Enquete:Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?

Enquete vragen betreft reizen!
1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?
2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?
3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?
4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?
5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?
Hieronder kan je eventueel deze vragen beantwoorden!

Ai, heel veel vragen…

Mijn verste land is Indonesie. Nu is Indonesie heel groot (zo ongeveer als heel Europa), en ik ben tot in Kupang gekomen. (Dat is ongeveer 5 uur vliegen vanaf hoofdstad Jakarta.) Ik ben voorlopig niet echt van plan verder te reizen.

Mijn plannen voor 2012 staan nog niet helemaal vast. Ik begin het jaar in Egypte, en waarschijnlijk ga ik in februari naar Zweden. In de zomer staan Indonesie en de Filippijnen op het programma. Wat ik kerst 2012 ga doen weet ik nog niet, dat beslis ik wss in februari of maart.

Met kerst zat ik de afgelopen jaren meestal in het middenoosten. Dit met name omdat die regio een stuk betaalbaarder is dan twee weken naar een winterland. Ik ben wel vorig jaar in de voorjaarsvakantie naar IJsland geweest, en dit jaar ga ik dan wss naar Zweden. Ik vind sneeuw namelijk wel heel mooi! Antartica is een land wat is zeker ook ooit zou willen bezoeken, maar helaas kan ik dat voorlopig niet betalen.

Het grappigste… Geen idee. Te veel om op te noemen!

Qua leesvoer neem ik meestal een boek mee. Als ik het uit heb ruil ik het voor een ander boek.

Mijn verste land was Taiwan het voormalige formosa!
Voor 2012 staat er alleen maar,euchh Thailand op het programma.
Nu ik haat koude temperaturen en al die sneeuwtoestanden,dus geeft mij maar een zonnige vakantie in …juist… Thailand!
Het grappigste moment euchh,toen ik met mijn vriendin in Chiangmai op restaurant waren,Er was een oudere man aan het slurpen aan zijn soep,ineens viel zijn kunstgebit in de soep.(kon me nog juist bedwingen om niet in de lach te schieten)
Gewoonlijk neem ik de krant mee op de trein alsook koop ik in de krantenkiosk een kruiswoordraadsel(dikke formaat)voor op het vliegtuig alsook nadien voor het slapen gaan om in te vullen.

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?

[ul]
[li]Dat ligt aan de definitie van ver. Zo uit m’n hoofd is Vancouver Island (Canada) het verste dat ik ooit van huis ben geweest. Echter, Canada is een enorm land, dus of het dan ook het verste land is? Als afzonderlijk land zal het dan toch eerder Japan zijn.[/li][/ul]
2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?

[ul]
[li]Reeds geboekt: Italië (februari), Zwitserland (maart)[/li][li]Nagenoeg zeker: China & Noord-Korea (april), Japan (augustus)[/li][li]Grote kanshebber: Taiwan (i.c.m. China & Noord-Korea of anders najaar)[/li][/ul]
3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?

[ul]
[li]Blijf in eigen land[/li][/ul]
4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?

[ul]
[li]in een “diplomatic club” in Pyongyang karaoke met een kapotte microfoon, die het ineens tijdens een flinke uithaal wel blijkt te doen, met als gevolg dat Iraanse ambassadeur (waarvan we niet eens hadden gemerkt dat hij in dezelfde ruimte met zijn gezin zat te eten) zich de pleuris schrok…[/li][/ul]
5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?

[ul]
[li] Een of ander leesboek (bij voorkeur non-fictie, bijvoorbeeld reisverhalen) en sudoku’s[/li][/ul]

Toen ik voor de eerste keer naar Thailand ging(1980)had ik een taxi genomen van Don Muang Airport richting Bkk.
Toen ik de taxi instapte zag ik dat praktisch de hele vloer eruit was,de taximan zegde dat ik mijn voeten maar op de bank moest leggen.
Nu aan deze taxi waren er veel mankementen aan,richtingswijzers die niet werkten,claxon.
Nu elke keer dat we naar rechts draaide stak de man altijd zijn hand uit het raam om het aankomende verkeer te verwittigen dat hij wou afdraaien.
Als we links afsloegen had hij een probleem,dus ik als goede burger stak dan maar mijn arm uit het venster.(toen vond ik het erg grappig)tsja die goede oude tijden komen niet meer terug! ha ha h a!!

1. Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?
Eh, Nizhny Novgorod in Rusland was het verste denk ik.

2. Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?
Rusland en (misschien) Duitsland.

3. Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?
Ik ben niet echt van de wintersport, maar aangezien ik naar Rusland ga kan ik ook niet zeggen dat ik ‘lekker naar de zon’ ga. In de kerstperiode ben ik toch meer voor een koudere bestemming, 's zomers mag het wel een reisje naar de zon zijn.

4. Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?
Uhm, tijdens een vakantie in Griekenland kwam ik een gezin tegen dat ik daar zes jaar geleden ook had ontmoet. Dit vond ik grappig, maar vooral erg toevallig aangezien we verder helemaal geen contact meer hadden. Verder weet ik zo niet wat het grappigste was, ik heb geloof ik elke vakantie wel iets grappigs meegemaakt. Toen ik twee jaar geleden in Moskou was met mijn ex en wij met de taxi naar het hotel gingen was hij doodsbang in die taxi. Hij was nog nooit in Rusland geweest, dus die rijstijl was nieuw voor hem. Hij vroeg me telkens of ik niet kon vragen of de chauffeur misschien wat langzamer kon rijden en of ik hem wilde beloven dat we het hotel zouden halen. Dit vond ik wel grappig. :smiley:

5. Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?
Ik neem misschien twee boeken mee, meestal thrillers. Ook neem ik altijd wel een aantal tijdschriften mee, van de Cosmopolitan tot de Quest.

Ik zal het gemakkelijk houden:

  1. Thailand
  2. Thailand
  3. Thuis met een thais biertje
  4. teveel om te vermelden
  5. koop mijn lektuur op de vakantiebestemming

1/ wat is het verste land dat je al bezocht hebt?

  • indonesie / bali

2/welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?

  • hong-kong / vietnam / cambodja / thailand

3/boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?

  • geen van beide.

4/wat is het grappigste wat je al is overkomen in het buitenland?

  • in het mbk in bangkok wat shorts passen in een op thai afgestemde kleedkamer bleek achteraf nogal leuk. Iedere keer als ik het gordijn dicht trok en mezelf in een andere short moest hijsen kwam mijn elleboog regelmatig tegen de lichtknop van de winkel, die in de paskamer aanwezig was.
    Hierdoor ontstond er een lichtshow in de winkel die nogal wat bekijks trok van de thai en het winkelpubliek. Na iedere broek werd ik dan ook met applaus verwelkomt :d

5/welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?

  • meestal beperk ik mezelf tot wat prints van tips of bezienswaardigheden over de bewuste reis die ik op internet het gevonden.

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?
Nieuw Zeeland

2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?
Costa Rica (geboekt, in februari)
IJsland of VS oost in de zomer

3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?
Helaas, gewoon in NL bij familie enz.

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?
Dat we op een hoofdweg in Nieuw Zeeland opeens een kudde koeien tegen kwamen, dus even geduld moesten hebben tot de boer ze een paar kilometer verderop weer de weg af leidde.

5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?
Tijdschriften zoals Quest (leuk voor zowel m’n vrouw als ik), Capitool boek van het betreffende land, 1 roman (meer lees ik er doorgaans toch niet).

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?

Qua afstand is dat Australië

2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?

Zweden tijdens midzomer en ver waarschijnlijk Ecuador of Bolivia

3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?

Blijf thuis om lekker niets te doen

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?

Achteraf dan…: denken dat de poetsvrouw haar trolley van de trap dondert en 's morgens er achter komen dat het kabaal iets anders was, n.l. een stuk dak dat door een hevige storm eruit was getrokken en in de patio landde. Hotel ontruimt en wij lagen nog te pitten…:slapen:

5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?

Teveel boeken qua gewicht, dus nu toch maar eens voor een eReader kijken…

**1. Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?
**
Japan

2. Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?

Dat weet ik nog niet. Mijn wensenlijst is vrij lang, dus het is ieder jaar weer moeilijk kiezen (arme ik).

3. Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?

Tijdens de kerstperiode blijf ik in Nederland. Maar als ik zou boeken, dan zou ik voor de zon gaan (zonder twijfel).

4. Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?

Ik heb een oom die in Indonesie woont. Hij is daar missionaris (ze bestaan nog). De beleving van het geloof is in Indonesie intenser dan in Nederland. Een pastoor wordt daar op handen gedragen. Toen de mensen daar er achter kwamen dat ik familie was van de pastoor, werd ik eveneens met alle egards behandeld. Dat leidde soms tot grappige situaties. Een keer had ik iets op de markt gekocht. Toen de verkoopster er achter kwam dat ik de familie was van…, wilde ze het door mij betaalde geld teruggeven.
Verder was ik soms het mikpunt van ouders die hun ‘dochter’ bij mij aanprezen :wub:.

5. Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?

Kruiswoordraadsels, reisgids en een ‘goed boek’ (reisverhalen Frank van Rijn, een thriller oid).

Even mezelf kwoten:

[/ul]
Voor de aardigheid nog eens met Google Earth zitten kijken, en dan toch een verrassing: niet Japan maar Zuid-Korea is op deze manier gekeken het verste land waar ik ooit geweest ben. Inderdaad, Japan is minder ver dan Zuid-Korea. En welk deel van Japan het dichtstbij is? Uitgerekend Hokkaido, het meest oostelijke eiland. We zijn altijd gewend op een platte kaart te kijken, maar over de Noordpool snij je stiekem toch een aardig stukje af…

Overigens zijn Macau en Hong Kong nog aanmerkelijk verder, maar formeel zijn dit geen landen, en dus vallen die af.

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?

Japan

**2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?

**Japan,hotels zijn al geboekt,route al vastgesteld.
Vertrek 6-5-2012 en retour 1-6-2012.Vliegtickets boeken we in januari,railpas later.

3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?

Als ik weg zou gaan,kies ik voor de zon.Ik heb een hekel aan sneeuw,kou en alles wat er bij de winter hoort.Maar normaal gesproken blijven we thuis.

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?

Augustus 2009 vlogen we naar Moskou om aansluitend aan de Trans Mongolië Expres te beginnen.
Op een ochtend na de dagelijkse wc-gang,gebruikte ik de wc borstel.
Opeens…floep,weg borstel.Hij viel uit mijn hand door het gat op de rails.
Even was ik uit het veld geslagen en toen moest ik heel hard lachen.
Ik baande me een weg naar de Provodnica’s om in mijn aller beste gebaren taal,(mijn russisch is ook niet meer wat het geweest was),te vertellen wat er gebeurd was.Gelukkig moesten ook zij heel hard lachen.

In dezelfde vakantie in Mongolië wilde ik heel graag paardrijden.Nu moet je bedenken dat ik dat absoluut niet kan en dat ik toen aardig wat gewicht mee zeulde.Maar toen moest ik op het paard terecht komen.Dat was voor mij veel te hoog.Er moest zo’n witte plastic tuinstoel aan te pas komen en een paar flinke handen om mijn kont omhoog te duwen.PPfffff,maar het was gelukt en als ik achteraf de foto’s zie,moet ik er wel een beetje om lachen.

**5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?

**In ieder geval het taalboekje van het desbetreffende land.
Eventueel een reisboek en Mart Smeets,dat vind ik lekkere korte sport verhalen waarbij je niet hoeft na te denken.Meestal komt het er toch niet van om te lezen.

Heerlijke boeken inderdaad, fijne manier van schrijven heeft de man.

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?
ik denk dat dat Indonesie is of het puntje van zuid Chili

2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?
In ieder geval Italie en Kroatie. Verder heb ik nog niks gepland

3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?
Ik hou niet van kou, dus ik ga liever naar de zon. Maar omdat reizen rond de kerst vaak duur is gaan we op een stedentrip welke met de auto te rijden is. Ik denk dat we 2012 thuis blijven.

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?
In Laos deed ik een mahoet training cursus. We moesten dus veel op een olifant klimmen. Meestal konden we via een trapje, maar deze keer moesten we na het baden van de olifanten gewoon op zijn voet stappen en daarna jezelf omhoog hijsen. En dat lukte niet. Dus de mahouts duwden onder mijn kont/benen om mij zo omhoog te hijsen. Anderen hebben hier echt heel hard om moeten lachen. Op dat moment voelde ik me opgelaten, maar nu kan ik er zeker ook om lachen!
Maar er zijn nog veel meer leuke momenten!

5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?
Enkele ‘mijn geheim’ tijdschriften die ik weer weggeef of weggooi. En een boek die ik ook kan ruilen of weggeven. Meestal een makkelijk onderwerp.

Enquete vragen betreft reizen!
1/ het hangt af :naar links is VS en naar rechts is BALI.
2/oef, ik ben pas terug van UK en ik zou dit jaar Praha, Slovakije, Hongarije(mijn beste vriendin woont daar en ik ga ze in het echt zien, want, we hebben elkaar hier, op het forum leren kennen - fantastisch meid !- en Roemenië, natuurlijk !
3/ tijdens deze periode maak ik me zo klein mogelijk, want ik haat feesten !
4/Songkran in Chiang Mai lol2
5/het maakt eigenlijk niet uit : criminologie, forensisch onderzoek, antropologie, enz

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?
In een ver en duister verleden, Argentinië. Meer bepaald de Chileens Argentijnse grens, voor een verkenning van de Aconcagua

2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?
Nederland, uiteraard. Mogelijk ook Frankrijk en Duitsland (of tellen eendagse trips niet??) Verder weg: Thailand, Laos, Cambodia. Misschien Myanmar??

3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?
Ik vlucht voor die Kerstdrukte, richting Zuid-Oost Azië…

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?
In Phnom Penn nam ik een taxi naar t vliegveld. Om te gaan tanken moest de chauffeur net vooraan, aan de andere kant van de boulevard zijn, dus vond die er niets beters op dan zo’n 100 m tegen de rijrichting in te rijden. Tot-ie neus tegen neus stond met een politiewagen. De flikken stapten uit, kwamen horen wat er mis was en begonnen na zo’n minuutje discussiëren, het verkeer om te leiden.
Ik was er eerst zeker van dat ik mijn vlucht zou missen, maar de Cambodjaanse politie is je vriend…

5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?
Vreemd genoeg heb ik in Thailand een erg rare connectie met Stephen Leather. Deze Engelse thrillerauteur vind je bij ons enkel op aanvraag. Dit jaar heb ik weer snel 6 boeken van 'm verslonden! Als ik voorbij een AsiaBooks outlet kom moeten ze me ervan wegsleuren. Aah, boeken, een verslaving…

Soît, mijn kleine bijdrage.
F.

  1. Samoa
  2. Suriname (al geweest) - Israël (april) - Parijs en Chartres (Pinksteren) - Baltische landen (oktober) - - - tussendoor, tijd nog niet beslist : Lissabon en wellicht een Azoor of Madeira - Zuid-Duitsland en Zuid-Tirol - Nice + Genua en/of Cinque Terre - - - en wat mij verder invalt.
  3. Soms een stedenvakantie met muziek. Wenen, of Leipzig, of Milaan etc. NOOIT naar sneeuw & ijs.
  4. #1 We waren op Banda Neira. Het vliegtuig dat ons terug zou vliegen kon niet landen. Ze vlogen in principe 1 x per week en wij hadden haast om het vliegtuig JKT-AMS te halen. Een lokale agent probeerde een extra vliegtuig uit Ambon te laten komen, we wachtten op zijn kantoor. Wij, d.i. deze blanke Nederlander, mijn Chinese partner, 2 Oostenrijkers en véél Indonesiërs en Indonesische Chinezen. Er liep een man rond die kalenders uitventte. Beleefd tegen de buitenlanders, maar ondertussen buitenlanderhaat (vooral Nederlanderhaat) uitkramend tegen zijn landgenoten, in het Maleis natuurlijk. Ik spreek die taal vlot en zat het rustig aan te horen tot hij bij me kwam. “Hello Mister! Buy Calender?” waarop ik antwoordde, met mijn vetste Djakartaanse accent: “Terimah kasih, Pak, kami sudah lengkap” [Dankuwel meneer, wij zijn al voorzien.] De enigen die lachten waren mijn partner en de andere Chinezen. :biggrin:
    #2 Er kwam een vliegtuigje met twaalf stoelen, zonder radio aan boord. Er gingen 17 passagiers mee, waarvan er 5 plaatsnamen op zittingen die in het gangpaadje uitgeklapt werden. Het voorste zitje was nog vrij toen er een laatste passagier kwam opdagen. Een eenvoudige, magere, vrijwel tandeloze oude vrouw die op bedevaart ging naar Mekka. Ze kroop óver de passagiers heen naar de voorste rij en hield niet op te zeggen “Adoe-doe-doe, adoe, adoe-doe-doe”. Bij het opstijgen sprak ze luid de gebruikelijke Arabische gebedsformules, daarna weer adoe etc. Daar stopte ze pas mee toen we in zwaar weer terechtkwamen. Donkergrijze wolken, donder, bliksemschichten en natuurlijk luchtzakken, valwinden en rukwinden die het toestel tientallen meters omlaag en omhoog deden gaan. Mevrouw werd kalm en begon te zingen met een mooie tenorstem, in het Arabisch, heel mooi. Sommige melodieën herkenden we van het gezang waar de muezzin in onze straat de dag mee placht te beginnen. >>>
    #3 Dankzij de interventie van Ibu Hadji kwamen we veilig uit het onweer, plotseling weken de wolken en alles onder ons werd schitterend blauw (zee) en groen (eilanden). Toen zagen we de tweede piloot een oude Hollandse schoolatlas van Indië onder zijn stoel vandaan halen (Wolters - Groningen, Den Haag, Batavia). Ze speurden naar het landschap, vinger op de kaarten, en we hoorden ze converseren:
    -“Als dit Teluk Waru is en dat Pulau Parang, dan moeten we dus dié kant op.”
    -“Denk je dat we dat halen?”
    -“We kunnen kijken of we kunnen landen bij Amahai”.
    Het was duidelijk dat ze een kerosineprobleem hadden.:beef:
    We hébben het gehaald, maar het was tegelijk de grappigste én de spannendste vlucht
    die we ooit gemaakt hebben.
  5. Mijn reisbijbeltje en een niet al te dik en zwaar boek waar ik al aan begonnen ben. Dan weet ik dat de stijl me bevalt en me blijft boeien.

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?
China.

2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?
Roemenië, Bulgarije, Macedonië en Servië staan vast. Misschien ga ik in het najaar ook nog wel op stedentrip.
**
3/Boek je tijdens de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?**

Noch sneeuw noch zon trekken mij.

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het buitenland?

Misverstanden door cultuurverschillen zijn altijd het leukst, en daaraan was er in China natuurlijk geen gebrek. De totale paniek die uitbrak als ik met mijn metgezel een volks restaurantje binnenkwam was aandoenlijk. Help, Westerlingen, we kunnen geen Engels! De opluchting als bleek dat mijn metgezel vloeiend Chinees sprak en ik me ook wel kon redden was ook mooi om te zien.
Eén keer zijn we sjiek gaan eten. De bediening wilde alles voor ons doen, op het irritante af. Mij begeleidden ze naar het damestoilet, mijn sluike blonde haar was kennelijk niet mannelijk genoeg. Bij het weggaan volgden ze ons tot de lift om, terwijl de deuren sloten, een dankliedje voor ons te zingen. Toen de deuren eenmaal dicht waren proestten we het uit natuurlijk.

5/Welk lectuur neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel ter plaatse?

Ik neem meestal wel 'n gidsje mee met wat tips en plattegrondjes. Verder koop ik ter plaatse meestal een bijbel, niet omdat ik zo gelovig ben, maar omdat ik die verzamel (ze bestaan immers in alle talen). Boekjes over taal (bv. over dialectverschillen) vind ik ook vaak leuk om te kopen.

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?
Nieuw-zeeland

2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?
Nog geen, maar in de richting van Azië.

3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?
Blijf lekker thuis.

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?
In Argentinië niet begrijpen wat de ober probeert uit te leggen. Nog maar eens heel duidelijk aangewezen wat we willen eten en ja het moet heel veel zijn want we hebben heel veel honger!

Bij het serveren van het eten werd het duidelijk. We hadden alle 6 een twee persoons gerecht besteld. Dus voor 12 personen Argentijns vlees.

5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?
Een reisgids en iets van een leesboek.