ik zie even door de bomen het bos niet meer maar ik wil zo dolgraag naar Enge...

ik wil zo dolgraag naar Engeland verhuizen, ben er geboren, heb ook en Brits paspoort, weliswaar verlopen maar dat is makkelijk te vernieuwen, wie heeft er voor mij echt goede tips? ( ik ben 60 jaar en heb 2 hondjes en wat spaargeld

Via Wereldwijzer app

Hoi JillDaisy,
Kan je wat duidelijker zijn?
Wil je er alleen gaan wonen? Waar dan ongeveer? Wil je er ook gaan werken? Wat dan doen?
Wat houdt je tegen dat je deze vragen (als Britse kennelijk) stelt?
Groetjes Zonnetje (ik ben bezig naar Ierland te gaan en ook bijna 60)

Hoi

ik zou het liefst in Kent of Sussex wonen, maar daar is het gewoon te duur om een huurhuisje te vinden.
dus zoek ik ergens in Essex, Lincolnshire,

In ben er inderdaad geboren en ik heb een Brits paspoort, wellicht verlopen maar dat is zo te vernieuwen.
Ik weet niet in welke volgorde ik te werk moet gaan, eerst huisje vinden, dan wellicht parttime werk, winkel of zo
of schoonmaak, ik heb 2 hondjes die ik bij me wil houden,

hoe ben jij het aan het doen?

groetjes

Via Wereldwijzer app

Ik heb je even een prive mailtje gestuurd…laat even weten of dat gelukt is.

wie kan mij helpen aan adressen van betrouwbare prive verhuurders die niet alleen aan studenten kamers verhuren maar ook aan niet werkende of studerende mensen ?en dan ook gewone flats of huizen

Ik ben zo aan het zoeken naar zulke private renters maar is me nog niet gelukt, bedankt voor de moeite alvast!

Via Wereldwijzer app

Hey Jilldaisy,

Even verhuizen zit er helaas niet zomaar in, je hebt geen werkvergunning of iets dergelijks nodig (binnen Europa ben je vrij om je overal te vestigen en te werken als Europees burger) maar je moet wel er goed voor zorgen dat je zelf financieel op orde bent. Engeland is aardig bezig om het zo moeilijk mogelijk te maken voor welke buitenlander waar dan ook vandaan om zich in Engeland te vestigen, gevolgen van dat besluit is onder andere dat dingen als huurtoeslag de eerste drie maanden niet toegekend worden. Ik weet niet precies hoe die regels in elkaar zitten voor Britse burgers, ik ga ervan uit dat het hebben van die nationaliteit alles wel een stuk makkelijker maakt.

Voor de honden en ander huisdieren geld dat je ze vaak wel mag meenemen maar dat ze dan wel bepaalde inentingen moeten hebben en (ik geloof) ook een tijdje in quarantaine moeten verblijven. Verder zijn er natuurlijk regels voor dieren die met uitsterven enzo bedreigd worden maar ik ga er even niet van uit dat dit voor jouw hondenrassen geld.

Ik heb helaas weinig kennis van zuid Engeland, als je in de buurt van London terecht komt is het misschien mogelijk om daar werk te vinden met je talent van het spreken van de Nederlandse taal? Anders in Brighton bij American Express op de servicedesk? Kijk anders een rond op reed.co.uk naar banen die je aanspreken?

Veel succes in iedergeval en wij zijn benieuwd naar je avonturen.

Met vriendelijke groet,
Thedevineass.

​oh ik wil nog steeds zo graag naar engeland verhuizen, ik weet niet waar ik moet beginnen, wie o wie kan mij serieus helpen

Via Wereldwijzer app

Nou, dat klinkt ook vriendelijk naar Thedevineass toe zeg, die een behoorlijk verhaal voor je neertikte.
Misschien verhelderend als je hier aangeeft welke stappen je al gezet hebt, waar je al informatie opgevraagd hebt?

Wellicht een idee om online de kranten op te zoeken van de gebieden waar je wilt gaan wonen, zodat je online in de advertenties kunt zoeken of daar huurhuizen in staan.
Misschien heeft Groot-Brittannie ook wel een soortement van Marktplaats waar je gebruik van kunt maken?

sorry, dat was niet de bedoeling om onaardig te klinken,

Via Wereldwijzer app