Ik ben in 1994 al eens een maand in Thailand geweest. Volgend jaar (2010) ben ik 12,5 jaar getrouwd en wil dan met vrouw en kinderen (dan 9/10 en 11) weer voor 3-4 weken naar Thailand. Ben echter wel gebonden aan de vakantieperiode = juli-augustus. Maar van de vliegprijzen word ik niet echt vrolijk…:crybaby:
Via een boekingsite kwam ik Düsseldorf - Bangkok tegen met Emirates. Kijk dat zag er al een stuk leuker uit… Heb eens op de site van Emirates gekeken en kwam toen tot de ontdekking dat vertrek vanaf Londen Gatwick nog veel voordeliger is (vetrek juli 09, ca 3,5 week, retour, prijzen golden bij boeking 3 weken geleden, inmiddels alweer een stuk duurder…) voor 4 personen €2033,- incl all taxes. Heb dan nog een retour Amsterdam - Londen Gatwick nodig, maar dat is er voor €342, all in voor 4 personen zo bij Easyjet geregeld. Kortom voor €2375 met z’n vieren naar Thailand. OK het kan misschien goedkoper maar ik ben gebonden aan juli/augustus en dan liggen de ticketprijzen niet zo laag…
Maar moet ik in Londen dan eerst op mijn koffers wachten, door de douane, en opnieuw in te checken? Of kan ik omdat Easyjet “lowcost-partner” van Emirates is, achter de douane blijven?
Of is dit allemaal niet nodig en kan iemand een nog veel betere tip geven?
Barry