Emigreren naar Turkije

Hallo Tamara,

Honden en katten kan je meebrengen naar Turkije als ze de nodige inentingen gekregen hebben.Neem ook informatie bij de luchtvaartmaatschappij waar je Uw vlucht gaat boeken over hoe je die dieren hier kan meebrengen.

Hier in Turkije zijn er zeker goede dierenartsen. Zal je terplaatse in Ankara moeten navragen.

Ook voor een paard naar hier te brengen zal je dit via een dierenarts of luchtvaartmaatschappij moeten aanvragen.Maar dat zal wel geld kosten een paard naar hier laten overbrengen.Heb nog nooit iemand gekend die een paard naar Turkije heeft meegebracht.
Maar U zegt , ik ga in Ankara wonen, waar gaat ge dan Uw paard kunnen onderbrengen denkt U ?Een appartement huren is te vinden,maar wat met je paard ???

U heeft wel groot gelijk om het eerst 6 maanden uit te proberen. Ondertussen heeft U tijd om alles na te vragen voor Uw verblijfsvergunning en Uw ziekteverzekering.
Ik hoop dat U toch weet dat je reisvisum maar 3 maanden geldig is bij het binnenkomen in Turkije .
Zolang je nog in Nederland ingeschreven blijft kan je waarschijnlijk gewoon via Nederland verzekerd blijven.Zeker die eerste 6 maanden. Maar het beste vraag je dit na, bij je ziekenfonds in Nederland waar je nu bij aangesloten bent.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Jaren geleden is deze vraag ook gesteld,je paard meenemen.
Het is mogelijk,alleen als er meerdere paarden vervoerd worden met een apart transport toestel,kost je veel geld,zie op google de prijzen onder de tags paarden,transport,turkije.

Dan komt het 2e probleem,onderdak;ken Aknara goed,weet niet of je in het centrum zit maar onderdak wordt dan moeilijk,laat staan het rijden.

Franka heeft je advies gegeven over de overige vragen,daar is ze kundig in.

Mijn advies over het paard:thuislaten en gaan of nietgaan en bij je paard blijven.

Die keuze is aan jouw.

bedankt voor jullie reactie,

Wat betreft onderdak voor een paard heb ik al gevonden in ankara, daar zit namelijke een Manege en we gaan waarschijnlijk toch met de auto en trailer rijden , overdag rijden ( 6 á 7 uur per dag) en savond’s overnachten en dan kan het paard in een stal.

Ik heb van meerdere mensen al gehoord dat het erg prijzig is om te vliegen met een paard.

nogmaals bedankt voor jullie reactie

gr Tamara

Succes!

Laat ons weten hoe het allemaal afloopt,leren we ook van en kunnen de kennis daarover doorgeven.

Groetjes,

Hans.

www.universalsuninvest.com is een jong en dynamische gerenommeerd makelaars kantoor gelegen aan de Turkse Riviera in alanya mamuthlar wij hebben een zeer uitgebreid vastgoed portefeuille zowel koop als verhuur waar wij volledig aan de wensen van de klant tegemoet kunnen komen met prijzen van af €35,000 koop u kunt u ook inschrijven voor onze mail brief om op de hoogte te blijven vangen onze laatste ontwikkelingen.

Stuur u e-mail adres naar [EMAIL=“elroyhenry@live.nl”]elroyhenry@live.nl

Zon, strand, gezelligheid. Dit zijn de ingrediënten van een perfecte omgeving. Niet voor niets is Turkije uitgegroeid tot het populairste vakantieland. Ontdek de grote rijkdom aan cultuurschatten, geniet van het heerlijke klimaat en het gevarieerde landschap. Kom in contact met de vriendelijke bevolking en geniet van de traditionele, rijke Turkse keuken.” Geniet van het moderne Turkije tegen ouderwets lage prijzen.

MVG

E Hamersma

Je hebt 4 berichten gepost en allemaal commercieel, bovendien vind ik hem hier misplaats omdat het niet bijdraagt aan dit onderwerp.