Werken, wonen en verhuizen naar Engeland

Hey luitjes,

Ik ben aan het overwegen om naar Engeland te verhuizen.
Mijn vraag is waar heb je de meeste kans op werk en woningen.
Ik ben medisch assistente en heb hierin veel ervaring. Zijn er denken jullie voor mij mogelijkheden?? Ik zou graag in london of Birmingham willen wonen… Maar er schijnt een enorme krapte te zijn aan woningen in London:(.

Ik hoor van jullie.

Groetjes,:lol:
Faiza

www.gumtree.com werk en huizing kijk bij londen en birmingham
www.easyroommate.com londen kamers kan erg goedkoop zijn
google voor werk west mislands jobs

als je genoeg geld heb kan je een heel huis huren en dan zoek je je eigen kamergenoot [en] om de huur te delen.

ik denk dat je met jou opleiding zo werk heb …
veel tandarst assitenten tekort vaak kan je van hun ook een verkorte opleiding krijgen .
heel veel succes
:dag:

Hey babygallzz,

thanks voor je reactie. hoe kan ik aan een appartement komen? in welke area kan ik dan het beste huren? ik ben alleenstaande en heb twee katten. kan je ook een appartement huren voor een langere periode? waar kan ik rekening mee houden? je zei al: borg etc. maar hoe zit het met taxes? huis via makelaars voor een aantal jaar?

of hoe pak ik het het beste aan via die sites? ik woon momenteel in amsterdam. verder ken ik niemand in engeland. en wat is best: london of birmingham als het aankomt op wonen en werk??

waar woon jij nu babygallzz?

groetjes :nod:

hoi daar
nou housing taxes is 1 x per jaar iets van 380£.
wat je in twee termijnen mag betalen ik heb die van mij vorige mnd gehad dus dec is het paytime for tax. {bij kmrs deel je vaak de tax met kamergenoten}.

kamers of appartement een kamer is makkelijker vanwege ,referenties,
die je hier waarschijnelijk niet heb. of kijken of ze met een ned. referentie genoegen nemen.:confused:.

betreft londen en birmingham je kan het zien als rotterdam en amsterdam.
londen is meer studenten en druk and al that.

birmingham ook veel studenten not like londen do.
hier is meer industrie stad. lekker rustig wonen kan ook hier …

makelaar - referentie- duur -hoge borg - kan je allemaal onderuit komen als je bv 6 mnd huur vooruit betaalt. of 3 ??
makelaar www.findaproperty.com je kan ook gewoon gaan googlen.

prive - {kamer of woning} no dss betekent geen uitkering dus je moet werk hebben.
borg meestal 1 mnd
londen is erg duur trouwens tenzij je een kamer wilt.
kijk op gumtree.com kies je stad waar je wilt wonen en ga vergelijken.
voor een kamer kan je kijken easyroommate.com

als je nou 3 mnd hier woont kan je kijken of je in aanmerking komt voor housingbenefit {huurtoeslag} als je niet teveel verdient.
of counsiltax of kwijtschelding{exempt} voor housingtax. dit alles kan alleen na 3 mnd dat je in het land woont.
ik zeg dit omdat housingtax meestal is voor de huiseigenaar ligt dus een beetje aan de verhuurder vragen dus voordat je gaat huren basiclly
inc of exl…

ik hoor het wel of het lukt suczeven:)

en tja alleenstaand en 2 katten ik zou in de buurt van centrum en winkels gaan zitten…
maar als je auto heb is het wel lekker om rustig te wonen ik woon in oldbury, birmingham ong 20 min met de bus na de stad.
mocht je geen auto hebben ov is hier prima vindt.
1.10£ dagkaart is 3£
werk heb je echt overal. je moet gewoon toch wel engels kunnen en ik heb ook in adam gewoont dus ik weet zeker dat je goed engels kunt.
als je nou op gumtree gaat kijken dan onder het kopje healthcare/nursing/dental wel londen of birmingham invoeren
ik weet zeker dat je oog op iets valt.
go for it je kan altijd terug na ned :vak02:

Hey Babyg,

Thanks for jou adviezen…

Ik heb echter toch nog een aantal vragen… hoe zit het met huren van een twee kleine kamer woning buiten london dan? ik hoef niet perse in de stad hoor. dat is echt TE duur lijkt mij.

ik zal eens gaan vergelijken inderdaad. of zit je dan in in birmingham beter??

echt leuk dat je naar vlak bij birmingham bent verhuist… wat een heerlijk gevoel moet je nu hebben zeg…

buiten londen is altijd goedkoper.
kijk wel uit je bent single dus research the crime statistics.
of ga een woning delen met iemand .
je kan natuurlijk ook altijd beginnen met een kamer te huren met wat meiden ofzo.
en vanuit daar. verder kijken en of verhuizen .:thumbsup:
groetjes

Hoi Babygallzz,

Ik ben inderdaad single ja:zon02: maar ik hoor griezelige verhalen over dat ze er geen huurcommissie kennen, zoals wij die hier in Nederland wel hebben:drool:. Hoe los je dit op?

Een flat met nog andere meiden spreekt me wel aan. Hoe heb jij dit gedaan? Ik wil naar Londen toe voor oa de levendige cultuur. Waar buiten londen???

Ik ben bezig met het maken van een cv in het Engels en ik ben er volgende week voor een week… Zou ik eventueel al kunnen langs gaan bij wat uitzendbureaus?? Weet jij wel goed zijn? met goede naam?

En moet je bij huren veel borg betalen?

Groetjes en dikke groeten,
Vliegje;)

hey Faiza, succes met het hele gebeuren
het lijkt moeilijker dan het werkelijk is.
goed dat je een weekje gaat, kijken bij de uidzendbureaus en de locale kranten is altijd goed, dan krijg je een idee wat er gevraagd word aan banen en waar. Als je weet waar je heen wilt, Londen of Birmingham is nogal een verschil dan kan je een keuze maken. London is erg levend en gemakkelijk. er gaan metro’s vanaf rond heel London naar het centrum dus je hoeft zeker niet in het centrum te zitten hoor, want dat is overigens echt onbetaalbaar.
Anyway je vind vast wel wat, succes!

Birmingham…? Hmm, persoonlijk vermijd ik Birmingham als het maar even mogelijk is… London is echt een wereldstad dus uniek in Engeland. Er zijn ook leuke steden langs de zuid kust (Brighton, Southampton, Bournemouth etc), als je van de strand / surf / party cultuur houdt is dit ook de moeite waard om eens te onderzoeken.

Koen

Hou er rekening mee dat als je buiten het centrum van Londen gaat wonen je ook veel meer aan OV betaalt. De werkgever betaalt je reiskosten hier niet. Sommige van mijn collegas wonen een uur met de trein buiten Londen en wonen idd veel goedkoper, maar betalen ook ongeveer 300 pond per maand aan de trein. En dan moet je, afhankelijk waar je trein aankomt in Londen en waar je werk is, ook nog een tube maandkaart kopen.

Zelf woon ik redelijk centraal (zone 2, Stoke Newington) en ik werk in zone 1 (Old Street). 20 minuten op de fiets :wink: Ik betaal idd wel veel voor mijn apartement, maar heb weinig reiskosten.

In Londen is er dus niet een antwoord mogelijk. Heel veel hangt ervan af waar je precies werkt, en hoeveel je verdient uiteraard.

Succes