Dit jaar zou onze vakantie wel eens richting Belek kunnen gaan, de hotelkeuze hebben we al gemaakt, het enige dat ons nog doet twijfelen is wat mogen we van Belek zelf verwachten.
Zijn er in Belek zelf veel winkels en restaurants, is het een bergachtige omgeving, hoelang zit je op de dolmus naar Antalya, enz…?
De vakantieplaats Belek ligt ongeveer op 30 kilometer afstand van Antalya. Het is een vrij nieuwe vakantieplaats, en hier is dan ook nog geen massatoerisme zoals in Alanya en Antalya en de andere plaatsen aan de Turkse Rivièra. Belek heeft een prachtige natuur, met zandduinen en eucalyptuswouden, en het staat dan ook bekend als een heel groot golf gebied.
Het is maar een klein dorpje, maar het is er wel heel erg gezellig. Sommige beweren dat Belek geen centrum heeft, maar dat is niet zo. Het is welliswaar maar heel klein, maar er zijn toch een aantal winkeltjes en restaurantjes, waar je ’s avonds gezellig iets kunt eten of drinken, en kunt winkelen. Als je naar een markt wilt, dan kun je het beste naar het nabij gelegen dorpje Kadriye gaan, hier is elke dinsdag een markt. Deze is zeker niet zo groot als in de gebieden waar meer toerisme is, maar is zeker wel gezellig. Hier worden over het algemeen de dingen verkocht die je nog op een écht typisch Turkse markt tegenkomt.
Alvast bedankt voor de info.
Ik heb intussen wel al begrepen dat de verwachting van Belek zelf niet te groot moet zijn, maar toch is de reis al geboekt. Moesten er nog mensen info hebben, ook wat bezienswaardigheden in de buurt betreft, het is altijd welkom. ![]()
AAn het bovenste bericht wil ik nog toevoegen dat vanuit Belek ook uitstappen te doe zijn op korte afstand.Je kan naar Side komen, heel mooie oude stad met winkelstraten in de oude stad, je kan naar de manavgatwatervallen en een bottrip maken op de rivier. Jekan een dagje naar Antalya met een mooie oude binnenstad en leuk haventje,of de drukke winkelstraten bezoeken.Neen Belek is mooie en rustig mooie stranden aan de hotels, veel bossen en vlak,geen heuvels of bergen te beklimmen,al zie je ze wel op de achtergrond. Huur een auto of een sjeep en rijd eens rond en je zal mooiere dingen ontdekken dan veel toeristen denken.
Prettige vakantie,
Franka
Hartelijk dank Franka, dit is info waar ik zeker wat aan heb. Een bezoek aan Side en Antalya staat zeker al op het menu. Ook een jeeptocht in de omgeving zet ik op mijn lijstje, al wil ik hiervoor eerst een route uitstippelen en daarom is alle info dus welkom. ![]()
Als je een sjeep huurt in Belek kan je er gerust mee tot in de streek van Side komen,bezoek hier de binnenstad en rij dan door binnenin tot de manavgat watervallen,rij tussendoor de kleine straatjes in Manavgat,er zijn veel kleine gezellige straatjes met nog houtenhuisjes ,aarde wegen die tussen de bergen lopen,de sjeepsafri trips van Side nemen ook die binnenwegen. Koop een wegenkaart uit de streek als je terplaatse bent en stippel je route uit. Eerst Side of omgekeerd,Side in de vooravond is ook gezellig,en volg dan de wegen in Manavgat zo binnenin achter het centrum.Je kan niet verloren rijden,de mensen zijn overal even vriendelijk en zullen jullie graag helpen de weg terug te vinden.Durf ook eens een vreemd baantje in te slaan,je komt altijd ergens uit en zo ontdek je de mooiste plaatsjes. Zo doen we het ook om onze woningen te zoeken voor onze klanten.Je zal zien het is hier mooier en meer te beleven dan velen denken.Maar dan moet je durven het hotel uit te komen en het avontuur aangaan.
Prettige vakantie,
franka
Belek zelf is niet veel, het zijn voor nl allemaal kledingwinkels die het beeld bepalen met hier en daar een supermarkt, vond de verkopers van die winkels aardig negatief, kon nog ggen broek aanraken, of je werd gelijk door twee man besprongen bijna, of je alsjeblief wou kopen, nu dat heb ik dus niet gedaan, daarin tegen zijn de hotels helemaal af , stuk voor stuk plaatjes om te zien, wij zaten zelf in limak arcadia, een schitterend hotel met alles op en eraan, niets te kort gekomen, ook strand heel erg mooi, voor shoppen ed kan je beter naar side of, antalya maar pas op niet bij bazaar,bus/dolmus station, deze is veel te toeristisch, en ook weer van die negatieve verkopers/marktlui, die ook nog eens veel te duur zijn, ondanks het afdingen, loop dan eens wat zijstraten in, en je komt gelijk in een andere wereld
Thanks Bart1, wij reserveerden in hotel Cornelia, ben benieuwd wat dat zal worden. ![]()
Binnen een 2-tal weken kunnen we eindelijk op reis en met deze info over de streek van Belek kunnen we al op pad gaan. Het zal wel de eerste keer zijn dat ik een auto zou huren in Turkije, tot nog toe waagde ik mij hier niet aan. Zijn er soms tips ivm het huren van een auto, ik bedoel hierbij waar moet je het meest op letten. Kan je dit beter doen in het hotel of toch beter langs de straatkant ergens.
Moesten er intussen forummers zijn die onlangs de streek van Belek aandeden, of mensen die in hotel Cornelia verbleven, alle info is welkom.![]()