**Ik zelf ga graag op de bonnefooi op vakantie naar Thailand !
Zonder al te veel te plannen van tervoren, alleen een richting in gedachte houden zeg maar.
Ook reis ik vaak alleen,voordeel van alleen reizen is,je kan gaan en staan waar jij dat wilt,zonder overleg.
Ik vroeg me af wat jullie zo al doen, reis compleet zelf uitstippelen en op de bonnefooi gaan of georganiseerd reizen?**
Helaas ben ik vanwege mijn werk wel gebonden aan het hoogseizoen, dus wanneer ik ga is reizen het altijd druk. Soms kies ik er daarom voor om accommodatie 1-2 dagen voor aankomst al vast te leggen. Tegenwoordig gaat dat heel makkelijk, gewoon even bellen of via boekingssites als booking.com en hostelworld.
Soms kies ik er echter ook voor om de drukte zoveel mogelijk te ontlopen en dan kies ik voor een land of een deel van een land waar bijna geen toeristen komen. Dingen vantevoren boeken gaat dan niet echt, maar dat is dan ook niet nodig. Eigenlijk is dat mijn favoriete manier van reizen, zoveel mogelijk spontaniteit en 's ochtends niet weten waar je 's avonds belandt
Semi-georganiseerd. Ik plan wel vooraf een route en boek daarvoor de accomodaties. Niet alleen vind ik het prettig om me over dergelijke zaken niet meer druk te hoeven maken, maar tegelijk dwingt het me ook de gang erin te houden. Maar het kan goed zijn dat ik eenmaal ter plekke toch weer van afwijk van dat plan, hotels weer annuleer en iets anders ervoor in de plaats boek. En mocht het in die periode erg druk zijn, dan boek ik desnoods meerdere hotels voor dezelfde dag, en zie kort vantevoren dan wel welke ik alsnog annuleer.
Ook maak ik vooraf altijd wel een lijst met interessante bezienswaardigheden, maar nooit echt een vaste dagplanning, tenzij het om hele specifieke datumgebonden zaken als festivals of beurzen gaat. Die lijst is ook meer een hulpmiddel dan een checklist, als ik ter plekke iets tegenkom wat me interessant lijkt heeft die lijst gewoon vette pech. Soms maak ik ter plekke nog wel iets wat op een dagplanning lijkt, maar in de praktijk komt daar dan meestal totaal niks van terecht…
Een beetje van beide. Ik boek meestal wel iets voor de eerste twee dagen om te acclimatiseren en omdat je je dan bij aankomst niet direct druk hoeft te maken over een slaapplaats. Mochten er in de reis dingen zijn die ik speciaal wil zien, dan boek ik het verblijf daar in de buurt vaak ook een paar dagen van tevoren. Alles er tussenin is vaak variabel.
Dat hangt eigenlijk van de soort reis af en van met wie ik reis. Als ik alleen reis meestal backpacken en is het eigenlijk altijd op de bonnefooi. Soms heb ik wel wat vast gelegd, met name wanneer ik 's avonds land. Wanneer ik in een drukke periode reis wil ik nog weleens accommodatie een paar dagen van te voren vast leggen.
Wanneer ik met mijn man reis in europa gaan we het liefst ook op de bonnefooi, maar soms ben ik aan de bouwvak verbonden, dan probeer ik toch wel alles vast te leggen. Het liefst reizen we dan wel met een (huur)auto.
Voor beide reizen geldt dat ik met goed inlees wat ik wil zien, dus meestal heb ik een soort van route in gedacht (die na 2 dagen al niet meer klopt