Verhuizen naar Londen... wat is het beste?

hallo,
ik wil volgend jaar eind april verhuizen naar london omdat mijn vriendin daar studeerd.
mijn vraag aan jullie is dan ook: wat moet ik ongeveer incalculeren als uitgaven in de maand, ik weet al dat een flatje mij iets van 900 pond gaat kosten maar wat is de rest aan vaste lasten???
alvast bedankt, marc

Ligt een beetje aan je eisen en levensstijl, maar denk aan council tax (normaal > £120 p/mnd, als alleenstaande kan je wel 25% korting krijgen); electra/water/gas (£50-100 p/mnd); TV license (£11 p/mnd), freeview kan in Londen (kastje kost eenmalig £20 bij Tesco) maar cable tv met wat meer zenders kan oplopen tot £30 p/mnd of meer (zie Sky, Virgin) naast je TV license. Daarnaast verzekeringen, private health care, NL of Engelse auto? (tip: in Londen wil je dus ECHT geen auto), als je toch een auto kiest let op wegenbelasting gaat op motorinhoud niet op gewicht dus hoe kleiner hoe goedkoper, boodschappen zijn een stuk duurder dan in NL (soms wel 2x duurder dan in NL) …

Kijk ook ff op deze site: New arrivals - Cost of Living in the UK, Cost of living London, Cost of living England

Succes!

thnx ik denk dat ik hier al een heel eind mee kom!

Graag gedaan! Let wel ook al hebben ze hier eenzelde soort systeem als in NL wat betreft de inkomstenbelasting, de schijven liggen wat lager. Houd je netto wat meer over zeg maar! Dat compenseert een beetje!