Emigreren naar Trujillo of Arequipa?

Beste forumleden,

Ik ben Lisa, nieuw op Wereldwijzer. Aangenaam kennis te maken:wereld:!
Mijn man en ik willen graag binnen 2 jaar naar Peru emigreren. Naar Trujillo of Arequipa of eventueel andere stad. Graag willen we alle informatie verzamelen om een goede keuze te maken. Mijn man komt zelf uit Lima en we hebben een zoon van 8 jaar die we graag goede mogelijkheden voor scholing willen geven. Mijn man is bioloog, maar is gaan werken als adviseur in sociaal en milieu gericht ontwikkelingswerk. Hij geeft op dit moment online cursussen die hierop gericht zijn. Ik ben zelf maatschappelijk werkster. Het vinden van werk is voor ons natuurlijk ook erg belangrijk. Wij kijken uit naar alle tips, informatie of contacten zijn van harte welkom!

Gracias!
Lisa & Orlando

allo Lisa,
Mijn naam is Ron en ook ik ben nieuw op deze site. Mijn vrouw komt uit Peru (Lima) en ook wij hebben plannen om ons door economische crisis geraakte kikkerlandje te verruilen met Peru. We zijn er begin dit jaar een week of 6 geweest, deels voor familiebezoek en toerisme maar ook om eens te kijken of een permanent verblijf tot de mogelijkheden behoort. Wat dit laatste betreft zijn we er nog niet helemaal uit ondanks dat Peru nog in z’n economische kinderschoenen staat. Er is nog zoveel op te bouwen daar in vergelijking met hier in NL. Maar goed, wordt vervolgd dus. Om op jouw vraag terug te komen, Arequipa of Trujilo. Wij raden jullie echt Arequipa aan. Trujillo is de laatste jaren zeer negatief in het nieuws vanwege de criminaliteit. Bovendien is de infrastructuur in het zuiden (waaronder Arequipa) beter dan in het noorden. En dan hebben we het nog niet eens over het heerlijke klimaat van Arequipa en omstreken. Arequipa is niet voor niets Quechua voor: stop, hier blijven we!
Hoe dan ook, veel succes met jullie plannen en ik hoop nog iets van jullie te horen.
Vr. gr.
Ron

1 like

Ik ben het met Ron eens, Trujillo heeft op het moment veel problemen met criminaliteit. Arequipa lijkt me in dit geval een betere optie. Zelf woon ik in Ica, maar als je werk zoekt is Arequipa waarschijnlijk een betere optie. In Lima is het het gemakkelijkst om werk te vinden, maar je moet er maar net willen wonen.

Ik heb overigens ook 1,5 jaar in Lima gewoond, maar Ica bevalt een stuk beter en het is niet ver van Lima (voor Peruaanse begrippen).

Natuurlijk heeft elke locatie zijn voor en zijn nadelen, zo heeft zuiden weer meer aardbevingen…

1 like