Entreevergunning regelen en vervoer naar Besi Sahar op 1 dag mogelijk?

Hallo,
Wij gaan in oktober naar Nepal om daar de Anapurna circuit te gaan lopen met het liefst ook nog het traject naar Anapurna basecamp erbij. Niet georganiseerd; gewoon met z’n tweeën. Gezien de tijd die je daar voor nodig hebt (we hebben helaas maar 4 weken vakantie), willen we z.s.m. vanuit Kathmandu naar Besi sahar om vanuit daar met de trek te beginnen. Nu is mijn vraag; Als wij op 1 okt. aankomen in Kathmandu; daar overnachten en zo vroeg mogelijk op 2 okt. bij het ACAP kantoor de entreevergunning regelen; daarna een busticket regelen naar Besi sahar om daar dan nog op 2 okt. aan te komen. Zouden we dan op 3 okt. kunnen starten met de trek? Of is dit te idealistisch gedacht en moet je 1 dag later terugkomen om je entreevergunning pas echt te ontvangen?
Wij zijn nl al eens eerder in Nepal geweest en toen konden we niet meteen ons trekkingpermit meekrijgen voor onze trek in Everest gebied en waren we “verplicht” om een paar dagen in Kathmandu te blijven.
Ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee en misschien heeft iemand nog een aanvullende tip?
Alvast bedankt.

ik heb er zelf 0,0 % ervaring mee, maar het lijkt mij vrij optimistisch…
volgens mij heb je dat gevoel zelf ook al wel…
sorry dat ik je niet kan helpen, maar veel succes met je zoektocht en veel plezier op je reis!!

Dat gevoel had ik inderdaad zelf ook al,maar ik ben inmiddels ook in contact met een nepalese organisatie die het misschien toch voor ons gaat regelen. Waar internet en E-mail toch niet goed voor is !!!
Maar jij ook een goed reis gewenst. We vertrekken bijna op dezelfde dag; alleen jij gaat iets langer weg. Spannend hoor…

Hoi,
ik las dat jullie in oktober naar nepal gaan, waarschijnlijk zijn jullie er dan nu/of net terug! zelf wil ik in april gaan, en dan ook het annapurna circuit lopen! Ik had een vraag: is het allemaal gelukt met de vergunning voor het annapurna park? Want ik heb waarschijnlijk ook maar een maandje de tijd en ik zou de trekking graag vanuit daar regelen en niet vanuit a’dam. Omdat ik alleen ben, lijkt het me ook leuk om in een groep te lopen, is dat daar makkelijk te regelen weten jullie dat toevallig? Of zijn er vaste data waarop ze vertrekken?
alvast bedankt, ben benieuwd naar verhalen over nepal! je kan me altijd mailen…

maaike

hai maaik

zelf niet gelopen maar overal in kathmandu en pokhara zijn ‘reisburootjes’ die trekkings en tours organiseren enzo… als je niet in een periode gaat met allerlei feestdagen enzo, dan moet dat allemaal best te doen zijn, sommigen hebben zelf vertrek op bepaalde dagen en een x aantal mensen, dus no worries, gaat allemaal goed komen!!

veel plezier