Nog 3 maandjes en dan op naar Thailand. Vlucht en eerste paar dagen hotel geboekt via Agoda.
Nu vraag ik me af: is het beter om alle hotels vast te gaan leggen voor mijn reis, of kan je op de bonnefooi terecht voor redelijke hotels met zwembad, voor ongeveer 10 tot 15 euro per nacht? En zo ja, hoe werkt dat dan? Moet ik het aan iemand vragen of hoe kom ik er achter waar die goedkope hotels zich bevinden…
Route zal ongeveer zijn: Samui, Tao, Krabi, Phi Phi en eindigen in Phuket…
Cynthia,
Je kan alles in Thailand prima regelen,voor info trein tickets alsook de ferry diensten naar Koh Samui,vind je terug op deze site. Train travel in Thailand | Train times & online tickets Bangkok to Chiang Mai, Ko Samui, Phuket, Nong Kai etc.
goedkope hotels guesthouses vind je in Banglamphu(kao san/rambuttrie road)
In Kao san road vind je ook reisbureau die je één dag excursie aanbieden vb:ayutthaya :650bath.Men kom je halen aan het hotel alsook s’avonds wordt je rond de vijfen terug aan je hotel gedropt.Had deze optie verleden jaar nog gedaan,en kan je zeggen het was zijn 650 bath dik en dubbel waard.(in de prijs is de gids+het middag eten inclusive)Wat betreft Koh Samui men kan deze excursies waaronder: Snake Farm, vlindertuinen, diverse Buddha’s en een apentrainingscentrum in Ban Khao Phra alsook het klooster in Bo Phut prima regelen via een plaatselijke reisbureautje!
Je hoeft niks van tevoren te boeken. Je kan overal gewoon binnenlopen. Je kan gemakkelijk accomodatie vinden voor 10-15 euro, maar snap niet helemaal waarom je een zwembad wilt, terwijl je op deze eilanden verblijft!? Ookal is dat misschien zelfs ook wel mogelijk.
Dat heeft er mee te maken dat ik niet overal makkelijk de zee in kan lopen door een beperking aan mijn been. Als de ondergrond bijvoorbeeld rotsen of steentjes zijn heb ik al een beetje een probleem, vandaar het zwembad, daarbij vind ik het altijd wel lekker om 's avonds nog even een duik te nemen, als het zo warm is. Dat was in Indonesie ook altijd heerlijk, zo rond 23.00 uur nog heel even plonzen…
Maarre…gewoon een hotel binnenlopen en dan onderhandelen over de prijs? Heb je wellicht tips.
En hoe zijn de stranden op de eilanden, kan je daar gemakkelijk in lopen, geen sterke stromingen of zo?/
Ik ben alleen op Ko Phangan en Ko Tao geweest en daar was er volgens mij geen sterke stromingen en op de meeste stranden geen tot weinig last van rotsen, steentjes ed. Ja, je kan altijd wel wat vinden en beetje onderhandelen. Ik heb niet echt tips qua hotels met zwembad, verbleef zelf altijd in het meest goedkope resort dat ik kon vinden.