Enquete: Wat zijn jou top 3 bezienswaardigheden in Cambodja?

Cambodja staat bekend om haar typische bezienswaardigheden. Cultuur en natuur zijn internationaal bekend en geliefd onder veel toeristen.
Hou jij misschien van de zandstranden in Sihanoukville of Angkor Wat
in Siem Reap of vind jij de grottencomplex met een boeddhistisch klooster in Phnom Sampeu één van jou favorieten?
Wat zijn jou top drie bezienswaardigheden in Cambodja?

http://www.suntripsharelbeke.be/Photossite/cambodja4.jpg

1 like

Ik kom hier volgende week op terug, overmorgen ga ik die kant pas op :wink:

1/ Phnom-Penh het Tuol Sleng Museum.
2/ Siem Reap en de tempels van Angkor Wat.
3/The Killing Fields of Choeung Ek (kreeg toen de krop in mijn keel)

Leuk topic!

1: De tempels van Angkor Wat. Daar had ik 3 dagen voor uitgetrokken en ik vond het héél mooi en indrukwekkend.
2: Killing fields en Tuol Sleng Museum. Voor mij horen die een beetje bij elkaar. Ik heb ze ook beiden in 1 dag gedaan. Ik vond het heel heftig en had meerdere keren een brok in mijn keel
3: Boottocht van Siem Riep naar Battambang. Ik vond die boottocht 1 grote bezienswaardigheid en ontzettend leuk.

2 likes
  1. Angkor wat
  2. Tuol sleng/killing fields, deze moet je inderdaad samen zien
  3. 'S avonds op boulevard in Phnom Penh, leuk om de locals te zien
    dansen/sporten
1 like

Mijn favorieten zijn:

  • Angkor. Na 5 bezoeken nog steeds niet op uitgekeken. Tip: ga via de achterzijde naar Angkor Wat, wat een prachtige laan is en maar weinig toeristen lopen.
  • Phnom Penh in z’n geheel (Blvd, centrum, markten, Tuol Sleng, Killing Fields). Ik ga het liefst te voet door door de stad, want dan krijg je de beste indruk.
  • Platteland van Takeo, waar toeristen zeldzaam zijn en de bevolking zeer vriendelijk en gastvrij.

En waar best veel apen lopen… Altijd leuk voor de foto :wink:

  1. Angkor Wat
  2. Omgeving Banlung en trekkings daar, super!!
  3. Killings fields, 21 s Prison, brrrr…
  1. Tempels van Angkor.
  2. Fietstocht platteland Siem Reap.
  3. S-21 Tuol Sleng/ Killing fields.
  1. Angkor Wat
  2. S-21 / killing Fields
  3. Sihanoukville beach
  1. Angkor Wat tempels (heel cliche, maar zo gigantisch mooi!)
  2. S-21 en de Killing Fields (en daarna veel cocktails om alle ellende te vergeten…)
  3. Een mooie trip vanaf Sihanoukville beach (ik zat iets daarachter in Mushroom Point op Otres Beach) naar het mooie eiland Koh Rong.

1 koh rong, maar dan wel de andere kant van het eiland:)
2. Angkor wat, ook 3 dagen gedaan. De laatste dag van ny zijn er erg veel cambodjanen, er worden spellen gespeeld, gedanst en natuurlijk mag jij met alles meedoen!
3. Tol sleng/killingfield. Deze zijn samen in 1dag te bezoeken. En ik vind dat je er geweest moet zijn! Het is nu eenmaal een belangrijk stuk van de geschiedenis van camb en je ziet nog altijd dingen terug in het gewone leven…
4. Bootreis battambang siemreap, ook erg mooi in t droge seizoen!
5. Ik had nog erg graag naar t noord oosten van cambodja gegaan. Helaas had ik hier geen tijd voor…(opzoek naar t pure cambodja, zonder al die toeristen)

  • Angkor Wat
  • Killing Fields
  • Floating village en Flooded forest oftewel Chong Kneas en Kompong Phluk. Het wordt daar steeds toeristischer (ze weten daar goed hoe ze geld kunnen verdienen, kleine kinderen die met slangen rond lopen te sjouwen bijv…), maar vond het heel mooi en indrukwekkend om te zien hoe men daar leeft. Je leest over boten vol met toeristen die achter elkaar aan varen, maar toen ik er was was het heel rustig gelukkig.

rare wereld,iedereen hangt den toerist uit maar wil zelf zo weinig mogelijk toeristen tegenkomen

Ik ben graag ergens als toerist, maar met zo min mogelijk anderen om me heen die in de foto gaan staan enzo :wink:

Ne selfie dan . 

Tempels van Angkor Wat
Kompong Khleang
Omgeving van Battambang

Het is moeilijk een absolute top 3 te maken, alles in Cambodja heeft een beetje een wrang gevoel, een rare dualiteit, hoe meer ik er zie, hoe meer ik het probeer te begrijpen hoe meer vragen ik me stel, hoe verwarder ik er van wordt.
Op tocht langsheen de Ruines van Angkor heb ik me vaak op een rots of een steen gezet en gewoon 10 -15 minuten wezenloos voor me uit zitten staren, en denken, proberen te begrijpen, waarom, hoe, wie,…

  1. Angkor Wat (niet enkel Angkor Wat, maar het geheel), het blijft indrukwekkend.
  2. Niet S21 en de Killing Fields, maar vooral Phnom Sampeau en zn Killing Cave, een rotsformatie net buiten Battambang. hier werden voornamelijk kinderen zeer efficient gedood, gewoon door ze in een afgrond te gooien. Nu kan je beneden een schrijn zien waar een deel van de schedels en botten zijn bewaard.
    De gruwel, de gruwel.
  3. Op een ander niveau, dolfijnen spotten in Kratie. Rustig op de Mekong dobberen met een bootje, met stuurman, en proberen de beestjes te zien en te schieten (…).

Diezelfde trip bracht me langs Prasat Preah Vihaer, een prachtige tempelruine met een spectaculair zicht op de vlakte, enerzijds Thailand, anderzijds Cambodja. Daags na ik er geweest was hebben de Thaise troepen een mini offensief gestart door een geketend hek aan de Thaise grens te forceren en de heuvel op te trekken, er zou ook wat heen en weer geschoten zijn.
Dit heb ik op verschillende plaatsen gehoord maar nog in geen enkele media bevestigd gezien…

Hmmm, nu mijn spullen pakken en binnen een uur naar Siem Reap airport. Nog 10 dagen Thailand en 't zit er weer op, nog even genieten dus…

F.

1/ boottrip van Siem Reap naar Battambang, 2/ the killing fields, 3/ stranden Shihanoukville