is het leven er duur?
bv hoeveel kost een cola of een mogito?
eten?
als je iets gaat bezichtigen, is dat dan duur?
is er een regensezoen of zo?
wat moeten we zeker gezien hebben in cuba?
wat moeten we zeker niet zien?
vrolijke groetjes
Sommige dingen in Cuba zijn duur (bijvoorbeeld zonnebrand creme) andere dingen zijn spot goedkoop, zoals cola en een biertje in de bar. Verspil geen moeite met het kopen van drinken in een supermarkt, drink lekker wat in een bar, voor de prijs maakt het niks uit. Drinken varieert van 1 tot 1.5 CUC. Als je goed zoekt kun je een getapt biertje voor minder dan 20 cent vinden. Voor een mojito zit je al snel op 3 a 4 CUC. Laat je niet in de maling nemen door aanbevelingen van cubanen, ze hebben er geen verstand van en kunnen je een dure tent in lokken (dit gebeurt erg vaak en de cubaan stijkt de nodige centen op).
Iets bezichtigen is niet duur, het meeste valt namelijk buiten te beleven
Reken in Cuba op het stormseizoen http://www.snp.nl/detail/countryprint.aspx?countryId=145&print=True&pdf=False
Wat moet je gezien hebben? Alles waar je normaal gesproken niet aan zou denken, ga 's avonds de stad in, de meest vreemde plekken blijken gezellig te zijn. De meeste mensen willen naar Havana en Vinales, zelf ben ik er niet zo gek op, ook Santiago vind ik niet bijzonder, maar vele mensen vinden het een geweldige stad. Maar als je de eerste keer naar Cuba gaat mag je Havana niet missen, de stad bruist en leert je veel over de historie en de invasies. Ik zelf hou meer van het leven in Camaguey, Trinidad, Cienfuegos en Holguin.
Wil je meer trekpleisters bezichtigen dan kun je naar “Che” in santa clara, santa spiritus en varadero. Kijk ook eens waar de groepsreizen naartoe gaan en stel een reis samen van dingen die je leuk lijken. Je kunt prima met de bus reizen, laat de trein links liggen, tenzij je van een warm landurig avontuur houdt.
hey, bedankt voor u bericht, en de link
ik heb er veel van opgestoken, in welke maand bent u geweest?
heeft u zich er altijd veilig gevoeld?
groetjes
Dat zijn vooral de maanden juni, juli en augustus geweest. Ik heb me in Cuba altijd veilig gevoeld, vroeger stond er dag en nacht bijna op elke hoek van de straat een politie agent die in de gaten houdt of er niet stiekem handel (en prostitutie) gedreven wordt. Dat is helaas minder geworden, maar het veilige gevoel op straat heerst nog steeds. Eigenlijk ook omdat het nachtleven in Cuba vrij levend is en er nog veel mensen op straat zijn. Laat je niet altijd misleiden door donkere straatjes, deze kunnen namelijk verrassend gezellig zijn, en ook lijkt een stad als Havana een grote achterbuurt, de echte achterbuurten zijn verder weg dan je denkt.
Natuurlijk moet je wel uitkijken, de zakkenrollers zijn er natuurlijk wel, maar ik vind het meevallen. Natuurlijk zijn de toeristen extreem rijk in ogen van de gemiddelde cubaan. Liever proberen ze je iets af te troggelen door je beste vriend te zijn, dus wees daar bedachtzaam op. Iets wat jammer genoeg gewoon gezegd moet worden want er zijn natuurlijk een heleboel vriendelijke cubanen die niks kwaads willen doen.