emigreren zonder toestemming naar turkije

hallo lieve mensen,

als eerste heel erg bedankt om mijn vraag te bekijken.

ik ben half turks, en heb de turkse nationaliteit ook. mijn familie en mijn vriend wonen in turkije. ik woon op dit moment op mij zelf en wil heel graag emigreren naar turkije. alleen ik ben 17 jaar. je zult misschien denken, wacht nog een klein jaartje en dan ga je zonder problemen naar turkije. alleen het zit zo. ik wacht nu alweer een jaar. en het word alleen maar moeilijker.

ik woon op mijzelf. heb geen contact met mijn moeder, en alleen maar stress daarover. ik word nietondersteund financieel. en ik werk daarom 5 dagen per week. ook ga ik nog eens 5 dagen in de week naar school.

kortom, ik wil zo niet langer.

mijn angst is om te worden ‘opgehaald’ in turkije. en ik vraagme af wat er dan vervolgns gebeurd in nederland, ook voor mijn vriend ben ik bang. wellicht dat hij ook kan worden opgepakt.

zou ik tegengehouden kunnen worden ? ja of nee

heel erg bedankt alvast voor het beantwoorden van mn vraag

Halo ,
Ik ben sanneke
Ik weet niet of je ondertussen al informatie hebt over dit probleem .
Maar zo ver ik weer kan jou moeder de ambasade of douane ( zo iets ) in lichten en kom je het land niet eens uit .
En als je het wel uit komt kom je waarschijnlijk turkije niet in en bij het ergste geval word je opgehaald .
Natuurlijk alleen als je moeder je aan heb gegeven omdat je minderjarig bent . Maar … Je hebt leerplich tot 18 jaar dus of jou moeder het doet of school . Het gaat niet lukken . Ik wens je veel sterkten om het nog eventjes vol te houden .
Of ben je inmiddels al gevlogen?
Ik ben nu 15 en zit met 100 procent precies met het zelfde probleem en als ik 18 ben . Hopaa op naar turkije

Veel geluk ,
Sanneke

Via Wereldwijzer app

hoi sanneke,

ik las je berichtje deze week. inmiddels woon ik al 4 maanden in turkije. toen ik nog in nederland was heb ik een soort van toestemming kunnen krijgen van mn leerplichtambtenaar. verder heeft mijn moeder het bijna gedwongen ook moeten accepteren en vanwege dat ik een turkse nationaliteit heb kon ik dus gaan. precies om de redenen die jij hebt aangegeven, was ik heel erg bang. achteraf gold heel veel niet voor mij vandaar ook mijn twijfel. ik vond het wel zo netjes om je te antwoorden. ik ben zelf ook bijna 18 op dit moment, dus ik denk dat dat ook heel erg zwaar meetelde.

liefs mij

Hallo ,

Dankjewel voor je antwoord ja :slight_smile:
Nou ik kan niets anders zeggen dan dat ik heel blij voor je ben !
Ik wens je heel veel liefde en geluk toe daar in turkije !

X sanneke

Via Wereldwijzer app