Vaste lasten in Londen

Hey allemaal,

Een aantal jaar na mijn studie wil ik definitief naar London vertrekken en daar mijn leven verder leven. Ik heb echter nog wat vragen over de vaste lasten. Wie kan mij vertellen hoeveel ik qua vaste lasten kwijt ben (excl. hypotheek/huur)?

Ik had de volgende bedragen:
Gas, water en elektriciteit –> 200 pond
Verzekeringen (inboedel, opstal, etc.) –> 150 pond
TV, internet, telefoon –> 70 pond
Boodschappen –> 415 pond (+/- 90 pond per week)
Oystercard zone 1-3 –> 135 pond
Gemeentelijke belasting + servicekosten –> 130 pond

Kleding –> 50 pond
Uitgaan –> 90 pond
Overige kosten –> 65 pond
Bank kosten –> 20 pond

Kloppen deze maandbedragen ongeveer? Ben ik nog dingen vergeten? En zo ja wat? En hoeveel bedraagt dat?

Ook heb ik nog een vraag over pensioenen in Engeland. Krijg je net zoals in Nederland een soort AOW en moet je daarnaast pensioen sparen of heb je alleen het pensioen wat je spaart? En aan wat voor bedrag moet ik ongeveer denken per maand?? (wel ruim bedrag per maand)

En weet toevallig iemand wat een projectontwikkelaar met ongeveer 4,5 jaar ervaring verdient? En hoeveel belasting moet ik dan afstaan? (25% toch maximaal?)

Bedankt voor alle hulp!

Gas, water en elektriciteit –> 200 pond –> veels te veel, reken op ±100
Verzekeringen (inboedel, opstal, etc.) –> 150 pond –> mijn inboedel verzek. is 60 pond/jaar!
TV, internet, telefoon –> 70 pond –> ligt er compleet aan wat je wil, skybox of gewoon tv, hoeveel je belt enzo **
Boodschappen –> 415 pond (+/- 90 pond per week)
–> ook dit is veels te veel, wij zijn met z’n tweeen en zelfs dan red ik de 90/w nog niet eens**
Oystercard zone 1-3 –> 135 pond –> weet niet wat die moet kosten
Gemeentelijke belasting + servicekosten –> 130 pond –> kan wel kloppen

Kleding –> 50 pond –> ligt kompleet aan je smaak/dwang naar dure kleren… er zijn heel veel goedkope kleding zaken hier die zeker degelijke spullen verkopen… bv een spijkerbroek hoeft niets meer dan 30 pond te kosten!
Uitgaan –> 90 pond –> reken op meer! :slight_smile:
Overige kosten –> 65 pond
Bank kosten –> 20 pond** –> bank kosten waarvoor?**

Kloppen deze maandbedragen ongeveer? Ben ik nog dingen vergeten? En zo ja wat? En hoeveel bedraagt dat?

Ook heb ik nog een vraag over pensioenen in Engeland. Krijg je net zoals in Nederland een soort AOW en moet je daarnaast pensioen sparen of heb je alleen het pensioen wat je spaart? En aan wat voor bedrag moet ik ongeveer denken per maand?? (wel ruim bedrag per maand)
AOW heb je hier volgens mij niet echt geloof ik… maar dat weet ik niet zeker.
Mijn werkgever heeft een regeling dat als ik 5% van m’n bruto jaarsalaris in m’n pensioen stop, doet hij er 10% bovenop.
**Veel bedrijven hebben een regeling zoals dit… **

En weet toevallig iemand wat een projectontwikkelaar met ongeveer 4,5 jaar ervaring verdient? En hoeveel belasting moet ik dan afstaan? (25% toch maximaal?)
Ik zou een (of liefst meerdere) recruitment agency benaderen, die kunnen je gelijk vertellen wat je kan verwachten en het is de makkelijkste manier van werk zoeken

Kijk, dat zijn nog eens concrete antwoorden.

Bedankt WME, het is altijd fijn om een lid zoals jou in ons midden te hebben!!

Het is altijd leuk om iemand te helpen, en net als met jouw rijbewijs, ik heb het allemaal net meegemaakt dus waarom zou ik het niet delen met anderen die dezelfde stap maken :slight_smile:

Ik weet uit m’n eigen ervaring dat je jezelf best zorgen kan maken over allerlei dingen die eigelijk helemaal niet zo moeilijk zijn als je van te voren dacht, bijv. bij het lezen van alle officiele websites.
Dan is het heel prettig als je de ervaringen van anderen kan gebruiken om jezelf gerust te stellen :slight_smile:

Echt bedankt voor de informatie! Nou heb ik teminste een beetje een idee van de bedragen die ik ongeveer kwijt ben en hoeveel ik dus minimaal als salaris nodig heb!

Bedankt!

Ik denk dat als je eens rondkijkt op de diverse jobsites dat je al gauw een idee krijgt van wat je waard bent op de markt in Engeland…

Ik heb de mazzel gehad dat er een grote vraag is naar mensen zoals ik en daardoor zijn ze een stuk makkelijker met kwalificaties en kijken ze alleen naar watvoor ervaring je hebt.

Ik ben in verhouding met mijn salaris in NL zo’n 30% omhoog gegaan… dat vangt de hogere huur makkelijk op, en de rest van de dagelijkse kosten zijn heel niet zoveel duurder, al dan niet goedkoper, dus in verhouding ben ik hier veel beter af.

Succes ermee