Budget

Hoi!

Volgend jaar augustus en september willen wij naar Cuba. Ik vroeg mij af of Cuba een duur land is wat betreft levens onderhoud en slapen? We zijn namelijk studenten en hebben niet een al te groot budget. Kan iemand mij een indicatie geven. Aan luxe hechten wij niet veel waarde. We starten in varadero (omdat het een betaalbaar ticket was). Wat kost een gemiddelde overnachting en wat kost een gemiddelde maaltijd?

Thanks!

Varadero is meteen de duurste plek van Cuba met veel vier-sterren hotels, maar je kunt er tegenwoordig ook Casa’s krijgen. Heb je er geen probleem mee om samen op een kamer te slapen dan ben je zo’n $10-12 p.p.p.n kwijt voor een bed en dan kun je er soms nog wel eens ontbijt bij hebben. Een gemiddelde maaltijd qua prijs, want de eetstandaard is veelal beneden gemiddeld zit ergens op zo’n $5-10 een drankje meestal $1 voor een biertje tot zo’n $3 voor een mojito. Veelal zijn er langs de wegen waar de bussen stoppen goede wegrestaurants waar je een sandwich kunt krijgen met smakeloze kaas en ham of een warme maaltijd. Als je in juli/augustus in Cuba bent is het er doorgaans erg warm en zul je meer kwijt zijn aan de biertjes dan aan de maaltijden.