Enquete:Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?

Ha ha erg leuk om te lezen, vooral de antwoorden op vraag 4!

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?
Australië. Wat een pokke-end vliegen, 24 uren! :slight_smile: Ik hoorde dat ze bezig zijn met passagiersvliegtuigen die er in 6 uren kunnen zijn, maar dat zal nog wel even duren…

2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?
Ben in Schotland, Londen, Parijs, en op fietsvakantietje in NL geweest, wil misschien nog naar Tenerife een vriend opzoeken… en verder nog meer korte fietsvakanties in Nederland (3-4 dagen als het ooit nog zomer wordt), en sparen voor Colombia in 2013! (Maar het kan zomaar nog iets anders worden.)

3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?
Ik werk gewoon door behalve de feestdagen zelf. Lekker rustig op kantoor, even wat achterstallige klusjes doen, en met de mensen die er wel zijn, is het dan gezellig.

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?
In Laos kocht ik vanuit de bus door het raam - het was buiten al donker - een gekookt ei. Dacht ik. Dat heeft bijna dezelfde naam als ‘kip’ (khai). Maar het bleek een eendagskuikentje te zijn. BAH! De Lao aan wie ik het toen maar gaf waren er heel blij mee en smulden ervan.
Overigens ook grappig was dat die Laotiaanse jongen een nose-job wilde, hij wilde zijn platte Aziatische neus groter laten maken!!

Wat ik zelf ook wel grappig vond, was toen ik in Malawi naar een kerk ging die bekend stond om zijn mooie gezangen door diverse koren. Inderdaad prachtig, heel emotioneel. Ik was de enige blanke in de kerk en in dat dorp (ondanks dat ik het uit de Lonely Planet had).
Er waren in het begin nog een stuk over 50 andere mensen in de kerk die natuurlijk nieuwsgierig naar me keken. Na een paar uur van die dienst (ik durfde niet zomaar weg te gaan), merkte ik dat de priester het over mij had (mzungu). Opeens riep hij me naar voren, of ik wat wilde zeggen tegen de mensen. Dus ik stond op. Toen pas kreeg ik in de gaten dat de kerk bomvol gelopen was (ik zat bijna vooraan), en dat ik dat woordje moest doen voor honderden Malawianen!! Met een rood hoofd heb ik ze dus bedankt voor hun gastvrijheid, verteld waar ik vandaan kwam, en verteld dat ik hun land erg mooi vond en de mensen heel aardig. En in het Chichewa bedankt, met tot gevolg een groot applaus en een nog roder hoofd.

Oooh en wat ik ook heel grappig vond was dat in Tanzania 3 schoolmeisjes van een jaar of 13 op straat op me af kwamen, om giechelend en verlegen te vragen of ze aan mijn haar mochten voelen want ze hadden nog nooit steil haar aangeraakt. Ik zei ja, alleen als ik ook aan jullie haar mag voelen. Dus zo stonden we daar op straat over elkaars haar te aaien. :smiley:

5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?
Ik krijg de zenuwen van puzzels dus dat in ieder geval niet. Ik neem twee of drie leesboeken mee in het Engels zodat ik die onderweg kan ruilen. Heerlijk om lekker te lezen op vakantie, op een pleintje of een terras, waar je ook lekker kunt kijken naar de mensen en het dagelijks leven in dat land.
Verder koop ik als het er is een Engelstalig krantje voor expats, dat is vaak leuk en informatief over de cultuur, het nieuws, en eventuele agenda van leuke dingen die te doen zijn. In Kenia heb ik een keer de normale krant gekocht die daar ook in het Engels geschreven was, omdat er op het journaal avonden lang zo’n heisa was over een Masai-vrouw die haar man had verwond nadat hij was vreemdgegaan. En er werden allemaal dorpsoudsten (van de Masai) bij gehaald of zij nou wel of niet recht had op een scheiding (dat was nog nooit voorgekomen bij een Masai!), en of die man wel met die andere vrouw had mogen gaan want de eerste vrouw moet daar toestemming voor geven. Ik vond dat allemaal erg amusante berichtgeving, vooral omdat de man heel zielig deed als hij in beeld kwam. Eigenlijk nog een antwoord op vraag 4. :slight_smile:
En heel soms koop ik ter plaatse een boek of krant in het Spaans, als ik in Latijns Amerika of Spanje reis. Om te oefenen, maar het kost me nog wel moeite en geeft me op den duur hoofdpijn.

Superleuk verhaal! Adoe, wat een ge-doe!

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?

Ik weet niet de afstanden, maar ik denk Maleisie, naast Thailand, Kenia, Mexico, Dominicaanse Republiek, Isla Margarita en Florida is dat denk ik het verste!

2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?

Op dit moment nog Tsjechie en Turkije. Ben dit jaar al in Italie en Dominicaanse Republiek geweest.

3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?

Ik blijf met de kerst thuis, werk in de reiswereld en krijg daardoor rondom kerst geen vrij.

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?

**Echt iets heel grappigs is nog uitgebleven… :wink: **

5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?
**
Mijn e-reader met gemiddeld 300 boeken! :slight_smile: **

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?

Ik denk Mexico.

2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?

Ik ben dit jaar al in India, New York, Hamburg, Luik en Suriname geweest.
Ik ga misschien nog naar Kroatië, Venetië, België, en India.

3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?

Ik ben 2 keer naar de zon geweest (Egypte, Suriname) en een keer naar Praag, maar dat is me niet goed bevallen. Ik blijf met kerst liever gezellig bij de familie.

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?

Dat veel mensen in India niet kunnen zien dat ik van Hindustaanse afkomst ben! Dat geeft soms vermakelijke taferelen, want Indiërs hebben soms de neiging om over je te praten (gelukkig wel positief!) en denken dan dat ik ze toch niet versta. Maar…ik versta/spreek Hindi wel goed! lol2

5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?

Ik heb op vakantie weinig tijd om te lezen, maar ik neem wel een goede reisgids mee (die aan het eind ook helemaal versleten is) en ik koop onderweg graag kranten.

1/ Wat is het verste land dat je al bezocht hebt?
Maleisie

2/Welke landen staan er voor 2012 gepland in je agenda?
Dominicaanse Republiek

3/Boek je tijdends de kerstperiode een sneeuwvakantie of ga je lekker naar de zon?
Misschien Egypte voor een duikvakantie

4/Wat is het grappigste wat je al is overkomen in het Buitenland?
Hoopjes dingen, maar 9 vd 10 keer zijn het situaties waar je bij had moeten zijn

5/Welk lecture neem je zoal mee naar het buitenland,een leesboek,kruiswoordraadsels of koop je het eventueel terplaatsen?
Lonely Planets en 1 leesboek