Kunnen jullie me precies zeggen naar waar ik moet gaan, om naar het buitenland te verhuizen?
Welke papieren ik moet aanvragen??
Verzekeringen, werk, studies,…
Ik ben Belgisch, woon nog thuis en ik studeer nog…
Welke kosten zou ik aan treffen ??
Heb zitten zoeken op het internet en het juiste informatie vinden is blijkbaar héél moeilijk.
Omdat hier veel mensen naar Turkije gaan of al daar wonen weten jullie wat ik moet doen.
Om naar Turkije te emigreren als je nog moet studeren zal niet zo makkelijk zijn.
Hoe oud ben je eigenlijk.
Heb je geld om hier een appartement te huren en bijkomende kosten te betalen ?
Denk aan je verblijfsvergunning die je zal moeten kopen als je langer dan 3 maanden wil blijven.
Denk aan je ziekteverzekering die je zal moeten zelf betalen als je uitgeschreven bent in Belgie.
Hier studeren ? welke studies ?? Denk eraan veel scholen zijn allemaal in de turkse taal, sommige privescholen in het engels. Zal je dat wel aankunnen ???
En hier een job vinden als belg en hier werken kan niet zonder werkvergunning .
Dus, denk heel goed na die stap te zetten als je nog jong bent.Alleen zonder inkomen kan het hier niet redden.
Hier kennen ze geen sociale zekerheid of kindergeld en andere sociale voorzieningen.
Hej. Bedankt om te reageren, maar ik ga niet alleen wonen. Mij vriend is Turk hij heeft altijd daar gewoond. ik ga als ik 18 ben en hier men jaar gedaan heb zou ik naar daar verhuizen ( Istanbul ) we gaan dan samen wonen voor de 1ste jaar denk ik met zijn oudere broer.
En dan zien we wel.
Als het zou lukken financieel zou ik daar verder studeren in een internationaal school.
Mijn vriend en z’n oudere broer gaan samen bedrijf omstarten daarin kan ik wel gaan werken… Swat… We zien wel als ik daar zit.
Ik ben nu gewoon informatie aan het opzoeken. Als het zover komt dat ik toch allemaal wat weet en waar ik naar toe moet.
Groetjes
Ik zou als ik jou was toch eerst wat meer informatie verzamelen voordat je besluit dat je echt wil gaan.
Een internationale school kost ook wel aardig wat centen denk ik zo en als het bedrijf van je vriend en zijn broer niet goed loopt dan zit je ook zonder inkomen.
En wat Franka zegt ja moet wel een werkvergunning hebben en die krijg je ook niet gratis bij een pakje boter.
Hoe lang ben je al met je vriend samen?
Groetjes
Hej, ik ben al bijna een jaartje samen.
Dit jaar kon ik niet naar turkije dus weer een maanden wachten om elkaar te zien… in april ga ik hopelijk naar turkije
een jaartje samen is helaas heel weinig om elkaar genoeg te kennen en zo maar meteen te emigreren. Wat als het misloopt met je vriend ??? Waar ga je dan wonen eens je hier een studie wil aanvangen. Privescholen zijn er zeker in Istanbul maar die zijn heel duur . Een priveschool in kusadasi kost voor een lagere school hier reeds 5000 euro op jaar basis.
Voor alleer die stap te zetten, aub heel goed navragen en nadenken anders kom je in de toekomst mischien nog zonder diploma te staan En wat dan als je ooit terug naar eigen land terug wil ??.
Denk er heel goed over na, ik raad dit iedereen aan. Het ziet er allemaal zo mooi uit als je hier in vakantie komt, maar hier echt emigreren en jaar in jaar uit wonen is totaal anders.
Maar aan iedereen de keuze die stap te maken.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Hey,
bendankt om te beantwoorden.
Ik heb er al lang over nagedacht.
Maar ik kan er nog een jaartje over na denken.
En dan als het nog goed is dan de grote stap zetten.
Maar ik wil gewoon al informatie hebben, de kosten, papieren…;
Of is het zo moeilijk om die te geven…?
Iedereen zit te " zagen " denk er eens goed over na.
Die gedachten kan ik ook wel zelfstandig op zeggen…
Jullie hebben de oversteek gedaan… Nu wil ik gewoon weten wat de kosten zijn ongeveer, welke papieren, waar je moet gaan om te beginnen voor de grote stap…
Is het zo moeilijk gevraagd ??? om de informatie te geven wat er word " gevraagd " ???
Groeten
Ik ben ook van plan volgend jaar voor minimaal een jaar te gaan! Vind het ook vervelend dat mensen soms zo negatief praten. ( lijkt wel of ze je tegen willen houden haha ) Ik heb al wel wat informtie verzameld maar ben er nog niet helemaal uit… Misschien kunnen we mailen en informatie uitwisselen. Groetjes Debora mijn email adres is debje2609@hotmail.com