Enkele reis Bangkok

hallo

Heb een vraag over enkele tickets naar bangkok. Ga in maart nl. naar thailand om er te wonen en werken. Mijn vraag is nu is het mogelijk om een met een enkel ticket maatschappij LTU het land/vliegtuig binnen te komen?

mvg

Ralf

alleen als je een visum hebt

een toeristen visum van 30 dgn volstaat dus??

dat is een visum voor 60 dagen maar dat is als je gewoon gaat reizen . maar je zult ook wel iets nodig zijn om te werken, maar daar weet ik niets over sorry.

Met een visum kun je naar Thailand reizen met een enkele ticket. Deze vraag je aan bij het consulaat.

Om te werken in Thailand heb je een werkvergunning nodig, welke je in Thailand aanvraagt bij het plaatselijke arbeidsbureau. Een werkvergunning geldt alleen voor een in de werkvergunning genoemde werkgever, in de daarin vermelde functie. je krijgt hem dus pas als je een werkgever hebt.
Daarnaast moet je over een non-immigrant visum beschikking, niet een touristen visum.

Je kunt bij het consulaat (of ambassade) een non-immigrant B visum aanvragen met een brief van een potentiele werkgever, waarin ze je een baan aanbieden.

Bereid je goed voor als je wilt emigreren.

je kunt een enkeltje bangkok boeken.
probeer in nederland een visum en werkvergunning te regelen.
lukt dat niet je krijgt een kaart in het vliegtuig.
vul die in kun je zi wie zo 30 dagen op blijven.
als je hier een baan hebt.
is het normaal dat de baas voor een werkvergunning zorgt.
weet niet of je al een baan hebt hier?
en wat voor werk je zoekt?

Hoi Riekske

Ik ben hier al 8 jaar werkzaam in het basisonderwijs als groepsleerkracht en remedial teacher. Tijd voor een nieuwe uitdaging dacht ik. Dus ga tzt ook voor een baan in het onderwijs aldaar. Ben inmiddels al een aantal malen in Thialand geweest en ben op de hoogte van de procedure in het vliegtuig. Was echter benieuwd naar of een LTU je toelaat in het vliegtuig met alleen een enkeltje. Ook weet ik niet of ze daar in Thailand op het vliegveld moeilijk over gaan doen.

gr

Ralf

Je kunt in Nederland geen werkvergunning regelen. Een werkvergunning wordt uitsluitend door het arbeidsbureau in Thailand afgegeven en je moet daarvoor een non-immigrant visa hebben.

Zonder visa mag de airline hem niet meenemen met een enkeltje, al zijn er die het wel doen. Daarnaast mag je Thailand niet in als je geen visa hebt en ook geen bewijs dat je Thailand binnen 30 dagen verlaat, al controleert immigratie dat zelden.

sorry mario
ik had ook geen visa toen ik hierhien kwam.
en ook een enkeltje.
heb dat hier geregeld.

Het gebeurd vaak genoeg en bij China Airlines kun je zelfs een verklaring ondertekenen dat je zelf opdraait voor alle kosten als je op een enkeltje reist en geen visum hebt. Zoals gezegd, immigratie checked zelden.
Maar je kunt er niet vanuit gaan dat de airline je niet checked, je kunt geweigerd worden en dan sta je dan op de luchthaven met je koffer en zonder vlucht.

Overigens hoef je niet per se een retour te hebben, maar een vlucht binnen 30 dagen uit Thailand. Een goedkope enekle reis BKK-Singapore met bijv. AIR ASIa is dus voldoende.

Ralfboot wil echter werken in Thailand en kan het beste een non-immigrant visum regelen. Hoeft hij en geen retour ticket te hebben en kan hij ter zijner tijd als hij werk heeft gevonden een werkvergunning aanvragen.

Als je als onderwijzer wilt werken kun je het beste de volgende website raadplegen:
www.ajarn.com speciaal voor onderwijzers in Thailand.

Ze hebben een sectie met banen en een forum. Je kunt daar alvast een baan zoeken en mogelijk een uitnodiging krijgen om voor een school te werken. Met een dergelijke brief kun je een non-immigrant visa aanvragen bij het Thaise consulaat.

hallo Mario

Ik ken deze site, echter is het praktisch onmogelijk om vanuit hier een baan daar te regelen. De scholen zitten niet te wachten op oeverloos mail verkeer en hebben zich in het verleden regelmatig in de vingers gesneden met kandidaten die niet zijn op komen dagen. Ik begrijp het standpunt van de scholen, dus de enige optie voor me is op de bonnefooi naar thailand vertrekken en daar een baan zoeken.
Ben nu bezig met het uitzoeken van verzekeringen ter overbrugging van de periode tot ik daar werk heb. Misschien tips??? Ben jij b.v. via een Nederlandse maatschappij verzekerd of heb je alle zaken bij een thaise verzekering maatschappij lopen?
Ook ben ik aan het uitzoeken hoe ik het beste mijn pensioen, aow, in of uitschijven als nederlands belastingplichtige.

Misschien heb je praktische tips die betrekking hebben op de bovengenoemde zaken? Zou erg welkom zijn.

mvg

Ralf

Je moet je uitschrijven uit het bevolkingsregister als je langer dan 8 maanden in een jaar in het buitenland verblijft. Je kunt even kijken op de website van de belastingdienst voor informatie als je naar het buitenland vertrekt, in verband met pensioen aanspraken, lijfrentes e.d.

Betreffende de AOW kun Ieder jaar dat je tussen je 15e en 65e niet in Nederland woont krijg je 2% AOW minder. Je kunt je op vrijwillige basis verzekeren, voor maximaal 10 jaar. Let dus op een eventueel pensioen tekort. Kijk op de website van de Sociale Verzekeringsbank.
Geef je nieuwe adres ook door aan je pensioen fonds.

Verzekeringen kun je regelen met OOMS in Nederland. In Thailand zijn BUPA en AIA 2 grote ziekekosten verzekeraars, eenvoudig te googlen. Meestal zal een school je via een van deze 2 maatschappijen verzekeren.

Als je geen werkgever van te voren kunt vinden vraag dan een dubbele touristen visum aan. Iedere entree is voor 60 dagen in Thailand bij immigrastie te verlengen met 30 dagen, zo heb je dus bijna 6 maanden. (Vraag aan bij het consulaat in Amsterdam, makkelijker).

Met een werkvergunning kun je je huisraad belastinmgvrij invoeren, gedurende de eerste 6 maanden van je verblijf.