Bonnefooi naar Thailand

Hoi allemaal,

In juni 2012 willen mijn vriend en ik voor 3 weken naar Thailand. Wij hebben het zelf niet zo met georganiseerde reizen en het is ons aangeraden om op de bonnefooi te gaan, gezien je dan veel beter voor minder geld kunt overnachten. Ook lijkt het mij (control-freak) heel erg spannend om zonder iets te regelen op vakantie te gaan.

Nu lees ik op veel sites veel tegenstrijdige verhalen over op de bonnefooi naar Thailand gaan. Wat is jullie mening? Doen? En zo ja, van te voren een route uitstippelen en beste reis methodes uitzoeken van locatie naar locatie. Of is het in Thailand zo goed te doen en veel leuker om maar gewoon te zien waar je naar toe gaat.

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes

Alvast bedankt voor de tips!

Ik zou zeggen: gewoon doen.
Misschien op voorhand een guesthouse of hotelletje boeken voor de eerste dag. Dat is wel gemakkelijk als je aankomt in Bangkok, dan hoef je na een lange reis niet nog eerst te gaan zoeken.
Ook voor treintickets best een paar dagen op voorhand gaan boeken in 't station, anders loop je de kans dat die al volzitten.
Je kan op voorhand al een beetje je route bepalen, maar op deze manier hoef je je niet strak aan een schema te houden. Zo doen wij het ook.:chin:

Thanks!!!

Ja we zijn dan van plan de eerste 2 nachten in Bangkok alvast boeken en vanuit daar verder te zien.

Kun jij (of iemand anders) iets vertellen over Khao Sok? Is dit de moeite waard? Of moeten we voor een mooie hike in de “jungle” toch echt naar het noorden?

Groetjes

je kan met behulp van bv. een lonely planet of dit forum een globale route uitstippelen, of je kan gewoon van dag tot dag ter plekke beslissen wat je gaat doen. het werkt beide prima.

zelf lees ik me vaak in om te kijken of er plaatsen zijn waar ik perse heen wil. als je graag bergvolkeren wilt zien, dan moet je echt naar het noorden (of westen) van het land, en eilanden vind je juist niet in het noorden :wink: preciezer dan dit hoef je echter niet te plannen, en er is overal altijd voldoende accommodatie. (met uitzondering misschien van full moon parties, maar dat vind ik niks dus daar ben ik niet geweest.)

:chin:Als het je eerste keer Thailand is zal ik een starters pakket nemen vlucht met 1of 2 nachten Bangkok en daar vandaan je reis voort zetten maak alvast een schema voor je zelf houd er rekening mee dat je veel dingen de tijd moet nemen om iets te regelen
3 weken zijn zo voorbij.:thailand::cambodia:
ps de eerste dagen is echt wennen in Thailand daarom is het wel fijn als je naar een hotel wordt gebracht.

Thailand is wat mij betreft wel een van de makkelijkste landen waar je op de bonnefooi kunt reizen.
Een aantal zaken kiezen die je graag wilt zien niet te strak plannen. Met het inkijken van een Lonely Planet kom je al een heel eind. Er staan ook wel leuke en betaalbare guesthouses in, die je makkelijk kunt mailen voor een reservering.
Zelfs dat heb ik heb ik niet vaak gedaan. Zo kom je nog eens op een ander plekje terecht.
Het risico zit er in dat wanneer je ergens alvast boekt ze je daar om praten om alles alvast bij hen te regelen. Neem eens een ochtendje om lekker om je heen te kijken en verschillende aanbieders te vergelijken. Dan kom je er snel genoeg achter dat je vrij makkelijk zelf alles kunt regelen.

Hee Silvy,

Waar je wel rekening mee moet houden is het voorkomen van “hassle”.

Je hoeft niets te reserveren of te plannen , maar zorg wel dat je, als je ergens aankomt weet waar je wilt overnachten.

Doe je dat niet, dan word je “gestuurd” door brommerrijders of taxichauffeurs en gebracht waar het hen het beste uitkomt (en de commissie voor hen het hoogst is). Dat zijn vaak niet de adressen waar jij wilt slapen.

Ben je in een stad, en je wilt ergens heen, zorg dat je weet wat het kost.

Doe je dat niet, dan vraagt men “sky-high” prijzen , die jij dan wellicht ook nog gaat betalen, omdat je niet weet hoever het is.

Een Lonely-Planet (of andere) gids verdient zich gemakkelijk terug.

Hans.

qua prijzen klopt de lonely planet vaak niet, en als je er 1 gebruikt voor prijzen zorg dan dat je wel de meest recente hebt en dan nog klopt het niet altijd

Hoe vaak ik niet meemaak dat mensen een taxi chauffer staan uit te kafferen omdat hij teveel geld vraagt en als je dan hun lonely planet bekijkt dan is dat ding soms 10 jaar oud.

Gebruik de LP als een leidraad niet als een bijbel zoals velen doen.