Ik ben van plan om in april door Azie te gaan backpacken. Is het mogelijk om met een enkele vlucht naar Thailand te vliegen?
Ik weet namelijk niet wanneer ik weer terug wil gaan, dus een enkele reis is het meest aantrekkelijke.
Heb verschillende bronnen nagetrokken, maar lees elke keer iets anders (van medereizigers). Ben ervan op de hoogte dat een toeristenvisum een geldigheid heeft van 30 dagen.
Is het mogelijk om dan een visum op het vliegveld te kopen, of is het noodzakelijk om in dit geval het visum van te voren aan te vragen?
Weet iemand aanbieders van charter/vakantievluchten naar Azie?
als je in thailand aankomt per vliegtuig krijg je 30 dgn kom je over land dan krijg je 15 dgn dit is geen touristenvisum maar een visumvrije entree.
Je moet in principe een bewijs hebben dat je thailand binnen 30 dgn weer verlaat. Dit wordt in praktijk door de thaise douane zelden tot nooit gecontroleerd echter de vliegmaatschappij kan moeilijk doen bij het inchecken.
Op het vliegveld is het voor nederlanders en belgen niet mogelijk om een visum te krijgen.
dus of je moet van te voren een toeristvisum aanvragen deze is 60 dgn geldig bij binnenkomst en kan tegen betaling van 1900 baht bij elk immigration kantoor worden verlengd met 30 dgn. Er zijn ook double entry toeristvisa’s hiermee kun je dus 2x binnenkomen en 2x 60 dgn krijgenje moet na 90 dgn(60 dgn+30 dgn verlenging) dan wel ff een visumrun doen om de 2de 60 dgn + eventuele verlenging van 30 dgn in te laten gaan.