Emigreren naar Londen

Ruim drie jaar geleden heb ik stage gelopen in Londen. Nou ja, officieel ligt Beckenham in Kent, maar mijn kamer lag in Greater London. Hoewel ik ups en down heb gehad wil ik graag na mijn hbo studie terug gaan naar Londen. Het heeft een speciale plek in mijn hart gekregen en ik voel me altijd thuis als ik er kom. Nu wil ik graag na mijn studie (over anderhalf jaar) gaan verhuizen en ik denk dat het verstanding is om eerst te sparen om zo goed voorbereid te vertrekken. Normaal ben ik heel erg impulsief, maar dat lijkt me nu niet zo’n goed plan.

Zoals ik al zei heb ik drie jaar geleden een kamer gehuurd in South Norwood. Op zich was dat allemaal prima, alleen waren er niet zulke goede verbindingen naar Londen (eerst met de tram naar Croydon of Beckenham en vervolgens een trein naar Londen) en was de kamer (de rest van het huis deelde ik met nog zes mensen) vrij duur (£500,-) voor wat ik er voor terug kreeg.

Zouden jullie me kunnen helpen met de kosten waar ik rekening mee moet houden? Huur van een flat, borg, utility-kosten, council tax, transportkosten, eten en dergelijke. Op welke bedragen moet ik rekenen? Wat is een goed bedrag om op te sparen om in ieder geval twee maanden mee rond te komen? Ik ben van plan om vanuit Nederland al flink wat bedrijven aan te schrijven, maar ik kan er waarschijnlijk niet gelijk aan de slag, dus ik zal even “werkloos” moeten zijn.

Alvast bedankt!

Welkom,

Een maatje van mij zit sinds kort in een 1 kamer flat in Sutton, wat naar mijn mening 10x beter is als de Croydon kant :slight_smile:

Hij betaald £625 huur, z’n water en gas rekening is zo’n 100 per kwartaal of iets dergelijks en de council tax is rond de 1000 per jaar ongeveer.

Borg is meestal 1.5 maand huur, en de inboedelverzekering zal ook zo rond de 90-100 pond per jaar zijn voor zo’n 1 kamer flatje.

Kwa transport is Sutton perfect, het is een hoofdstation met directe treinen naar Victoria en London Bridge en je zit er in een half uurtje.

Ikzelf zit er ook in de buurt, zat eerst in Carshalton, toen in Cheam en nu in Asthead en naar mijn ervaringen is de zuidwest kant een heel stuk netter en zeker ook veiliger dan de zuidoost kant rond Croydon…

Hoi WME,

Bedankt voor de tip. Ik zal Sutton zeker in gedachte houden. De flats die ik op Rightmove heb gezien zien er goed uit. Volgens Wikipedia zijn er ook goede busverbindingen met centraal Londen (in verband met woon-werk enzo), en heeft Sutton zelf ook een bruisend centrum, iets wat je van Croydon niet kan zeggen.

Ik denk dat als ik zo’n £5000.- pond spaar ik een goeie start kan maken in Londen. De meeste kosten zijn vergelijkbaar met Nederland.

Groet,

Edwin

Dat zal zeker wel genoeg zijn, afhankelijk van hoe snel je een baan vind denk ik… als je gelijk werk hebt zal je aan de helft al genoeg hebben lijkt me