Hallo allemaal!
Ik ben aan het zoeken naar een vliegticket naar Buenos Aires voor half juli tot begin januari. Nu viel het mij op dat de maatschappijen die voorgaande jaren goedkopere tickets naar Argentinie en Uruguay aanboden er niet meer tussen zitten (op Iberia na). De enige maatschappij die wel overal als goedkoopste uit komt is Air Europa.
Nu heb ik zelf geen ervaring met deze vliegmaatschappij (ik had er nog nooit van gehoord), maar ik heb wel via via gehoord dat er weinig beenruimte is, slecht eten, veel vertraagde vluchten en zelfs dat ze op het punt zouden staan failliet te gaan.
Ik vroeg me af of er hier misschien iemand is die wel ervaring heeft met Air Europa of die mij meer kan vertellen over de service & betrouwbaarheid van deze maatschappij.
Ik hoor graag jullie reacties!
Saludos! :zon02:
Ik neem aan dat je op zo’n verzamelsite( vliegwinkel, cheaptickets etc) hebt gekeken? De laatste jaren boek ik altijd liever rechtstreeks via de vliegmaatschappij zelf. Dat is makkelijker voor als je wat wil veranderen oid. Air Europa is een Spaanse maatschappij. Veel weet ik er niet over maar ik meen me te herinneren dat een hele tijd geleden iemand hier iets over op het forum heeft gezet, dus dat kun je even zoeken met de zoekfunctie. Ik denk dat de prijs met Iberia niet veel scheelt eigenlijk. Zie wel dat de prijzen van tickets heel erg duur zijn geworden helaas! Als je wat meer geld overhebt kun je natuurlijk rechtstreeks met de KLM!
Suc6 ermee!
Hola!
Ik bedoelde inderdaad een verzamelsite. Maar ook heb ik bij maatschappijen zelf gekeken en daar komt eigenlijk hetzelfde uit.
Ik had gister inderdad de topic gevonden waarin iemand anders ook vroeg naar Air Europa maar dat was in 2009 en daar waren verder niet echt dingen uitgekomen. Ik zal eens een priveberichtje sturen om te vragen hoe zijn/haar vlucht is geweest.
KLM is inderdad een optie als je daar geld voor hebt, maar het scheelt 400 euro en dat vind ik te veel :). Iberia en Air Europa scheelt 100 euro, dus denk dat ik dan beter voor safe kan gaan. Hoewel ik hoorde dat er vanmorgen in het nieuws werd verteld dat de piloten van Iberia elke maandag en vrijdag tot eind juli gaat staken…!
Maar bedankt voor je reactie!
Je moet eigenlijk iedere dag even kijken bij de verschillende maatschappijen, het kan zomaar 100 euro meer of minder zijn.
Tenminste dat is mijn ervaring bij Iberia.
Dat ze staken komt wel meer voor, ze vliegen 7 dagen per week dus keus genoeg. Verwacht van Iberia geen overbodige luxe. Je hebt geen eigen tv scherm voor je neus en met drinken en eten zijn ze ook heel karig. Wel mag je tijdens de vlucht zelf een snackje of drankje uit de pantry’s halen.
Dat vinden ze prima.
Suc6!
Kijk eens op airlinequality.com , daar staan altijd wel betrouwbare reviews
Ik ben met Air Europa via Madrid van en naar Cuba gevlogen. Verwacht op het Europese deel een low cost maatschappij, dus eten en drinken alleen tegen betaling. We hadden vertraging van Amsterdam naar Madrid, maar omdat er veel de overstap maakten naar Cuba hebben we gelukkig net die vlucht gehaald, maar dag voor ons was de vlucht Amsterdam - Madrid ook vertraagd en die mensen moesten dus mooi wel een dag wachten op de vlucht naar Cuba.
Op de heenreis was het gedeelte Madrid - Cuba heel slecht. Enorm chagrijnige stewardessen, pas na 3 uur een glaasje water, eten bleef nog 2 uur op je tafeltje staan voordat ze het kwamen weghalen. Daarna weer 3 uur wachten op een glaasje water, als je bij de pantry kwam vragen daarom werd je zonder pardon terug naar je stoel gestuurd. Ook mochten er niet meer dan 2 mensen in de rij staan voor het toilet. Op een gegeven moment heeft de crew zelfs het bordje stoelriemen vast aan laten doen door de piloot, zodat iedereen verplicht moest gaan zitten!
Terug was het gelukkig wel prima, terwijl ze toen met minder crew waren! Zeer snel eten, voldoende drankjes gedurende de hele vlucht, ook 's nachts. Terug was het ook een ander type vliegtuig, met wat meer beenruimte.
Dus eigenlijk zoals met elke maatschappij, het kan mee en het kan tegen vallen, maar verwacht zeker geen luxe verzorging.
Don Agucho, bedankt voor de link…!
En Dutchgirl, jij bedankt voor het vertellen van de ervaring. Je heenvlucht klinkt inderdaad niet best!! Maar je hebt gelijk, dat kan bij elke maatschappij gebeuren dat het niet best geregeld is… Maar het viel mij op dat er toch aardig wat negatieve reacties waren.
Uiteindelijk heb ik na lang zoeken toch nog een “goedkope” ticket gevonden. Het is af en toe net een gokspelletje waar je helemaal gek van wordt… maar de aanhouder wint haha. Ik vlieg nu heen met British Airways en terug met Iberia, scheelde bijna niks qua prijs met de vlucht van Air Europa dus de keuze was makkelijk gemaakt. >>>
Iberia :tssk:
Hoewel ze enorm slecht bekend staan, de crew altijd bloedchagrijnig/oud/lelijk/klant-onvriendelijk is, vlieg ik over het algemeen met Iberia De dagvlucht vanuit Amsterdam/Madrid is prettig, kan je ´s avonds je hotelbed inrollen ipv in een vliegtuigstoel proberen te slapen. En ik zit beter in de airbus van Iberia dan in de 777 van KLM
Korte overstaptijd in Madrid is ook prettig. Nog nooit problemen gehad, behalve mijn laatste vlucht toen na het taxiën in Madrid de captain terug moest keren naar de gate wegens een defect. Na een kleine 3 uur wachten (geloof ik) stond er een vervangend toestel klaar. Die was zo mogelijk nog ouder overigens, maar ook dat hebben we weer overleefd
Op dit soort momenten zie ik mij erg in de verleiding gebracht testosteroncentrische opmerkingen te gaan maken, maar op een kindvriendelijk forum moeten we dat niet willen met zijn allen.
Beste Forumbezoekers,
Ik lees veel slechte ervaringen omtrent Air Europa, wij vliegen zelf in Febr. 2013 naar Punta Cana.
Ik neem aan dat als Neckermann (Nederland, Duitsland en Zwitserland) Air Europa kiezen voor vluchten naar o.a. Dominicaanse Republiek en Mexico, lijkt het mij niet een slecht luchtvaartmaatschapij te zijn.
Wij zijn 4 jaar geleden met Martinair naam Mexico gevlogen en dit was erg goed bevallen, dit was ook een reis via Neckermann. Ik ga er even vanuit dat ze dezelfde maatstaf aanhouden voor een vervangende luvhtvaartmaatschapij.
Ik vernaam graag van jullie, de ervaringen/bevindingen met Air Europa in de laatste maanden.
Groetjes Ruud
Iberia
Ik personlijk vlieg altijd met iberia naar Argentina niets mis mee het valt goed mee en als je een beetje spaans spreekt krijg je veel voorelkaar en de prijs is zeker niet overdreven.
Ik vloog in najaar 2010 met Air Europa h/t naar Buenos Aires en ik vond het wel ok.Niet zoals KLM maar wel beter dan Iberia.Geen vertragingen gehad.