Woonruimte in Perth gezocht

Hi mate,

Momenteel ben ik bezig met de laatste voorbereidingen voor mijn aussie-emigration-adventure. Op dinsdag 7 juni aanstaande zal ik in het vleigtuig stappen en afreizen naar Perth.

Ben al een jaar bezig met verschillende voorbereidingen voor de grote stap om echt te emigreren en ga nu met een workingholiday visum opzoek naar een baan in de marketing/ Public Relation sector. Of te wel een bedrijf dat mij wil ‘sponsoren’ zodat ik een long stay visa 457 aan kan vragen.

Naast een baan ben ik ook nog opzoek naar woonruimte in Perth.
Ben hier al even mee bezig en het valt redelijk tegen aangezien ik in eerste instantie wil huren.

Kortom: ik heb jullie hulp nodig! Wie o wie heeft er goede tips voor mij?

Thanks anyway, karin

Hoi Karin,

Mijn man en ik zijn zo’n twee jaar geleden naar Australia verhuisd. We wonen nu zo’n 8 maanden in Perth en we vinden het geweldig!! Helaas verhuizen we volgende week weer terug naar Sydney ivm zijn werk.

Mag ik vragen waarom je juist naar Perth toe komt voor het vinden van werk en niet naar bijvoorbeeld Sydney waar veel meer media zit. Ik zelf kom uit de mediabranche en vond het erg moeilijk iets te vinden in Perth.

Voor het zoeken naar een woning kun je wel even kijken op Gumtree, hier staan veel privé adverteerders en studenten etc. en als je het via een makelaar wilt. kun je kijken op: www.realestate.com.au en www.domain.com.au. LET OP: je betaald hier huur per week!! dus als je een ideale woning ziet staan en je denkt: dat is goedkoop!!! dat betaal je dus per week. (schrok ik toen zelf behoorlijk van)

Fremantle ligt op een redelijke afstand van Perth en is SUPER leuk om te wonen, veel studenten, backpackers, en ik ken ook een paar Nederlanders. Een prima plaats als je op zoek bent naar een leuk terrasje, het maken van nieuwe vrienden en het vinden van een baantje.

Succes!

Hoi Kitty,

Bedankt voor je reactie en je bruikbare tips!
Ik heb vorig jaar 6 maanden door Australie gereisd en ben echt mijn hart verloren aan Perth. Ik kan dan ook niet wachten tot ik terug ga om eindelijk op zoek te gaan een leuke baan en een plekje om te wonen.

Ik word goed begeleid bij het zoeken naar een baan, dus ik heb er alle vetrouwen in dat in een jaar een baan kan vinden.

Nogmaals bedankt voor je reactie en heel veel succes in Sydney!

Groeten karin

Hallo,

ik ben Katinka uit België. Ik ben sinds enige tijd enorm geïnteresseerd om naar Australië te gaan wonen/werken.
Ik ben zelf nog niet erg lang afgestudeerd en nog maar amper 1 jaar aan het werk in België. Ik heb dus totaal geen idee hoe ik moet beginnen aan dit eventuele buitenlandse avontuur. Ik werk in België als leerkracht en weet dus ook niet of het haalbaar is om een job te vinden in Australië. Iemand die mij raad/tips/advies kan geven hierover? bedankt en vele groetjes,
Katinka