tips gevraagd bezienswaardigheid tussen Sai Yok Erawan waterval en Bangkok

Hallo,

Wij zijn 50+ en hebben in ons schema nog een dagje over om in te vullen voordat we vanuit Bangkok naar Siem Reap vliegen. We zijn de 3 dagen ervoor in Sai Yok en hebben dan in ieder geval de waterval en de spoorbaan bekeken. verder zijn we al in Bangkok, Ayutthaya en de floating market geweest. Weet iemand nog een mooie plek die we zeker moeten bezoeken en redelijk op de route ligt. Het mag best iets van de route afliggen aangezien we een auto tot onze beschikking hebben.

Alvast bedankt voor alle tips. Diana en John

Hee Diana en John,

Deze vraag begrijp ik niet goed… Mijn vermoeden is dat je een paar plekken door elkaar haalt…

Je schrijft: We zijn 3 dagen in Sai Yok. We hebben dan de waterval en de spoorbaan bekeken.
De spoorbaan is waarschijnlijk de Death Railway. De waterval kan de Sai Yok Noi waterval zijn, die
in Nam Tok (het eindpunt van de Death Railway) ligt. Het kan ook Erawan National Park zijn.

Indien die laatste het inderdaad is , dan raad ik een bezoek aan de Hellfire Pass aan.
Die ligt dichtbij Sai Yok.
Indien het toch gaat om Sai Yok Noi waterval, dan raad ik een bezoek aan Erawan NP aan.

Ik neem aan dat je op een vlot overnacht in Sai Yok National Park ?
Indien dat niet zo is, probeer dat alsnog te regelen, dat is ook een aanrader.
Als je een liefhebber bent van watervallen , daar zijn er ook nog twee, bij de loopbrug.

Hans.

1 like

hartelijk bedankt Hans,

Wij wilde in eerste instantie naar de Erawan watervallen maar nu we ook de foto’s hebben gezien van de Sai Yok Noi waterval gaan we daar ook naar toe. We hebben ook nog gekeken naar de vlotten maar welke raad je aan want er is veel keuze op dat gebied.

We waren eigenlijk op zoek naar een bezienswaardigheid die tussen Sai Yok en Bangkok zodat we al halverwege waren voor de reis naar het vliegveld.

groet Diana en John

Hee Diana en John,

Ga gewoon naar de ingang van Sai Yok National Park, die is aan de grote weg van K’buri naar Sangkhlaburi .
Vanaf de grote weg is het nog zo’n 2 km om bij de rivier te komen. Daar vind je vlotten, onder andere Sai Yok View Raft.
Ik heb daar overnacht, maar inmiddels is het gerenoveerd , en nu kost het ong. 2500 baht per nacht. Vind je dit te duur, loop dan over de
brug, daar zijn nog andere vlotten.

Sai Yok Noi is een mooie waterval, maar Erawan zijn wel 8 mooie watervallen.
Eigenlijk is Erawan een must-see, maar het is ook wel enigszins zwaar, je kunt ook gewoon na de 4e of 5e terug naar beneden gaan.
Sai Yok Noi is leuk vanwege de vele Thai die er komen, busladingen vol.

Afstand van Sai Yok naar het vliegveld zal ongeveer 5 uur zijn.

Hans.

1 like