Ik ben van plan om volgend jaar naar Mexico te gaan, althans dat is wat ik nu denk. Ik ben namelijk nog aan het oriënteren. Dus heb ik wat vraagjes voor de trouwe Mexico gangers.
Ik heb al verschillende dingen gehoort over Guadalajara en Playa del Carmen maar wat is nu daadwerkelijk het verschil?
Zelf ben ik van plan om in het begin een taalstudie te gaan volgen om mijn Spaans bij te spijkeren, misschien dat ik hierna nog wat wil rondreizen. Maar wat is realistisch na 4 maanden intensieve studie. Vloeiend Spaans? Basis Spaans? Genoeg Spaans om mee uit de voeten te kunnen?
Het laatste wat ik me afvroeg is de gemiddelde leeftijd waarop mensen naar Mexico gaan om een talenstudie te volgen of te backpacken. Of is daar misschien een richtlijn voor? Zelf ben ik dan 18 en vraag me af of dat te jong is. Ik vind het geen probleem om met mensen van 21 of dergelijke om te gaan. Maar is het niet zo dat mijn klas en omgeving bijvoorbeeld 40+ is? Ik weet namelijk echt niet wat ik daarover kan verwachten.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit spervuur van vragen :hihi:
Met je vraag over het verschil tussen Guadalajara en Playa del Carmen kan ik je niet helpen, ik ben zelf alleen maar in Playa del Carmen geweest.
Wel kan ik je mijn beleving vertellen van wat betreft een taalcursus. Ik ben tot 2 weken terug een maand in Mexico geweest om Spaans te leren. Met 4 maanden intense studie denk ik dat je het spaans vrij goed moet kunnen beheersen, ik beheers nu na mijn maandje een redelijke basis waarin ik me kan redden in het dagelijks leven. Natuurlijk is het wel verschillend per persoon maar als je zelf echt wilt en het Spaans ook buiten school veel gebruikt neem ik aan dat je goed Spaans kunt spreken na je 4 maanden.
Wat betreft de leeftijden, ik ben zelf 22 en in mijn eerste twee weken waren acht van de twaalf studenten op mijn school van tussen de 22 en 25 jaar. Mijn laatste twee weken stroomde het vol met ouderen (35+) die een cursus Spaans kwamen volgen voor één tot twee maanden om daarna vervolgens door te reizen naar de rest van Midden en Zuid Amerika. Je zit in Playa del Carmen in een toeristische plaats met veel talenscholen dus er zijn altijd wel jongeren te vinden, als je een goede taalschool hebt met activiteiten dan laten ze je in de eerste week vaak ook al zien in welke bars veel studenten van andere scholen komen en op die manier leer je snel en makkelijk veel leuke nieuwe mensen kennen!
Ik hoop dat mijn antwoorden je een klein beetje op weg helpen. Veel succes met je voorbereidingen!
Nee ik zou niet zeggen dat je te jong bent, het is een super ervaring en als dit is wat je graag wilt moet je het absoluut doen! Mocht je meer kans willen hebben op jongeren zou ik je aanraden om te starten in de zomervakantie dan komen er, naar wat ik heb begrepen van mijn leraren, veel meer jongeren van tussen de 18 en 24. Maar weet je wat het voordeel is, iedereen is daar met dezelfde reden: Spaans leren en er een geweldige ervaring ervan maken. Dus ik denk ook als je alleen mensen tegen komt van 20 tot 25 jij jezelf prima zal vermaken
Ik ben met Plustaalreizen naar Mexico geweest, je komt dan op de school Sprachcaffe terrecht. Plustaalreizen regelt alles heel erg netjes voor je en staat altijd voor je klaar als je vragen of problemen hebt (zelfs wanneer je in Mexico zit!). Ook van de school El Estudiante heb ik erg goede verhalen gehoord van andere studenten, deze school is wat goedkoper dan Sprachcaffe
Kim, nogmaals bedankt voor je antwoorden!
Tja, qua taalscholen ben ik er nog niet helemaal uit. Aangezien ik ook nog Don Quiote ben tegen gekomen. Zou iemand mij advies kunnen geven over deze scholen? En misschien eentje aanraden? Of welke de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Nu heb ik nog een vraagje, waar misschien moeilijk antwoord op te geven is. Maar zelf heb ik amper een richtlijn. Ik weet dat het moeilijk in te schatten is, maar hoeveel zou je ongeveer kwijt zijn aan 3/4 maanden Spaans leren op een taalschool en daarna 3 maanden rond te trekken?
Ik hoop dat iemand mij enigszinds een richtlijn kan geven.
Hier kan je ook commentaren vinden van studenten die er gestudeerd hebben. Geeft je een beter idee van kwaliteit etc.
Ik run zelf ook een taalschool in Guadalaraja en als je info wilt hebben van vormalige studenten moet je dit maar even vragen. Dan stuur ik je wel een aantal email adressen op van vormalige nederlandse studenten.
Heb even uitgezocht wat de taalscholen kosten voor 4 weken 4 uur per dag zonder accomodatie.
Guadalajara Language Center 514 USD
IMAC 567 USD + materiaal (20 USD)
Vancouver Language Center 595 USD + (35 USD materiaal)
CEPE bieden minimaal 5 weken aan voor 742 USD
Spanish Language school 667 USD (35 uur per week)
spanish abroad vond enkel een prijs incl accomodatie voor 1860 voor 5 wk
Language in Action 1795 USD
Dit is ongeveer alles wat ik kon vinden in Guadalajara en is inclusief registratie kosten en indien van toepassing materiaal.
Als je de websites wilt hebben moet je het maar ff laten weten. Verder zijn er natuurlijk nog accommodatie kosten. Dit varieert van wat je wilt doen. Er zijn scholen die buiten gastgezinnen ook gedeelde appartementen aanbien of prive appartementen. Hangt er van af wat je wilt. Prijs ligt rond de 20 USD per nacht ongeveer voor een gastgezin met 3 maaltijden.
Let wel op dat voor accommodatie je vraagt hoe ver het van de school is. Er zijn aaridg wat scholen waar voor je de bus moet pakken en misschien wel een half uur moet bussen.
Overige kosten zijn afhankelijk van je bestedings patroon. Als je hetniet te gek maakt kan je wel voor 160 euro vier weken rond komen er vanuit gaande dat je bij een gast gezin zit met maaltijden.
Voor 3 maanden rondtrekken heb ik niet zon goed idee van de prijs aangezien dit erg afhankelijk is wat je gaat doen waar je heen gaat en hoe je rond wilt gaan reizen.