Huis Huren Of Kopen In Schotland

Hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken om te gaan emigreren naar Schotland.
In het begin zal ik een flatje of iets gaan huren.
Als je uitgaat van de kale huur, wat voor belastingen komen daarbij en zijn de prijzen zoals stookkosten gelijk als in Nederland.
Hoe zit het met de ziektekosten en al dat soort dingen?
Wie weet het?

En dan nog een vraag over de betaling van je salaris.
Stel dat ik 1150 pond per maand verdien, wat hou je er dan aan over?

Bij voorbaat dank…

Veen

Ik ben ongeveer 6 maanden geleden verhuisd naar Scotland. Bevalt me hier prima. Huur prijzen zijn nogal hoog als je in Edinburgh of Glasgow wilt wonen. Je betaalt hier soort gemeentelijke belasting - Council tax… De hoogte ligt eraan hoe duur je huis is… Ga maar vanuit ongeveer £100. Water is in dit bedrag mee genomen.
Je kunt hier gewoon komen wonen, je kunt bij een huisarts inschrijven en wordt je gratis behandeld. Je moet wel voor de medicijnen betalen.

Tevens betaal je hier %25 belasting.

Succes

Hallo,

Ik heb een poosje in st. andrews gewoond. De prijzen voor een huis huren lagen rond de 500 pond. Kamer huur rond de 250 per maand. Dit zonder
gas water licht. Water(council tax voor 2 personen )150 pond, gas (voor 2 personen) 30 per maand en elextra kwamen we op 50 per maand.

Dit zijn de kosten waar je rekening mee moet houden. Maar als je student bent
houf je geen council tax te betalen(waardoor ik geluk had).

Ik wens je er veel plezier.

groetjes marja

Bedankt voor de info!

Hoi hoi!!

Wie oh wie heeft er voor mij informatie!!
Wij 3(Mijn vriend,ik en onze dochter van 4) Gaan emigreren naar Aberdeen (Schotland) Wie oh oh wie heeft er nog tips wij gaan begin Augustus weg…

*Belasting
*School
*Dargen ze op elke school uniformen

• Wat zijn daar de schootijden enz enz alvast bedankt