Kosten raming

Hoi allemaal,

Ik ga eind dit jaar/begin volgend jaar naar het buitenland verhuizen. Ik zit te denken over Engeland, Ierland of Schotland (er zijn in alle 3 de landen meer dan voldoende taalbanen beschikbaar, werk waar ze dus specifiek NL sprekende mensen zoeken). Ik ben (buiten London gezien) nog nooit in 1 van de 3 landen geweest, ik heb daar ook de financiën niet voor om dat uitgebreid te gaan doen (en nu woon ik nog thuis, dus ga ik niet eerst hier huren en aan contracten vasthangen voordat ik verder ga verhuizen)

Ik denk dat ik me heus thuisvoel in alle 3 de landen, maar keuzes moeten natuurlijk gemaakt worden. Nu ga ik dus wat informatie verzamelen om mijn keuzes te kunnen maken.

Nu is mijn vraag: zijn er mensen die in 1 van de 3 landen wonen/hebben gewoond/mensen kennen die er wonen? Ik zou namelijk willen weten (uit directe hand en dus niet van internet). Ik zou namelijk graag willen weten wat een gemiddeld netto salaris per maand is in Engeland, Ierland en Schotland (ik ben 26 mocht leeftijd afhangen van salaris) en wat zijn gemiddeld je kosten per maand (dus alle kosten, huur, eten/drinken,ziektekosten,vervoer etc, alles) Ik hoef trouwens absoluut niet in de stad te wonen! Het werk zal misschien wel in een grote stad zijn, maar als het aan mij ligt zal ik niet in de stad wonen.

Ik hoef geen details te hebben hoor, maar aangezien ik maar alleen ga, is het voor mij belangrijk dat ik weet wat ik maandelijks verdien/betaal zodat ik weet of het voor mij ook haalbaar is. Als ik dat weet, dan kan ik zelf wat meer specifieke informatie gaan zoeken en daarna de eventuele baan de beslissing de nemen.

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.