Perth in Augustus

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Mariska en ik ben 20 jaar. In juni ga ik naar Australië samen met een vriendin. Wij beginnen in Sydney en reizen langs de oostkust ri. Cairns. Daarna reizen we verder naar Darwin. Vanuit hier gaat mijn vriendin weer terug naar Nederland en ik reis verder naar Perth. Het is de bedoeling om 1 jaar in Australië te verblijven. Ik ben ook van plan om te gaan werken. Verder heb ik nog geen concrete reisplannen. Wat zijn jullie reisplannen? Zit er iemand rond augustus in Perth?

Groetjes,

hey mariska. das een mooi stukje van australie wat jullie gaan zien maar jij ziet nog net beetje meer als je via darwin naar perth reist. ik zit sinds een maand in perth en heb werk hier en ben in augustus nog wel in perth want mijn plan is om hier flink te sparen voor de verdere reisplannen. veel plezier met het plannen! groetjes!

Hey Mariska,

ik kom eind november naar Perth!
Ook werk zoeken voor enkele maandjes, en daarna enkele weekjes rondreizen.

Hoelang ben jij van plan te blijven in Perth, ga je daar werk zoeken?

Succes, en maybe tot ooit :slight_smile:

Hee Hallo,

2 oktober 2013 vlieg ik naar Perth. Daar ben ik van plan zo’n 2 a 3 maanden te verblijven om eerst veel te gaan werken en daarna door te reizen naar Adelaide, Melbourne en Sydney.
Hebben jullie nog tips over het zoeken naar een baan in Perth? En blijven jullie ook misschien langer?
Ik ben van plan om rond begin Januari naar Adelaide te trekken en zou het leuk vinden om dat met reismaatjes te doen.

Ik zou het leuk vinden wat van jullie te horen! Je kan mailen naar mijn adres: lieke.slottje@gmx.net.
Ook stuur ik jullie even een link naar een bericht dat ik al eerder op dit forum had geplaatst met alle plannen en duidelijkere uitleg.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=163527

Misschien tot snel!!

Hallo Frankie,

Sorry voor de late reactie. Ik verblijf tot december in Perth. Dan ga ik waarschiknlijk naar Indonesie en Thailand voor een paar weken.
Daarna kom ik eerst weer terug naar Perth. Momenteel werk ik in een hostel. Voor hoelamg blijf je in Australie en weet je al wat je wilt zien?

Groetjes, Mariska

Heej Lieke,

Ik zie dat we ongeveer dezelfde reisplannen hebben :slight_smile:
Ook ik vertrek in nov (19de, aankomst 20ste) naar Perth, voor 3-4 maandjes, en dan rondreizen.

Plan is om eerst te werken, net als jij. Ik ga ook zoeken naar een kamer in een gedeelde flat of appartement, al weet ik nog niet hoe. Waarschijnlijk eerst meerdere nachten in een hostal en dan van daaruit zoeken, via universiteiten of online ofzo.

Enkele goede sites, qua werk en/of kamer zoeken:
http://www.aussiemove.com/jobs/

http://www.aussijobs.com.au/

misschien komen we elkaar nog tegen of kunnen welkaar nog verder helpen met tips & tricks :slight_smile:

groetjes,

Franke

Hey Mariska,

Dankje voor je reply!

En hoe bevalt Perth je?

Kan je me misschien tips geven om hoe een kamer in een gedeelde flat/ appartement te vinden?
En vooral dan welke wijken leuk zijn (en welke wijk absoluut niet) om te wonen?

Ik kom 20 november aan in Perth. Ben je er ook nog in de maand december uiteindelijk, of ga je dan al doorreizen?

Groetjes,

Franke