Emigreren Naar Turkije

Hallo Belgische mensen willen jullie ook zoals ik naar Turkeye emigreren graag een reactie

Hallo,
Ik ben belg en woon al 8 jaar in turkije, het word tijd dat ook belgische mensen hier komen emigreren. Er zijn hier meer nederlanders dan Belgen. Waarom moeten wij altijd kijken hoe een nederlander het doet ,en dan pas achter komen dat turkije zo een goed land is om er een zaak te hebben en te wonen.Moet zeggen dat Nederlanders op dit gebied een stukje voren liggen. Ben toch blij eens een belg tegen te komen,
Groetjes uit Kusadasi
Franka

Hallo Franka ik heb je nochtans een e-mail gestuurd, maar misschien heb je hem nog niet bekeken
Het word moeilijker om naar Turkije te emigreren want je moet een uitnodiging hebben van iemand die zich verantwoordelijk stelt voor je. Misschien is het wel makkelijker als je een huis aangekocht hebt in Turkije. Vorige week is er nog iemand langs geweest bij de politie in Antalya. Daar heeft men hem gezegd dat ik mijn verblijfsvergunning in Belgie moet aanvragen. Ik zou graag in de buurt van Kemer gaan wonen. Ik heb wel genoeg inkomsten maandelijks. Zou je me eens een mailtje willen sturen? groetjes Anne

.

:lol: :lol: :lol: :lol: , hahahahaha
waarom alleen Belgen ?
vinden jullie nog steeds dat jullie achtergeteld zijn?, kom mensen we leven wel in 21e eeuw :stuck_out_tongue:

Janneman, ik heb niets tegen Nederlanders hoor! maar ik dacht dat het bijna allemaal Nederlanders waren die op dit forum zaten ,en ik wil juist correcte informatie. Groetjes van Anne

Janneman

Ik begrijp je reaktie niet helemaal, denk ik :angry: ??!!

Wat is er onlogisch als een belgische mede-europees info vraagt??

En waarom die reaktie?? Het komt op mij wat respectloos over, moet ik eerlijk wezen, terwijl Anne gedegen info zoekt, en in ieder europees land toch nog steeds andere regels zijn aangaande dit soort dingen!!

Annemiek

lees de topic, en antwoorden

sorry ik heb verder niets tegen in dit geval Belgen, alleen kreeg ik een beetje de indruk…, mijn excusues :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Ok No hard feelings :smiley:

Annemiek

Met véél respect voor de mensen die emigreren maar zoals ik al eerder ooit eens heb gezegd, vind ik het héél jammer dat Belgen en Hollanders migreren naar Turkije. Zo verliest Turkije een deel van zijn identiteit. Toen ik tien jaar geleden voor het eerst naar Turkije ging, was er nog een echte Turkse sfeer, echt gezellig. Vandaag de dag nemen vele turken de westerse mentaliteit over en gaat een deel van hun cultuur erdoor verlorern, wat heel jammer is. Als ik naar een land op reis ga dan is dat op de eerste plaats om wat van hún cultuur te zien en niet uit het westen want dan kan ik evengoed thuisblijven, het kost me minder dan.
Ik ga héél graag naar Turkije maar zeg zelf dat bepaalde plaatsen meer op de Belgische kust lijken…
Allemaal héél jammer vind ik want als we zo door doen dan gaan er bijna nergens meer plaatsen zijn op deze aarde die eens helemaal anders is dan ons land. Ikzelf zit in de toeristische sector en zou graag werken in het buitenland maar dan onder een Belgische Touroperator, om de mensen te informeren, verder niets meer, en kan ik lekker weer naar huis en dromen van al die leuke dingen in dat land. Want nu is het echt de verkeerde kant aan het opgaan, mijn mening.
Niet dat ik geen respect heb voor jullie keuze, integendeel, lijkt me allemaal héél erg leuk en vroeger wou ik dat ook doen maar ik heb er heel goed over nagedacht en tot het besluit gekomen dat ik liever die mensen hun gang laat gaan en hopen dat de Turkse sfeer weer begint te groeien. Want zeg nu zelf: een frituur in Turkije ? Blijf dan gewon thuis! Kebab smaakt even goed en mss nog beter zelfs…

Dit wou ik maar even zeggen, en véél succes voor de mensen Uit België en Nederland die nu in Turkije wonen !

Groetjes Sevgilim xxx

Originally posted by moyaert@01-02-2005, 21:13:22
** Hallo Franka ik heb je nochtans een e-mail gestuurd, maar misschien heb je hem nog niet bekeken
Het word moeilijker om naar Turkije te emigreren want je moet een uitnodiging hebben van iemand die zich verantwoordelijk stelt voor je. Misschien is het wel makkelijker als je een huis aangekocht hebt in Turkije. Vorige week is er nog iemand langs geweest bij de politie in Antalya. Daar heeft men hem gezegd dat ik mijn verblijfsvergunning in Belgie moet aanvragen. Ik zou graag in de buurt van Kemer gaan wonen. Ik heb wel genoeg inkomsten maandelijks. Zou je me eens een mailtje willen sturen? groetjes Anne

. **

Beste Anne,
ik heb je juist een mail gestuurd,zoals je zegt ik heb dagelijks zoveel mails te beantwoorden en heb het verschrikkelijk druk met klanten, ben dit weekend terug voor klanten in Side,je mail moet er van tussen geglipt zijn.Sorry
Groetjes
FRanka

ja zie ik ook wel zitten ben net trug van Turkije -Belek en heb er prachtige tijd gehad toch in de ene week… maar denk toch dat dat veel papierwerk en veel tijd vraagt enzoo… om eerst en vooral daar een woning te zoeken en werk…ben in mei afgestudeert en denk er over na om toch eens te proberen in juli an augustus om der te werken en als het mij aanstaat dan blijf ik mss wel daar… maar hoe begin je in godsnaam daaraan om daar te geraken iemand tips??
groetjes

Als je genoeg inkomen hebt in Belgie en j e kan dit hier bewijzen bij de vreemdelingenpolitie , ook al huur je hier een appartement of woning, maar dan wel op eigen naam dan geven ze je makkelijk een verblijfsvergunning.
Het voornaamste hier in Aydin dan, is een huurcontract en een bewijs uit eigen land van inkomsten in turkije.
Groetjes
Franka

1 like

Hallo allemaal
wij gaan in het voorjaar van 2O12 emigreren naar turkye alanya, nu is mijn vraag of iemand weet hoe het zit met de verblijfsvrgunning voor de belgen, is er iemand met ervaring , die de stap al gezet hebben. we weten ook niet goed of we onze inboedel moeten meenemen en op welke manier en wat het kostenplaatje zal zijn , graag alle mogelijke reacties
groetjes van feelgood