Kunnen jullie me precies zeggen naar waar ik moet gaan, om naar het buitenland te verhuizen?
Welke papieren ik moet aanvragen??
Verzekeringen, werk, studies,…
Ik ben Belgisch, woon nog thuis en ik studeer nog…
Welke kosten zou ik aan treffen ??
Heb zitten zoeken op het internet en het juiste informatie vinden is blijkbaar héél moeilijk.
Omdat hier veel mensen naar Turkije gaan of al daar wonen weten jullie wat ik moet doen.
Om naar Turkije te emigreren als je nog moet studeren zal niet zo makkelijk zijn.
Hoe oud ben je eigenlijk.
Heb je geld om hier een appartement te huren en bijkomende kosten te betalen ?
Denk aan je verblijfsvergunning die je zal moeten kopen als je langer dan 3 maanden wil blijven.
Denk aan je ziekteverzekering die je zal moeten zelf betalen als je uitgeschreven bent in Belgie.
Hier studeren ? welke studies ?? Denk eraan veel scholen zijn allemaal in de turkse taal, sommige privescholen in het engels. Zal je dat wel aankunnen ???
En hier een job vinden als belg en hier werken kan niet zonder werkvergunning .
Dus, denk heel goed na die stap te zetten als je nog jong bent.Alleen zonder inkomen kan het hier niet redden.
Hier kennen ze geen sociale zekerheid of kindergeld en andere sociale voorzieningen.
Hej. Bedankt om te reageren, maar ik ga niet alleen wonen. Mij vriend is Turk hij heeft altijd daar gewoond. ik ga als ik 18 ben en hier men jaar gedaan heb zou ik naar daar verhuizen ( Istanbul ) we gaan dan samen wonen voor de 1ste jaar denk ik met zijn oudere broer.
En dan zien we wel.
Als het zou lukken financieel zou ik daar verder studeren in een internationaal school.
Mijn vriend en z’n oudere broer gaan samen bedrijf omstarten daarin kan ik wel gaan werken… Swat… We zien wel als ik daar zit.
Ik ben nu gewoon informatie aan het opzoeken. Als het zover komt dat ik toch allemaal wat weet en waar ik naar toe moet.
Groetjes
Ik zou als ik jou was toch eerst wat meer informatie verzamelen voordat je besluit dat je echt wil gaan.