Emigratie naar Engeland (dringend hulp)

Hoi daar allemaal,

Meestal zie ik op deze site nederlanders zitten maar ik hoop dat jullie ook iemand kunnen helpen die van België komt.

Mijn vriendin en ik leven nu al ongeveer al een twee jaar en half samen en het is onze grote droom om naar Engeland te gaan. Waar maakt niet uit zolang het maar overzee is. Zij studeert momenteel nog en studeert in Juni af als dierenarts-assistent A1. Ik heb enkel een diploma A2 van opvoeder en momenteel werk ik zelf niet in die sector. Ik werk in een containerpark aan de kust. Ons budget is niet zo groot maar als we nu de sprong niet wagen naar Engeland dan komt het er nooit meer van. Daarom willen we graag wat tips vragen van mensen die er meer van weten.

In verband met jobs: mijn vriendin zou graag werken in zoo’s of nationale parken. Weet niet als dat een realistische doelstelling is van haar maar ik denk het wel. Is er daar nood aan in Engeland? Het maakt echt niet uit waar we wonen. Dus laat jullie fantasie maar los op dit topic. Het zou leuk zijn als ik niet te ver van haar werk ook werk kan vinden misschien in de zelfde sector met wat bijscholing? Of ik kan natuurlijk ook weer iets doen in de opvoeding sector. Probleemjongeren helpen ofzo. Lijkt mij wel heel intressant. Welke regio’s in Engeland zijn hier voor het best geschikt?

Nu dan in verband met de woning. We hadden al eens op internet gekeken naar renting maar we zien het echt niet zitten om samen te wonen met anderen dus we willen ons eigen appartement om dan later een huis te kopen. Weet niet als deze wens realistisch is of als ze moet bijgeschroeft worden?

Alvast bedankt om ons te helpen met onze droom.

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het nu juist geen goeie tijd is… bjina alle bedrijven zijn aan het inkrimpen, duizenden mensen raken hun baan kwijt en zijn dus op zoek naar wat nieuws, dus die ene baan die vrij komt wordt snel weer ingenomen.

Huren kan ook zonder flatgenoten, kopen wordt denk ik moeilijk omdat je goed je best moet doen om een hypotheek te krijgen, en als buitenlander zonder enige engelse krediethistorie wordt dat eigelijk gewoon onmogelijk.

Ik zit hier nu een half jaar, ben een half jaar aan het werk met een goeie baan en zelfs dan weigeren ze je geld te lenen omdat ze niets van je weten en je dus niet vertrouwen.
Ik heb de mazzel dat mijn vriending engels is dus eigelijk de hypotheek op haar krediethistorie gebaseerd is.

Ik wil niet je plannen in het roet gooien natuurlijk, maar ik denk dat je beter kan wachten tot het beter gaat met de economie en het allemaal wat minder strikt wordt.

Ikzelf heb mazzel gehad net voor de crisis hierheen te verhuizen, en heb zelfs al een ronde ontslagen meegemaakt op m’n werk waar er 20% uitgeschopt is.