Hoi,
Ik zit er over te denken om naar Schotland te verhuizen (er zijn daar behoorlijk wat taalbanen te vinden, dus bedrijven die NL sprekende mensen zoeken) en ik heb gezien dat de meeste banen in Glasgow en Edinburgh worden aangeboden.
Nu is mijn vraag: zijn er mensen die een zicht hebben op vaste lasten per maand in Edinburgh? De huur kan ik natuurlijk wel wat schatten door op real estate websites te kijken, maar aangezien ik verder totaal geen idee heb hoe duur het leven is, en wat je hebt aan verzekeringen e.d., dacht ik, even uitvragen. Het hoeft natuurlijk niet op de cent na te zijn, maar als er iemand is (die er woont of mensen kent die er wonen) die mij beetje een idee zou kunnen geven zou dat fijn zijn.
Alvast bedankt.
Groetjes
Nathalie
hey
ik vroeg me af of je al wat info hebt? ik ben namelijk naar precies hetzelfde op zoek!
kan je me inmiddels verder helpen of heb je ook nog geen info?
hoi hoi,
ik heb zelf nog niet echt veel concreets maar er is mij wel gezegd dat je met een salaris van minimaal 1000 pond per maand goed moet rondkomen…hoewel dat natuurlijk ook aan jezelf ligt, als je zelf van luxe houd, zal dat niet lukken natuurlijk, maar dat is wat ik gehoord heb. Helaas is dat op dit moment eigenlijk het enige wat ik weet…maar dat is toch al wat 
Zit jij er ook aan te denken om naar Edinburgh te verhuizen?
zo te lezen ben ik naar t zelfde op zoek als jouw
ook een customer service baan aangezien die er veel te vinden zijn en ook Edinburgh inderdaad!
Wanneer ga je? En heb je al uitzicht op een baan?
ja uiteraard is een customer service baan niet meteen helemaal mijn droombaan, maar zeker goed genoeg om daarmee te gaan verhuizen 
Het was voor mij eigenlijk de bedoeling om al weg te zijn, ik moet dringend ook op mijn eigen wonen (ben al 26) maar steeds zitten de financiën tegen. Mijn moeder heeft al 4 maanden geen inkomsten omdat die met een 3 dubbele hernia thuis zit en om een of andere reden wil haar haar ziektekostenverzekering niet uitbetalen, dus ja moet ik bij springen. Maar ik hoop echt dat ik voor de zomer ( of rond de zomer) wegben. Ik moet natuurlijk wel wat spaar centen hebben om de eerste maand vooruit te kunnen en om daar te komen. En jij?