En toen waren er nog 7,6,5,4,3,2,1....

(origineel bericht op be-more.nl)

En toen waren er nog 7,6,5,4,3,2,1…

Nou nieuwe dag nieuwe kansen, laat ik maar ff beginnen met waar ik gebleven was, dan doe ik daarna wel een poging op de titel uit te leggen. Maargoed het werk hierzo is allemaal nogal gebaseerd op het weer, en ik moet zeggen hoewel mijn onderarm en mijn bovenarm inmiddels een eigen nationaliteit gekozen hebben aangezien mijn onderarm pindabruin is en mijn bovenarm meer weg heeft van een zwitsersebergtop. Valt het hierzo echt allemaal mee ( Het is namelijk wel regenseisoen) maargoed zon genoeg, alleen elke nacht valt het halve lake Hawassa naar beneden en dan is het s’ochtends nog wel eens te gevaarlijk om te werken. Vorige week stonden we alsnog elke dag trouw half 6 op, klaar maken en kwart voor 7 stonden we dan klaar, waarna we daarna een telefoontje kregen om half 8 van onze manager in zijn beste engels: ‘project not work because rain heavy danger only housevisites’. je snapt hem voor niks opgestaan dus. Nou dat doe je dan 2x en dan denk je bij jezelf weetjewat als het weer zo regent, prima blijf ik liggen.

Dus gisterochtend kwam er een litertje of 6miljard naar beneden dus Dennis dacht: DOEEEEEI! en bleef lekker liggen, worden we om 7 uur gebeld: Today we plant, rain is no problem we pick you up in 15 minutes. Nais! halfgaar de bajaj in en op naar de Tilte community. Kijk als je daar eenmaal bent is het lekker hoor, met een schep je ochtendfrustratie uitoefenen op een berg is altijd lekker. En de mensen zijn gewoon te vriendelijk om niet te moeten lachen. Maarja, komt dus het verhaal heb je met een mannetje of 50/60 een uur plantjes in de berg gezet om te zorgen dat alles weer netjes groen word zoals vroeger, komt er doodleuk een jongetje aanlopen met 40 schapen die niet weten hoe snel ze die berg op moeten. Soms, dan wil je zo’n schaap gewoon oppakken en in het meer gooien, heb het niet gedaan. Maar de verleiding lag er. Na het ochtend werk ben ik de berg opgeklommen (klinkt als himalayastijl) valt mee hoor, maar het uitzicht Dames En Heren! verbluffend, dat Lake Hawassa is zo ontiegelijk groot dat het net lijkt alsof je je op een eiland begeeft en ja dat zijn dan ook wel die momentjes die je ff moeten koesteren.

Vandaag zijn we naar een school geweest, niet op les te geven dat gaan we morgen weer doen, maar ter introductie. En ff serieus dat is gewoon lachen hoe dat hier gaat. Ff handjes schudden met de docenten, kort praatje maken met de directeur. Je loopt een random klas in, ALLE kinderen staan voor je op, je vertelt je verhaaltje en dan hoop je maar dat ze het meekrijgen want op de een of andere manier lijkt de vertaling van mijn verhaal nooit helemaal op die van mij aangezien ik rustig een minuur sta te praten en de vertaling na 15seconde is afgelopen.Maargoed volgende week gaan we beginnen op die school, en de volgende vrijwilligers mogen dat project dan overnemen. Morgen is het weer tijd voor Hogano Watcho, zo zeg je het iig, hoe je het schrijft mij een vraag maar das de community voor donderdag, smiddags les geven, daarna meeting at the office, evalueren, plannen en vrijdag t/m zondag gaan we Arba Minch! das een trip voor alle vrijwilligers: Safari achtig iets dinges met krokodillen nijlpaarden apen en de weet ik veel hoeveel vogels die hier voorkomen, lokale stammen ontmoeten en ff chille gewoon!

De titel is vandaag het slotstuk, stukje bij beetje vallen de vrijwilligers hierzo langzaam is de sleur van het ziekworden. Ik (ja dit heb ik afgeklopt, sterker nog 2 x) ben kerngezond, kheb alleen zondag ff wat langer moeten blijven liggen. Maar het is echt zielig, de ene is nog zieker dan de ander en langzaam begint het er toch op te lijken dat iedereen een keer aan de beurt moet komen, ik ben het niet van plan maar ik waarschuw iedereen maar even. als je na het weekend niks van me hoort, niet bellen ofzo dan lig ik te pitten :stuck_out_tongue:

Nou dames heren, sowieso een fijn weekend alvast, morgen zal ik niks meer bloggen dus dat wordt pas echt weer maandag!

KEEP YOU UP TO DATE! HOLAAAAAAAAAAAAAAAAA

(origineel bericht op be-more.nl)