Enkele vraagjes!

Hallo iedereen!

Mijn vriend en ik willen graag in september (29 sept tem 6 okt) naar Turkije. Ze raden ons de Turkse Riviera aan, omdat het dan daar nog warm genoeg is.
Is het daar dan nog effectief warm genoeg? Wij hoeven geen extreme warmte, gewoon 25 à 30 graden ofzo.
Alle ervaringen zijn altijd welkom!

Wij willen naar het Club Voyage Holiday Belek hotel gaan. Is hier al iemand geweest? Goede ervaringen?
Is er veel te beleven in Belek,Antalya en Side?

Er werd ons verteld dat het in deze periode ook Ramadan is. Kan je in dergelijke grote hotels hier enige “hinder” van ondervinden. Hiermee bedoel ik gewoon dat je geen alcoholische dranken kan verkrijgen enzo. Is het af te raden in deze periode te gaan?

Wij zijn nog nooit in Turkije geweest.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,
Jaajke

ikke ben 1x in belek geweest…vond het de minste plaats…!! ook in club voyage…
je hebt in belek een hele grote straat met allemaal hotels…voor bij winkels te komen zit je 10 min in de taxi, en t staje stelt verder niet veel voor…
ik zou persoonlijk eerder voor alanya of side kiezen…!!
ik zulke hotels merk je de ramadan niks…!!
't weer is in deze periode nog prima…

wens jullie veel plezier iig…

groetjes

Je kan in die periode vanaf Kusadasi omlaag tot aan Alanya overal heen…dan heb je in Kusadasi( het ‘koelst’ in die periode) ook nog die tempraturen!
Je hebt nergens last van. Hooguit zijn de obers iets moeier, maar dat is ook alles(als zij meedoen, dan staan ze nog vroeger op om te eten, dan de hele dag werken zonder eten en drinken, roken ed, en dat is vermoeiend)

Ik zou wel voor een grotere stad kiezen, Kusadasi, Gumbet/Bodrum, Marmaris, Antalya, Side of Alanya(ik geloof dat ik ze nu van boven naar beneden allemaal gehad heb) Meer te doen, en te zien…

Veel plezier…wij zitten 1 week vanaf 14 sept in Kusadasi…Ohhh ik kan niet wachten :smirk:

Welke hotels kunnen jullie dan aanraden in Side e.d.?
In de genre van dat Club Voyage. Het leek ons wel een mooi en goed hotel.

Alvast heel erg bedankt!!!

Side ken ik niet…
Hans/Filiz Wie dan ook!!!

Side ken ik ook niet, dan alleen van naam. Maar waar MK naar toe gaat, lijkt me wel wat. Side Star Park heet het geloof ik.

Als je van winkelen en terrasjes houd, zou ik Alanya kunnen aanraden. Leuke grote plaats met heel veel winkels en een leuk uitgaansgebied. Wij hebben er ook ooit in (half) September gezeten en het was toen iedere dag nog zo’n 25 tot 30 graden.

Goede hotels kun je ook zoeken door bij www.vakantiereiswijzer.nl even Alanya in te toetsen en je ziet de mogelijkheden van verschillende touroperators.

Heel veel succes en plezier bij het uitzoeken van een reisje naar Turkije. :vak01:

in ‘side’ heb je ook n club voyage…selge beach geloof ik…idd een goed hotel, grote kamers, goed eten, gezellig personeel…alleen ligt dit hotel in kizilagac, en niet in side zelf, met de bus overigens wel goed overal te komen…
maar er zijn meerdere goede hotels in side die korter bij het centrum liggen. kamilya world vond ik het beste hotel in de buurt van side waar ik geweest ben…
voor reacties op hotels, kun je beter op vakantiereiswijzer.nl kijken

Nog even een tip:

Kijk ook eens hieronder aan de site bij:

Turkije Reisforum-Links en dan bij:

Turkije Totaal Overzicht.

Dit is een site, door een van onze eigen members aangemaakt en hier geplaatst. Staat ook veel info op.

Graag gedaan! :wink:

Oh heel fijn!
Bedankt voor de tips!!!
We zijn nog nooit in Turkije geweest maar het lijkt ons prachtig. Er zijn zoveel mooie hotels en op den duur kan je niet meer kiezen en moet je ergens een keuze maken!

Filiz, was de Club Voyage in Belek wel goed buiten dat het afgelegen lag? Want we willen deze keer gewoon een relaxvakantie doen, maar we gaan zeker nog eens terug om het land beetje beter te leren kennen!!!

het kan allemaal in turkije!!
over het weer hoef je je meestal geen zorgen te maken!

ik bedenk me trouwens net dat ik 2 keer daar ben geweest…mei was goed, disco lang open, goed eten, groot zwembad, en een leuk animatie team dat je wel bezig hield.
in oktober terug geweest, maar toen was het ineens een heel stuk minder…'t weer was toen niet echt om te zwemmen, bijna geen shows 's avonds…disco om 23.00 uur, of eerder, dicht…
personeel dat geen zin meer had…echt niet geweldig…planten ed. werder al afgevoerd, terwijl er nog gewoon mensen zaten. geen leuke aankleding.
misschien heeft dit ook wel met de verbouwing te maken die er toen voor de deur stond…
ik ben immers in 2004 daar geweest…

Heb je het dan over de Club Voyage in Side of in Belek?
Het hotel van Belek bestaat pas sinds 2007 lees ik op verschillende sites.

Thanks! :vak02:

dan heb ik het over belek…club voyage…maar ik heb geen idee wat daar nog achteraan komt…het hotel is in 2004 geheel verbouwd en opgeknapt…

club voyage in side, was gewoon super…!!

Vreemd, bij reisbureau zeggen ze net ook dat het een nieuw hotel is van 2007. en op een site op internet staat het volgende ook: "Club Voyage Belek is in 2007 geopend en ligt in een groene omgeving, direct aan het prive strand."

**Ik ga toch zo even naar het reisbureau om de reis te boeken, nog even overleggen welk hotel, en welk hotel ook, ik zie echt uit naar deze vakantie, lekker rusten en genieten! **

Club Voyage Sorgun ligt ook bij Side volgens mij!

Club Voyage Sorgun ligt in de bossen van Sorgun;vlakbij Side…ben er vaak geweest voor mijn werk en ik vind het persoonlijk het beste hotel van Side,op loopafstand van Side(ong.uurtje via het strand)en Manavgat.

Wil je dat niet,dan staan er taxi’s voor de poort.

Het bestaat uit 2 gebouwen:de receptie,dan een tuin met naaldbomen met de apartementen verspreid,een zwembad.

Dan heb je het hoofdgebouw met een ruime lounge met heerlijke bankjes waar je diep in wegzakt en de bar.

De trap af naar beneden kom je in het restaurant;heb daar gegeten en is klasse!
Er zijn 3 specialiteiten restaurants met menukaart(dag van te voren boeken)
Aan de achterkant weer een zwembad en de zee.

Er zitten wel veel russen;maar waar niet?verder duitsers en hollanders.

In Belek ben ik ook ontzettend vaak geweest met de auto en het siert me niet;al die golfresorts en het dorpje is voor de toeristen uit de grond gestampt,net als het stadje Kadriye iets verderop richting hoofdweg naar Antalya.

reclame;verwijderd

We hebben uiteindelijk gekozen voor Club Voyage in Belek, we willen gewoon een rustige vakantie, hoeven niet al te veel toerisme, en als we dit willen dan gaan we wel eens naar een grotere stad.

Maar het is de eerste keer dat we naar Turkije gaan, en als het goed meevalt waarschijnlijk niet de laatste keer!!! :zon02:

Toch heel erg bedankt voor alle uitleg! Ik ga hier zeker nog het forum volgen!! hihi… is wel leuk!

Ik heb net even wat foto’s bekeken van dat hotel. Ziet er erg mooi uit, al lijkt het mij wel een beetje in de middle off nowhere te liggen, maarja zoals jij al aangaf, komen jullie voor de rust en die zal hier zeker wel te vinden zijn. Helemaal zo aan het eind van het seizoen.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier in Turkije. :thumbsup:

Ja het is idd een heel mooi hotel hoor. Daar ben ik bijna van overtuigd. En we gaan inderdaad voor de rust en het is ook onze honeymoon.
JE kan er gewoon dolmussen pakken naar andere stadjes, dus ja… 's avonds lekker rustig/