Enkeltjes en visa's

Hey luitjes! Waarschijnlijk wat dubbel topic maar ik kom er nog niet helemaal uit, ook door de verschillende berichten overal.

Ik ga in september voor een halfjaar naar de Filipijnen, Negros, om te gaan duiken. De kans zit erin dat ik daarna nog even blijf plakken, een retourticket is dan ook niet erg praktisch voor me.

Ik neem dus een enkeltje Amsterdam-Manilla met enkeltje Manilla-Dumaguete. Retour is niet nodig, maar een vlucht naar een ander land wel. Ik zou dan binnen 21 dagen een vervolgticket moeten hebben naar een buurland. Een ticket waarheen zou het goedkoopst zijn om zogenaamd even het land uit te gaan? Zou dan boeken vanaf Manilla (meer keuzes lijkt me handiger)

Qua visa’s. Hier aanvragen of Visa on Arrival van 21 dagen en deze steeds verlengen? Als ik em hier aanvraag, wat voor visa?

Op de website van de Ambassade vind ik dit:
Single-entry 3 months valid visa: Euro 30

Als ik het goed begrijp kan ik dan 59 dagen blijven en moet ik het visum gebruiken binnen 3 maand na uitgave, right? Ik ga er dan wel vanuit dat die 3 maand niet meer telt als je er eenmaal binnen bent, dan zou je maximaal een maand vantevoren pas dat ding kunnen aanvragen voor 59 dagen namelijk.

Jullie adviezen graag! Alvast heel erg bedankt!

http://www.philembassy.nl/default.asp?iId=KEMFL
A single-entry visa is valid for a period of three months from the date of issue by the Embassy or Consulate. It will allow the holder to enter the Philippines and stay for 59 days, this period being counted from the date of his arrival in the Philippines.

Stukje bronvermelding http://www.tourism.gov.ph/SitePages/customs.aspx
Nationals from countries (click list) who are travelling to the Philippines for business and tourism purposes are allowed to enter the Philippines without visas for a stay not exceeding twenty-one (21) days, provided they hold valid tickets for their return journey to port of origin or next port of destination and their passports valid for a period of at least six (6) months beyond the contemplated period of stay. However, Immigration Officers at ports of entry may exercise their discretion to admit holders of passports valid for at least sixty (60) days beyond the intended period of stay.

Als je niet in bezit ben van een ticket om Filippijnen uit te reizen, krijg je geen
59 dagen visum als je die aanvraagd bij de ambassade .
Denk best een in nederland een ticket te kopen Manila naar Hongkong of iets dergelijks, even kijken op de site van Cebupacificair wat goedkoopste oplossing is, koop ieder geval ticket dat je in Filippijnen ook weer kan inwisselen als je niet gebruik.
Je 59 dagen visum gaat pas lopen als je in Filippijnen bent gearriveerd, die 3 maanden slaat op de periode wanneer je in Filippijnen moet arriveren.

Men is wel erg strikt op de ambasade in den haag men moet echt je ticket zien,en als je voor langere tijd gaat ook een bewijs dat je zoiets wel kan bekostigen. Dus banktegoeden, of uitkering wil men altijd zien.

Ik was begin dit jaar op de Filippijnen en kwam er pas tijdens mijn verblijf achter dat het visum slechts 21 dagen geldig was terwijl ik er vier weken bleef. Op het immigratiebureau heb zonder probleem mijn visum met een maad verlengd. Kost iets van 3100 php. Volgens mij kun je dat maandelijks doen, tot een maximum van zes maanden, maar dat kost dus steeds geld. Mijn vriend die daar woont en Nederlander is doet dat ook zo; hij verlengt z’n visum dan voor een langere periode, maar hij woont er dus wel. Ik zou echter wel een (open) retourticket nemen, dat je kunt laten zien.

Als je een toeristenvisum heb kun je dat steeds maar weer met 2 maanden verlengen tot een maximum aaneengesloten verblijf van 2 jaar. Dan moet je het land even uit en kun je in principe weer opnieuw beginnen.

naar mate je langer blijft word het wel steeds duurder, omdat je op gegeven moment ook een soort ID van de immigration moet hebben, en blijf je langer dan 6 maanden moet je ook allerlij taxen betalen alvorens het land te mogen verlaten.
Maar het kan dus wel op een gewoon toeristenvisum lang verblijven in Filippijnen.

Hallo beste bezoekers, mijn advies voor jullie hoe ik het heb ervaren, is dat het prima te regelen is als je ter plekke in de Filipijnen je visum wilt verlengen, en wou je even het land uit…dan is mijn aanrader Singapore. Het koste mij zelf 50eu heen en weer. Singapore is een mooi schoon land en de prijzen zijn vergeleken met de euro ook te doen.

kijk op Redirecting... voor meer Info over Filipijnen. doeiiii.

Beste wereldwegwijzers, ik wilde even aanhaken op het enkeltjes verhaal, om even te kijken of het nu helder is… Wij wilden een enkeltje naar manilla boeken maar dat is ons sterk afgeraden wegens het bekende probleem. 21 dagen lijkt ons sterk aan de korte kant dus we zijn van plan een 3 maanden visum te halen hier in NL. Als ik het goed begrijp moeten we dan in het bezit zijn van een vlucht naar een ander land? (bv. Indonesië) Moet het dan goed komen? Het is wel vervelend omdat het moeilijk is in te schatten hoelang we in de Filippijnen willen blijven, gezien we met open agenda naar Azië afreizen.

Beste Jaxon,
Bij binnenkomst in de Filippijnen krijg je - gratis - een visum van 21 dagen. Ze vragen niet naar een retourticket (ik ben er een keer of vijf geweest en dat is me dus nog nooit gebeurd). Als je langer dan 21 dagen blijft moet je tijdig vóór het verstrijken van die 21 dagen het visum verlengen bij speciale bureaus (anders betaal je een boete). Daar moet je wél voor betalen. Allerlei formulieren moet je dan invullen - ik herinner me niet meer of ik toen wél een retourticket moest laten zien - en later terugkomen om het verlengde visum op te halen. Ze verlengen voor een maand; ik weet niet of het mogelijk is een langere termijn te vragen. Volgens mij is de juiste info terug te vinden op de overheidssite van de Filippijnen.
Het is ook mogelijk om van te voren bij de ambassade een 3 maands-visum te kopen; kost iets van € 30,=.
Veel plezier.

Joep

Als je in bezit ben van een vlucht naar een ander land , kan je gewoon een visum aanvragen bij de ambassade in den haag of consulaat in Rotterdam. Je krijgt dan meestal een 59 dagen visum.

Het klopt wat joepkoster zegt dat er bij binnenkomst in Filippijnen niet naar een retourticket word gevraagd. Daar zit het probleem dus niet. Het probleem als je met een enkeltje naar Filippijnen vertrekt daar loop je bij vertrek hier in Europa al tegenaan , want de meeste vliegmaatschappijen willen je niet aan boord laten met een enkeltje. Vliegmaatschappijen zijn namelijk bang dat wanneer je de toegang geweigerd word in Filippijnen, hun voor de kosten op moeten draaien.