Indien ik in Kanchanaburi logeer langs de weg naar de spoorweg toe; wat kan ik best doen als ik Erawan waterfalls wil zien, plus Sai Yok Yai en Sai Yok Noi? Kan ik dit alles op 1 dag doen? Het ligt namelijk zoals ik las allemaal ongeveer op dezelfde richting uit en niet zo ver uiteen…
Ik zou graag 2 dagen uittrekken voor Khao sok NP. Moet ik daar best op voorhand een guesthouse reserveren? (Ik reis alleen) Zou graag het nationaal park ten volste ervaren. Kan ik op mn eentje rondlopen of raden jullie bvb de Khao sok riverside cottages aan. Er is daar een pack: 2 days, 1 night wat me prima zou uitkomen, ==>
(2300 Baht )
2 Days 1 Night Include
1 Night Accommodation with American breakfast
1 Lunch
1 Dinner
1 Canoe Tour
1 Jungle Walk or Half Day Khao Sok Sightseeing Tour
Je zou het met een minibus kunnen doen, via een reisburo in K’buri.
Dan wordt het aardig doorkarren, maar het is te doen.
Wanneer je alleen voor de waterval naar Sai Yok Yai gaat, niet doen !
Er zijn er twee, maar beide zijn slechts kleine , vrijwel identieke watervallen, goed voor een foto, maar meer niet.
Je gaat erheen om in een raft te overnachten aan de Kwae Noi rivier. www.saiyokviewraft.com. Ik heb dat gedaan , en het was prachtig.
Vooral de natuurgeluiden in de vroege morgen, fantastisch.
Erawan moet je zeker doen, is echt schitterend.
Verder zou je de trip naar Sai Yok Noi per trein moeten doen.
Adembenemend mooie uitzichten over de Kwai-rivier, langs steile rotswanden en over grote hoogtes, en op het eindpunt van de trein de Sai Yok Noi waterval, met veel Thaise toeristen, veel verlegen schooljeugd, wel heel gezellig.