Werken in Engeland

Hallo
Ik ben Floor
Dit jaar ben ik van plan mijn Propedeuse Journalistiek te halen.
Daarna wil ik naar Engeland om te werken, en vooral de taal te leren
ik ben mij op het moment aan het orienteren hoe ik aan een woonruimte etc kom en aan een baantje ( horeca, denk ik zelf aan )

heeft iemand misschien tips voor mij

?

groetjes Floor

Heee,

Ik ben van plan om daar te gaan studeren na deze zomervakantie. (Journalistiek, wat toevallig =D)
Ik kan je niet zo heel veel vertellen over hoe je daar dingen kunt vinden (gewoon googlen is de beste optie, dat doe ik ook) maar ik kan je wel vertellen dat et erg duur is. Om rond te komen daar ben je ongeveer tussen de 700 en de 1000 pond kwijt per maand. Nu is het op zich nog wel te doen als je werkt denk ik. Ik heb gehoord dat er in London baantjes genoeg zijn maar vaak is het wel een vereiste dat je (vrijwel) vloeiend Engels spreekt. Ik weet niet of deze informatie volledig correct is, maar dit heb ik er tot nu toe over gevonden.
Trouwens, het maakt nogal een verschil waar je heen wilt… Omgeving London? Echt England of bijvoorbeeld misschien ook Schotland of Wales?
Groetjes!!!

hey Floor
er zijn al wat meer onderwerpen op dit forum zoals die van jou
Het hangt er vanaf waar je heen wilt en hoe lang
Kijk naar welke regio/stad en dan naar een huurwoning sites zoals
www.findaproperty.com of www.torent.co.uk.
Qua banen, als je een diploma hebt is het makkelijker en zeker als je goed engels spreekt (het lijkt me dat ze daar het eerst naar kijken in jouw vakgebied). Een baantje in de horeca is erg makkelijk te vinden en omdat je lid bent van de eu als Nederlander heb je geen werkvisum nodig.
Als je weet waar je je wilt vestigen dan is het beste een locale krant (die soms online te vinden is) Qua Horeca loop je niet zoveel risico en wellicht is het het beste om hier dan al te zijn en gewoon langs de shops te lopen, daar zie je regelmatig bordjes op de ruit met “staff wanted”.
Of probeer inderdaad de diverse internet sites.

succes,
marco

Hallo!

Ik woon in London, en heb een koophuis met m’n vriend. Als je goedkoop wil wonen kan je voor £80 per week een redelijke kamer vinden… Je moet dan wel je badkamer en keuken delen met anderen, maar dat is redelijk goedkoop… Banen zijn er zat, maar als je een baan wil hebben waar je Nederlands kan praten is er alleen het Call Centre. Of toerisme, waar ik in werk… Ik werk bij The Original Tour (sightseeing bus). Een jong bedrijf, heel gezellig! Maar inderdaad, je moet wel Engels kunnen praten. Een tweede taal is altijd handig. Maar het is net als in Nederland. Wil je hier wonen, dan moet je wel de taal kunnen spreken… Verder is het hier geweldig om te wonen!

Als je verhuist zorg dan dat het eerste wat je doet hier is een National Insurance Nummer krijgen. Je moet een Job Centre Plus vinden in de omgeving van je huis (Bijv: in Forest Hill zit een Job Centre en het nummer dat je moet bellen is: 02084652700). Ga naar: Welcome to GOV.UK en vul daar je postcode in als je een huisje gevonden hebt… Zonder NI Number kom je namelijk nergens hier! Je hebt het nummer nodig als je solliciteert en als je naar de dokter of de tandarts gaat… Oh, dokters zijn hier trouwens gratis als je naar de NHS dokters gaat…

Ook moet je zo snel mogelijk een bankrekening openen. Nou is dat nogal lastig hier in de U.K. De enige bank die een rekening voor je opent is HSBC (http://www.hsbc.co.uk). Vraag naar een Passport Account. Zorg dat je je paspoort meeneemt als je deze rekening opent.

Voor meer info kan je me altijd mailen!

Groetjes, Cynthia

Je kunt gemakkelijk een bankrekening openen zodra je een address hebt. Je hebt hier echter wel een recente rekening op jouw naam voor nodig, zoals bijv. electriciteit of water om te bewijzen dat je idd op het address woont.
Er wordt ook naar je inkomen gevraagd en de meeste rekeningen hebben een “minimaal” bedrag dat moet binnenkomen elke maand. Ook wordt in bijna alle gevallen een “credit check” gedaan en als die faalt kun je een goede bank-rekening vergeten.

HSBC is inderdaad de makkelijkste bank voor immigranten. Denk er wel aan dat in Engeland cheques nog druk gebruikt worden en dat voor veel bankzaken je je cheque-boekje mee moet nemen. (Zoals geld overmaken naar je Nederlandse rekening.)

waarom word je geen au pair?
www.smartaupairs.com is een goeie agency met nederlands spreekpunt

succes!