Enkele Vragen,,

Beste Reizende,
ik heb een aantal vragen over Nepal.

• kan je gewoon in je eentje erheen? of moet dit met groep? ( gelezen op dit forum )
  • vanuit kathmandu met loney planet gewoon verkennen en ervaren of plannen?
  • activiteiten als trekking, plannen of kan je aan komen waaien en zeggen ik wil een trekking doen?
  • en weet iemand of je daar aan meditatie kan doen of Joga ?
    ( een soort van dojo )

als je op een al een antwoord hebt hoor ik het graag!
groeten, Dirk

• kan je gewoon in je eentje erheen? of moet dit met groep? ( gelezen op dit forum )
    Je kan gewoon in je eentje gaan, hoor! Geen enkel probleem. Er is nu sinds kort ook een rechtstreekse vlucht van nederland naar Nepal.

• vanuit kathmandu met loney planet gewoon verkennen en ervaren of plannen?
    *Met lonely Planet gaat het ook wel goed, hoor. Chitwan National Park zou ik wel van tevoren regelen maar dat kan gewoon bij de lokale reisbureautjes in Kathmandu, maar verder is het redelijk goed begaanbaar met je Lonely Planet, hoor!

• activiteiten als trekking, plannen of kan je aan komen waaien en zeggen ik wil een trekking doen? Wij hebben het ruim van tevoren geregeld maar ja wij deden dit met een hele groep naar everest base camp. Zorg wel dat je goed voorbereid bent. Zowel koude als warme kleding, maar ook is dit op zich in Kathmandu te regelen. Een organisatie die ik aan kan raden is Nature Trail. Als je een wat kleinere trekking gaat doen, dan kan je dit vaak ook zelf doen. Gewoon backpack op en gaan met die baan.

• en weet iemand of je daar aan meditatie kan doen of Joga ?
    ( een soort van dojo ) Ik weet wel dat in Pokhara een aantal van dat soort organisaties zitten. Ook dit is waarschijnlijk wel terug te vinden in de LP (Lonely Planet).

Als je vragen hebt, hoor ik het wel.

1 like

Mbt trekking maken, je kan bij een reisbureautje in Thamel komen “aanwaaien”, maar vaak moet er wel een trekkingpermit voor je geregeld worden. Denk dus al aan extra pasfoto’s! Indien je naar een bepaald gebied wil waar je alleen naar toe kan met een vlucht, denk dan wel dat je dit mogelijk van te voren moet regelen, vooral als je in het hoogseizoen zit.

1 like

Bedankt voor de tips en gerustelling!
groeten