Ik kreeg via via te horen dat je voor €25,- kan verblijven in de business class lounge van Emirates als je Economy vliegt. Is dit zo? En hoe gaat dat in z’n werk? Heb op de site van Emirates gekeken maar ik kan niks ontdekken.
Op dit moment is Emirates het goedkoopst (naar Bangkok) maar dan wel met een overstap van ruim 9 uur! Hotels in Dubai hebben prijzen waarvan je een beroerte van krijgt dus dat is ook geen optie.
Esther, heb je al eens overwogen om in Dubai de stad in te gaan? (Weet niet of dat mogelijk is aangezien je kinderen hebt…)
Ik heb zelf vorig jaar op weg uit Indonesie een lange stop in Dubai gehad. Dit had ik bewust zo geboekt, ik was nl wel benieuwd naar de stad. En ik moet zeggen dat miijn verwachtingen niet teleurgesteld worden. Dubai is prachtig om een paar uur rond te zwerven, en zo ANDERS. Een beetje vermoeiend is het wel, maar ik had in het vliegtuig enigszins kunnen slapen en dat was prima te doen. Zo goed dat ik dit jaar nog een keer Dubai bezoek!
De overstap is in de nacht. Aankomst 23.59 vertrek 9.40. Overdag zou een heel ander verhaal zijn idd! Wij willen ook evt vliegen met Turkish Airlines en wil dan persé vroeg aankomen zodat we Istanbul nog in kunnen!
Overnachten in Dubai is geen optie, wat je daar kwijt bent aan één nacht daar heb je in Thailand bij wijze van een week een slaapplek.
Overigens kom ik tijdens het boeken bij Emirates.com ook altijd als eerste vluchten tegen met 9 uur overstaptijd. Meestal staat een eindje verderop bij de zoekresultaten een gunstiger reisschema tegen hetzelfde lage tarief.
Super! Dankjewel! 42 USD, dus zo’n €34,- (net opgezocht;))
Ik snap wat je bedoelt, iets verder kijken en je ziet de betere tijden. In dit geval zie ik de overstap van 23 uur, das niet helemaal de bedoeling;)
Maar ik blijf zoeken, gaan denk ik dit weekend er rustig voor zitten en dan boeken. En misschien doen we ook wel een iets duurder ticket. Maar het voordeel is nu, €597,- en dan vlieg je vanaf Amsterdam! En anders €640,- (iets in die trant) en dan vlieg je vanaf Dusseldorf. Maar dan heb je een overstap van ik dacht 3 uur en 50 min. Het gaat niet zozeer om die €40,- maar weer om dat het in Amsterdam is. Stuk makkelijker vanaf Rotterdam.