Dit jaar (oktober) ben ik van plan naar Perth te gaan emigreren. Heel wat voorbereiding moet nog volgen, dus ik ben op zoek naar handige tips etc. Enkele vragen heb ik ook al:
-spullen verschepen is duur en kan alleen (minimaal) per 20ft container. Die vul ik niet met mijn spullen. Wie kent nog iemand die rond die tijd ook spullen wil verschepen? Of is er een andere slimmere manier?
-jaarvliegticket. Op internet komt “Emirates” wel goedkoop uit (opstappen in Dld < 1000 Euro), maar heeft iemand hier ervaring mee?
-tips voor lokale verzekeringen voor gezondheid, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, inboedel etc?
-op L.J. Hooker (website) staat veel te huur aangeboden, maar zijn er nog andere plaatsen om mijn droomhuisje te vinden tussen de stad en de zee met twee slaapkamers en een zwembad?
Op realestate.com kun je gericht zoeken naar huur- en koophuizen die aan je wensen voldoen. Je kunt zelfs een wijk van voorkeur opgeven enz.
Meestal staan er wel voldoende foto’s bij om je een idee te geven.
Volgens mij kun je zelfs je eisen doorgeven en je alle relevante resultaten laten doorsturen per mail.
Als je relaties hebt in Perth, vraag ze dan eens de woensdag editie van de west australian (krant) op te sturen, die staat niet alleen vol met woonruimte maar ook met vacatures!
Houdt er wel rekening mee dat dat een dikke krant is en dat het dus niet echt goedkoop is om die te versturen.
Ehm, es even kijken wat heb ik nog meer voor je…
Oh ja, de quocka (genoemd naar die beestjes op Rottnest isl.)is de west australische versie van het advertentie krantje ViaVia.
Vanuit Nederland kun je voor een luttel bedrag een oproep doen in de quocka, in onze nederlandse ViaVia staat hoe dat in z’n werk gaat.
En verder krijg je nog behoorlijk wat makelaars als je met google zoekt op :real estate verfijnd met Perth.
Zo een heel verhaal, ik hoop dat er wat van je gading tussen staat!
Veel succes en vooral veel plezier, jannine
Ik ben 22 jaar en ben op zoek naar informatie van australië.Mag je daar een eigendom kopen al woon je daar niet of al heb je geen permanente visum.
Ik zou zo graag naar australië willen emigreren.Mijn plan was om daar een huis te kopen en dan via backpackers ofzo een job te vinden en dan zou mijn verblijf altijd te kunnen verlengen.Nu weet ik niks af van woningen kopen als toerist in Australië.
Wil even zeggen dat het een ontzettend goede keus is om naar Perth te emigreren!!! Zo´n mooie stad. Kreeg meteen heimwee toen ik je bericht las!! Ben er geboren, heb er 14 jaar gewoond en in 1995 zijn we naar NL gegaan. Ouders hadden heimwee. Als je wat wilt weten dan mail me jessangela21@yahoo.com.au
Wil ff zeggen dat het niet zo makkelijk is om er te gaan wonen i.v.m. de visa. Heb zelf een Aus paspoort, dat is beter!!!
hoi
ik heb ervaring met Emirates, en is erg goed!! Vanuit duitsland zijn de vluchten inderdaad goedkoper en gaan meestal via dubai en singapore. Vliegtuigen zijn vrij nieuw, alle stoelen met eigen TV (ook in touristen klasse dus, kun je ook spelletjes op spelen en via een camera dat voorop en onder het vliegtuig zit naar buiten kijken, houd je bezig op die lange vluchten) en prima service. Ik geloof ook dat ze al een paar keer tot werelds beste vliegmaatschappij gekozen zijn.
Ook nog een vraagje, ik ben van plan om 2 jaar naar melbourne te gaan (vanaf mei 2004) , iemand ervaring over hoe een werkvergunning te krijgen voor zo’n lange tijd zonder gelijk te moeten emigreren??
Hoi Marc, ik ben net 3 weken geleden naar Perth verhuist. Wij hebben daar een appartement in West Perth gekocht en in september is ons nieuwe huis klaar. Wij willen dus per oktober het appartement met twee slaapkamers en een zwembad en sauna en sportzaaltje verhuren. Het is heel centraal gelegen en vlakbij de het treinstation West Perth, tussen de stad en de zee. Misschien kunnen we contact houden en als het niet je niet schikt kan ik wel zoals hierboven iemand vermelde over het krantje voor je opsturen.
Ik vlieg met Maleisie Airlines, dat is de goedkoopste. En best goed. Maar we hebben laatst een retour ticket naar Nederland in Perth gekocht en die was 750 euro. Hier zijn de tickets echt belachelijk goedkoop!!! Dat betaal je in nederland voor een enkele reis.
ik ben pas vanaf vandaag lid en zie nu pas dat de voorgaande berichten van 2003 zijn. Tsja dat verwacht je ook niet dat zulke oude berichten nog steeds op de side staan. Volgende keer moet ik beter kijken dus!!! Hoop dat je ondertussen wat gevonden hebt hahahahahha!!!
Ik trapte er dus ook bijna in. Wij zijn nog niet zo lang terug van een lange reis door Aus (Brisbane-Darwin-Broome-Perth) en zijn vroeger ook al in Perth geweest. Wij hebben toen (1998) ook overwogen om in Perth een apartment te kopen aan Scarborough Beach. Was toen Aud 350.000 nu 2006 zoiets van 800.000 (hebben even gekeken) Perth is nu om te wonen duurder dan Sydney!! Wij vliegen of Malaysian of Singapore Airlines. Beiden zijn prima. En je hebt gelijk, met SA kostte de reis Euro 1400,-- pp via het internet en lang van tevoren geboekt. Zal me een zorg zijn eerlijk gezegd. Wij zijn al 5 keer in Aus geweest en de volgende reis is gepland voor febr/march/april 2009. We gaan dan weer zeker naar Perth want we hebben er mensen leren kennen die in Dianella wonen. We gaan dan 9-10 weken naar NZ en Aus. Nu eerst weer naar de USA. Ja ook voor 8 weken…can’t wait.
Yeehaw
Tja…ook ík denk erover na om eens wat verder te gaan kijken dan mijn neus lang is. Hoe bevalt het jou tot nu toe in Aus Enjoymore? Heb je al een beetje heimwee? Wat vind jij nu de grootste verschillen tussen NL en Aus (behalve natuurlijk de ruimte die je hebt in Aus…)?
Ik denk erover om ook richting Perth te emigreren en anders wordt het de oostkust, Queensland. Je kan veel vinden op internet mbt deze twee gebieden, maar je hoort toch de beste details van een insider!
Hebben jullie nog tips mbt werk, inkomen, huisvesting e.d.? Ik heb bovenstaande (uit 2003) ook gelezen en dat waren goede tips.
Is het makkelijk om een baan te vinden als buitenlander zijnde? Ik heb een bachelor degree (hbo), maakt dat het makkelijker? Ik heb begrepen dat je voor een workingvisa èèrst een baan moet hebben, maar ja…hoe vind je deze als je nog in NL bent…
Het zijn veel vragen, maar ik hoop dat jullie nog handige weetjes en tips hebben!
Alvast harstikke bedankt en allebei veel plezier in Aus en USA!
Je kan bij Team Allied Utrecht eens informeren.
Je betaald alleen het geladen volume en niet de container.
Of als je minder hebt dan b.v. 8 M3 nemen ze een liftvan.
En deze word gecombindeerd met andere zendingen die richting op.
Weet natuurlijk niet wat je budget is ?
groet
quote=Gast: Marc;4722]Dit jaar (oktober) ben ik van plan naar Perth te gaan emigreren. Heel wat voorbereiding moet nog volgen, dus ik ben op zoek naar handige tips etc. Enkele vragen heb ik ook al:
-spullen verschepen is duur en kan alleen (minimaal) per 20ft container. Die vul ik niet met mijn spullen. Wie kent nog iemand die rond die tijd ook spullen wil verschepen? Of is er een andere slimmere manier?
-jaarvliegticket. Op internet komt “Emirates” wel goedkoop uit (opstappen in Dld < 1000 Euro), maar heeft iemand hier ervaring mee?
-tips voor lokale verzekeringen voor gezondheid, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, inboedel etc?
-op L.J. Hooker (website) staat veel te huur aangeboden, maar zijn er nog andere plaatsen om mijn droomhuisje te vinden tussen de stad en de zee met twee slaapkamers en een zwembad?
Beste,
Ik zag je berichtje staan tussen alle andere, maar alleen de datum is wat recenter… Heb even een vraagje en hoop dat je mij wat algemene informatie kan geven.
Volgend jaar juli (2011) vertrekken mijn vriend en ik voor à 1 1/2 jr naar Perth voor zijn werk. Natuurlijk hartstikke leuk en ga ik met hem mee, maar zou graag wat info willen hebben over de sociale bewegingen daar… en is het daar redelijk te doen om een leuk baantje te vinden.
Hoop van je te horen!
Ik moet voor mijn school research doen naar HRM in Australie (d.m.v. Facebook), zouden jullie misschien even op deze site kunnen kijken en kunnen reageren op de verschillende posts?