Enquete:Wat kan je allemaal bezoeken in Cambodja?

Cambodja is een heerlijke mix van inspirerende tempels, een charmante bevolking en een oogverblindende natuur.
De meesten zijn het er over eens dat het tempelcomplex van Angkor Wat zowat het mooiste tempelcomplex van Zuidoost-Azië is.
Weten jullie ook nog intressante plekjes die de moeite waard zijn in Cambodja?
Je kan hieronder al je tips plaatsen!
groet,georgessiam.:chin:

http://www.tryacrobatics.com/wp-content/uploads/2011/06/cambodja.jpg

Ik hou dit topic even in de gaten… ctrl/D

**Nou ik zal hier beginnen met de eerste tip:**Phnom Penh heeft een mooi koninklijk paleis, niets in vergelijking met dat van Bangkok. De Killing Fields en S-21 (oftewel het Tual Sleng Museum) zijn hier vaste kost voor de bezoekers.

Kratie: Irrawaddy dolfijnen.

Mondulkiri: watervallen en inheemse gemeenschappen.

Sihanoukville: Zon, zee, strand,duiken en snorkelen.

Net buiten Phnom Penh:

-Oudong (voormalige hoofdstad) een heuvel met tempels bovenop met schitterende uitzicht en mooi tempel complex ernaast.

  • Phnom Tmao (beste dierentuin van Cambodja)

staat nog op mijn “to see” lijst, de Wat Preah Vihear. Of is dat Thailand??

Toen ik in december jl in Ubon was wilde geen enkel toeristenkantoorje me naar daar brengen, er was weer wat onenigheid.

Buiten de genoemde tips kan ik iedereen aanraden met een fiets het land op te gaan en dor dorpjes en langs de prachtige rijstvelden te fietsen.

Heb het enkele jaren geleden nog in een achteraf gebied in Takeo gedaan, wat een geweldige ervaring was. De plaatselijk bevolking vond het maar wat amusant, die bezweette vreemdeling op de fiets :chin: