Eind mei vertrek ik waarschijnlijk voor 3 maandjes naar Perth (Australie) als Au Pair.
Hartstikke tof maar wel een hele hele lange reis.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met vliegmaatschappijen die naar Perth vliegen.
Emirates, Cathay, Singapore Airlines, Malaysia Airlines, KLM…Dat zijn de meest voorkomende maatschappijen die ik tegenkom tijdens het zoeken.
Veel vervelende tijden, zo moet je met Emirates met overstap in Dubai paar uur midden in de nacht jezelf vermaken etc…
Ook is het vrij prijzig allemaal, haha…maar goed dat heb ik er wel voor over!
Wie heeft er wel eens met bovenstaande maatschappijen gevlogen? Welke raad je aan?
Hoe zit het met veiligheid? (Ach ja blijf een schijterd met beetje vliegangst).
Gewoon persoonlijke ervaringen.
Ik ken de sites turbulentie etcetera wel…maar hoor hier ook graag wat verhalen!
Ik weet niet waar je woont, maar kijk ook eens naar tickets vanaf Brussel. AUSSIETOURS heeft mij een goede aangedikt gedaan en hadden een speciaal jongerentarief. Succes
Brussel is voor mij behoorlijk eindje.
Qua benzine etcetera ga ik dat er dan nooit meer uithalen.
Zelfde voor Dusseldorf, dus ik ga toch vanaf moeten Amsterdam vliegen.
Wij hebben 7 vluchten naar Aus en Nz achter de rug. 4x met Singapore Airlines, 3 x met Malaysian. Naar Perth is een stuk korter vliegen dan naar bv Sydney. Wij kijken niet echt naar de vluchtprijzen maar dat zal voor jou anders zijn. Als je voor $ 250,-- goedkoper kunt vliegen zou ik dat zeker overwegen. Zowel SA en MA geven veel comfort (nou ja, blijven lange vluchten natuurlijk) en de entertainment afdeling in hun vliegtuigen is zeer uitgebreid. Je gaat 3 maanden naar Australia. Geweldig! Het laatste waar ik me druk over zou maken is over wachttijd. Neem gewoon de goedkoopste maar een voordeel van beide genoemde maatschappijen vind ik wel de direkte vluchten (een stop dus in resp. Singapore en Kuala Lumper.) Volgens mij hebben meer maatschappijen dat. In beide steden hebben we ook city trips gemaakt en bleven 2 nachten. Misschien is dat ook iets voor jou.