Het is natuurlijk een beetje zweverig en naief maar na het zien van een film over Mexico heb ik maar 1 ding in mijn hoofd en dat is: Spaans leren in Mexico.
Maar ik wil er niet als toerist heen en dan ook zeker niet in een toeristische omgeving zitten waar je alleen maar Engels praat. Ik ben helemaal verliefd op de zee dus iets aan het water zou zeker een pluspunt zijn maar dat hoeft niet. Ik wil echt die cultuur en dat leven helemaal in me opnemen, gewoon op gaan in het leven daar want zo leer je een taal ook het best en ik ben ook van plan om zeker in Spanje of Mexico te gaan wonen ( Mexico moet ik nog aanzien natuurlijk…)
Dus weet iemand een leuke/goede/betaalbare talenschool in Mexico of ben je er geweest ect. laat het even weten want ik ben zooo benieuwd.
Ciao,
Nikki
ps.
Heeft iemand ervaringen met don Quijote. DIe hebben ook een school in Guanajuato. Dat schijnt een enorme studentenstad te zijn…Heeft iemand er iets over te zeggen ik hoor het heel graag.
Ik heb geen ervaring maar loop wel met soortgelijke plannen rond. Alleen ik wil dolgraag naar Zuid Amerika. Ik ben daar een hele tijd geleden 5 maanden geweest en ik ben er verliefd op geworden. Ik wil het liefst naar Argentinië of Chili en dan naar de kust. En ik wil Spaans leren 2 of 3 weken en dan nog 2 of 3 weken reizen, in totaal 5 weken.
Wat zijn jouw plannen? Hoe lang wil je gaan en wanneer? In de zomervakantie of op een ander moment?
Ik heb overigens goede dingen gehoord over don quichote!
Leuk plan. Ben iets meer dan twee jaar geleden naar Mexico gegaan. Niet met de intensie om daar te blijven maar zit er nu al weer meer dan twee jaar, heb een huis gekocht in Guadalajara, ben getrouwd met een Mexicaanse en heb een eigen taal school gestart voor Spaans en Engels. Dingen kun anders lopen dan gepland.
Hier heb je een overzicht van een tweetal websites die lijsten hebben van taal scholen door heel Mexico.