Ik zat even op een thailand in dec groep die m.n uit jongeren bleek te bestaan vanaf zo 20 jaar. Mij viel op dat go whit the flow het motto was. Nu kom ik er ook nog niet echt toe te gaan plannen. zou je veel missen als je op de bonnefooi gaat?
Thailand is prima te doen op bonnefooi
alleen met kerst en jaarwisseling zou ik wel iets boeken,veel zit dan wel vol
maar voor de rest vind ik het fijn per dag te bekijken wat te doen en waarheen
Jeroen
Idd Joenie,
Dit geldt vooral voor binnenlandse vluchten e.d. , als je rond kerst en jaarwisseling van A naar B wilt, dan gaat dat wel, maar meestal pas na een paar dagen. 15 dec-15 jan is de periode waar het om gaat, de rest van het jaar werkt go-with-the-flow prima.
Ik heb altijd wel een plan met een bestemming of vier a vijf, deze steden staan voor mij wel vast, de daginvulling niet, en het aantal dagen per bestemming zeker niet.
Hans.
Als je op de bonnefooi naar Thailand gaat, stippel dan eerst je route uit.
Noteer alles in een boekje wat je wilt zien en welke plaatsen die je wilt aandoen tijdens je verblijf in het land van de glimlach.Met op de bonnefooi kan je een aardige duit besparen in je reiskosten.
Zelf ben ik altijd op de bonnefooi gegaan naar Thailand,natuurlijk heb ik tervoren wel mijn hotels opgezocht in de LP.
Alles kan in Thailand,maar je moet je tijd nemen om je reis van tervoren te plannen.
Je bent op de goede weg,want die vragen stelt je nu op het Thailandforum(zoveel mogelijk informatie vergaren en de rest loopt wel op wieltjes)
Wat wel moeilijk is de taalbarriere,maar geen nood,in de meeste hotels of guesthouses kunnen ze wel een mondje Engels spreken.
Conclusie:veel plannen,veel lezen over Thailand in boeken zoals LP,de Nederlandse trotter etc…en natuurlijk veel vragen stellen hier op het Thailandforum en je zult zien alles komt goed met je!
Ik zou niet TE veel plannen hoor! Zeker als je niet in het hoogseizoen gaat dan kun je prima ter plekke beslissen wat je gaat doen ![]()
ja als je heeeeeel veel tijd hebt is dat een leuk idee , maar als je tijd beberkt is , kun je wel beter wel eerst opzoeken wat je beslist niet wilt missen als je in thailand bent bv chang mai ligt 850 km ten noorden van bangkok , wil je dan naar krabi dat ligt weer 850 km ten zuiden van bankgkok , met een plannetje achter de hand , hoef je je nog niet aan je eigen schema te houden ,zoals georgessiam en hans al aangeven en alles is te vinden op google en het is zo leuk om alles op te zoeken succes
Ook met wat minder tijd kan dat prima. Het is gewoon een keuze. Voor de één relaxt en uitdagend voor de ander misschien niet relaxt en te spannend :). De globale route kun je natuurlijk wel een beetje bepalen (zelfs dat hoeft niet als je daar geen behoefte aan hebt), maar de rest kan prima op de bonnefooi.
nou heb ik het geluk 2 maanden te hebben, en ben al eerder in Thailand geweest. Maar het viel mij zo op dat dit veel gebeurde (ik heb nog geen plannen en ik zie wel) op de site (facebookpagina voor mensen die in nov dec jan naar azie gaan) waar ik zat. Vorige keer was ik nog iets te actief/onrustig had toen ook al 6 weken, maar wilde niets missen, veel zien, werd een beetje moe van mezelf
dus deze keer iets minder plannen. Al redelijk wat gelezen in reisgidsen en op dit forum o.a dus veel info over wat ik zeker niet hoef te zien weet ik, wat ik wel zou willen zien is er genoeg.
Ja, met die condities is het ideaal om niks vast te leggen! :wereld:
ik sluit me aan bij Travelmonkey, je gaat 2 maanden, je bent er al eerder geweest maar vind dat je toen te veel had gepland, 1+1=2 dus deze keer zo min mogenlijk plannen alleen zou ik er wel rekening mee houden dat rond de jaarwisseling wel meerdere hotels,bussen, treinen en dergelijke volgeboekt kunnen zijn dus deze dagen kom je mischien net niet daar waar je wilt zijn zonder te plannen, dus of toch iets plannen deze dagen, of zien waar je terecht komt en daar heerlijk genieten van de kerst en jaarwisseling