Leuke ervaringen en de mindere....

Hai,

Zoals de meeste hier heb ik plannen om richting de UK te gaan. Ik heb altijd het idee gehad om weg te gaan maar nooit de moed maar nu ik geen speciale reden heb om nog in Nederland te blijven wil ik de sprong gaan wagen. :cheer:

Ik moet wel van alles regelen en uitvinden voor dat ik de grote stap ga wagen. Gelukkig woont mijn zus al in engeland dus ben dan niet helemaal in mijn uppie! Ik ben van plan om rond londen te gaan wonen dichtbij mijn zus.

Ik vroeg mij af mensen hun ervaringen een beetje konden vertelen zowel de leuke als de minder leuke en tips zijn altijd welkom.

Groetjes Maja

Hoi, ben zelf ook nieuw hier en van plan om begin volgend jaar de stap te wagen om naar de UK te verhuizen. Londen en omgeving richting Kent.
Ik heb zelf een aantal vrienden zitten in die buurt helaas hebben zij geen extra ruimte.De kosten voor een flatje zijn daar wel behoorlijk hoog heb ik gemerkt :frowning: dus ben op zoek naar gelijkgestemde om een flat/ huis te delen.

Fijn dat jij een zus hebt wonen daar, daar zou je een tijdje kunnen logeren? Ben je ook op zoek of ga je op zoek naar een baan? Er valt inderdaad zoveel te regelen… ben je al wat verder gekomen met alles? Misschien een leuk idee om elkaar op de hoogte te houden, ervaringen uit te wisselen?
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen…

Groetjes :slight_smile:

Tip 1: Ga niet in London of vlak er omheen wonen, dit zal je level alleen maar 2 to 3 keer zo duur maken.

Ga liever 30 minuten tot een uur buiten London zitten, de levenskosten zijn een stuk schappelijker en de treinverbindingen naar London toe zijn goed en frequent. Kent is aardig, leuke omgeving, maar als geld belangrijk is, kan je beter ten noorden van London zoeken. Ik zit zelf in Northamtpon, daar zijn de prijzen een stuk schappelijker. Nottingham is ook een redelijke optie, iets verder van London, maar zelf een redelijke stad en de prijzen vallen ontzettend mee.

Als je in Kent wil gaan zitten, maar dicht bij London en een beetje stedelijk wilt wonen, kijk dan naar Rochester en Chatham.

1 like

Tip 2: Zorg dat je genoeg financiele reserves hebt, of een baan, of familie die wil helpen. Van de Engelse staat moet je niet veel verwachten, als je uberhaubt kwalificeert voor steun. Het enige wat je misschien krijgt is JSA en dit is zeker geen vetpot en zal je maximaal voor 6 maanden krijgen:

Tip 3: Kijk op sites als http://uk.easyroommate.com en rightmove.co.uk voor house shares en flat shares. Dit is een stuk goedkoper dan zelf iets huren, gezien gas/water/electriciteit en council tax zijn inbegrepen. Let wel op, er zit een hoop bagger tussen gezien dit veelal studentenhuisvesting is, maar er zijn ook genoeg professionele mensen die dit doen (bv. om doordeweeks goedkoop in London te kunnen wonen voor werk), dus er zijn ook genoeg mooie kamers te vinden.