To Do or Not To Do - in ieder geval nieuwsgierig!

Hallo allemaal,

Na diverse bezoeken aan en al zolang fan te zijn geweest van het Britse volk en land, de gewoonten, de tradities en de levensstijl, ben ik ook nu weer net terug van een kleine week Londen. En als altijd kriebelt het idee “Zal ik dan toch de stap wagen en de oversteek definitief maken?” weer heel erg.

In het verleden ben ik heel dichtbij een baan en nieuw leven in de buurt gekomen en mocht ik nog ooit zo’n kans krijgen, dan pak ik hem aan. With both hands and feet!

Dus me aanmelden op dit forum leek me een goede start. Ga zo eens met veel plezier alle verhalen, tips en opmerkingen lezen.

:smile:

Hoi Monique,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Groot Brittanieforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je eventueel je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere die de stap hebben gezet om te gaan wonen in Londen.
Nou ik wil je niet bang maken Monique ,maar Londen is verschrikkelijk duur qua huren en zeker om een flat/huis te kopen.
Voor een 2 kamer flat in een redelijk buurt in Londen mag je zeker 1000-1200 pond p.m. rekenen als het niet meer is, omgereken zo’n 1800 euro.
Als je niet van Londen afhankelijk bent zou ik zeker buiten Londen gaan zoeken met een directe treinverbinding naar Londen eventueel?
Wens je nog veel succes met je plannen Monique!
groet,georgessiam.

Dag georgessiam,

Dankjewel voor je reactie. De kosten in levensonderhoud en dagelijks leven zijn me bekend hoor. Mijn vorige bijna-avontuur was dusdanig, dat ik zo’n beetje alle ins, outs en waarschuwingen wist en kende.

Het gaat me ook niet specifiek om Londen, dus ik ga zeker ook de link bekijken die je me adviseert

Hartelijke groet,
Monique