Emirates en aeroflot veilig?

Zijn de vliegtuigmaatschappijen Emirates en Aeroflot gunstig voor naar Bangkok? Zij zijn iig nietduur.

Hoe zit het met de veiligheid, dit vind ik belangrijker dan de service.

Bedankt voor reactie!

emirates heeft een jonge vloot en is veilig maar aeroflot weet ik niet persoonlijk zou ik daar niet mee vliegen, maar is eeen gevoel heb er nog nooit mee gevlogen.

SU=Aeroflot heeft inmidels niet meer van die ouwe russky planes die vaak neerstorten.
als je alles helemaal tot je ergste angsten wil uitvogelen; sites als ‘‘amIfallingdown’’ hebben stats-maar die zijn over zo lang en zo oud, dat ze meer verwarring zaaien als gerustheid.
De leeftijd van een plane op zich zegt trouwens niet erg veel-de kwaliteiten van de piloot veel meer.
Op zich is jouw angst meer iets in je hofie dan re"eel-op zich is de kans zo klein, dat ie eigenlijk niet voorspel/stelbaar is.
De prijs van een airline heeft meer te maken met het waargenomen servicenivo en hun ‘‘ranking’’ in de mind van de mensen. EK=Gulf area, dus mensen denken aan muslim etc. Mis-ze hebben spotgoedkope kerosine en moeten planes vol krijgen. Als de prijs hetzelfde is, zou ik voor EK kiezen. Vaak vliegt Airberlin.com vanaf DUS net zo goedkoop naar BKK-en zonder lange stop.

1 like

Zoals BKKflyer al aangeeft, is Aeroflot niet meer wat het vroeger was. In het verleden vloog Aeroflot regelmatig met oudere (Russische) toestellen en veel mensen waren huiverig om met deze maatschappij te vliegen.
Tegenwoordig is Aeroflot een lid van het SkyTeam, een luchtvaart-alliantie waar ook KLM/Air France lid van is. Om lid te worden van zo’n alliantie moet aan vele voorwaarden voldaan worden, waaronder op het gebied van veiligheid (zie ook: www.skyteam.com).

Emirates staat bekend als een zeer goede maatschappij.

Als ik zelf de keuze zou moeten maken tussen Aeroflot en Emirates, zou ik, net als bkkflyer, voor de Emirates kiezen (en dan kan je evt nog een stopover van een paar dagen in Dubai maken, mocht je dat leuk vinden).

ik zou ook voor emirates gaan. wij vinden het echt een goede maatschappij. en die paar uur die je stopt in dubai zijn zo voorbij.

Ik ga mee in de redenering(Karin)liever emirates!Iets hou me tegen om met Aeroflot te vliegen,misschien omdat vroeger het één en ander is gebeurd met deze maatschappij,wie weet? gegroet:georgessiam.:vak01:donderdag>>> 15:15pm!

1 like

Ik heb een reis geboekt met aeroflot voor april.
Ik maak me niet zo’n zorgen. het zijn airbussen waar we mee vliegen. zijn op zich niet hele oude toestellen. En inderdaad, hoe vaak valt een vliegtuig uit de lucht. als ik op de grond sta, ben ik alles vrij snel vergeten.
Heb ook rare dingen met Transavia meegemaakt.