Emigreren Naar Turkije

hey,

Mijn naam is ylona en ik wil in maart 2006 gaan emigreren naar kusadasi,daar heb ik 2 jr geleden mijn vriend ontmoet.

Nu wil ik graag wat ervaringen horen van andere meiden,die hun hele hebben en houden hebben achtergelaten.
Hoe bevalt het jullie nu?,waar moet je op letten?,hoe vind je daar een goede baan?,wat zou je anders hebben gedaan?..
Ik werk zelf nu voor Reed elsevier en dan denk je internationaal bedrijf alleen nou net niet in turkije…
Graag kom ik in contact met jou!

gr

ylona

Hoi Ylona,

Knap van je zeg dat je de stap wilt zetten om te emigreren naar Kuþadasý. Zelf woon ik nu in Kuþadasý voor 2 maanden samen met mijn Turkse vriend, maar emigreren vind ik nu nog een te grote stap.
Ben je er al voor een lange tijd geweest? Misschien een half jaar? Of heb je wel eens gewerkt in Turkije? Kan je Turks spreken?
Ýk merk nu dat de taal erg belangrijk is, want ik voel me soms erg geisoleerd. Ook voor een goede baan is Turks erg belangrijk.
Zit nu hier zonder baan en ik merk wel dat een baan nodig is om mensen te leren kennen. Ýn ieder geval wel genoeg tijd om Turks te leren. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen, maar ook of je hier al voor een langere tijd gewoond hebt om de cultuur te leren kennen en dus het echte leven geproefd hebt. Ýk moet wel zeggen het is niet makkelijk, en ik zit hier nog maar zo kort. Ýk hoop nog wat van je te horen. Helaas kan ik je niet zoveel advies geven, misschien komen we elkaar nog eens tegen hier, wie weet!

Groetjes Eveline

hey Eve80 ! Waar ergens in Kusadasi zit je ?

Hoi Sevgilim,

Zit je nu ook in Kuþadasý? Woon en/of werk je hier? Ik woon in het centrum, vlakbij de Denizbank. Misschien zien we elkaar nog, lijkt me leuk!

groet Eveline

ik ben juist terug uit Kusadasi. Maar mss heb ik een job voor volgende zomer, of…als ik dit jaar niet naar school ga, mss wel vroeger. We zien wel hoe alles verloopt. Leuk van je dat jij daar nu al zit!
Hoe ben jij aan deze job gekomen?

groetjes xxx

hoi hoi

Jammer dat je alweer terug bent. Ben je op vakantie geweest of heb je hier gewerkt? Ik heb hier geen baantje, daarvoor ben ik hier te kort. Volgend jaar misschien. Heel veel succes als je weer gaat. En plezier natuurlijk!

groetjes

Neen, ik was gewoon op vakantie. Heb wel gedurende mijn vakantie iemand uit mn hotel die er werkte, dingen te helpen vertalen in het Nederlands om klanten te winnen. Is wel aardig goed gegaan! Mss krijg ik volgend jaar een job als alles goed gaat natuurlijk. Maar dan zien we nog wel !

groetjes xxx

Originally posted by ylona@09-08-2005, 19:49:52
** hey,

Mijn naam is ylona en ik wil in maart 2006 gaan emigreren naar kusadasi,daar heb ik 2 jr geleden mijn vriend ontmoet.

Nu wil ik graag wat ervaringen horen van andere meiden,die hun hele hebben en houden hebben achtergelaten.
Hoe bevalt het jullie nu?,waar moet je op letten?,hoe vind je daar een goede baan?,wat zou je anders hebben gedaan?..
Ik werk zelf nu voor Reed elsevier en dan denk je internationaal bedrijf alleen nou net niet in turkije…
Graag kom ik in contact met jou!

gr

ylona **

[email=wolterdewit@hotmail.com]wolterdewit@hotmail.com wij hebben samen met een turks-nederlandse makelaar een huis gekocht 17 KM buiten kusadasi in het plaatsje yaylakoy 23 september vertrekken we voor onbepaalde tijd ook hebben wij een school gevonden voor onze 13 jarige dochter. wij zoekenmensen met de zelfde plannen.