Mijn partner en ik willen verhuizen naar Engeland,
Nou heeft hij al een tijd in Oxford gewoond, dus hij is redelijk bekend.
Alleen ik niet :paranoid:
Om in Oxford te gaan wonen valt af, en ik mag kiezen waar we dan wel gaan wonen. Alleen ik heb geen idee… Ik was net op een paar sites aan het kijken naar huizen en de plaatsen die mij leuk leken waren de huurprijzen heel hoog. (hahaha nu moet ik zeggen dat mijn criteria van leuke plaatsen natte vingerwerk is hoor)
Maar ik heb wat tips nodig van ervaren Engeland-gangers nodig…
Waar is het leuk, waar kan een nederlandse het makkelijkst wonen,
vanaf welke plaats kom je het makkelijkste in NL, waar is voor ons het beste werk te vinden, waar praten ze (lichtelijk) zonder accent, en waar is het het mooist???
Wat een vragen hé…hahaha jullie zullen wel denken :unibrow:
Maar voor diegene die iets weet, mijn dank!!!
Nou, ga in elk geval niet in Wales (al is het daar wel errug mooi) ofzo wonen, want daar kon ik ze dus NIET verstaan. Of ik moet toevallig Ieren zijn tegengekomen, want die versta je ook niet!
Ik zelf woon in Bristol. Grote stad, veel werk en veel buitenlanders (al ben ik nog niet veel Nederlanders tegengekomen)…maar ja, als je hier komt wonen…wonen er in elk geval 2! haha.
London is erg duur wat prijzen betreft, maar eigenlijk is elke grote stad relatief duur vind ik.
Vanaf Bristol gaan er elke dag vluchten naar Nederland. Ik zelf vlieg altijd met Easyjet (50 min.) en betaal tussen de 40 en 70 euro voor een retourreis (afhankelijk van hoe vroeg je boekt. Natuurlijk vliegen ook KLM en Britain Airways hier naar toe maar die zijn aanzienlijk duurder.
Vanaf London kom je denk ik het makkelijkst in Nederland (volgens mij zo’n 30-40 min. vliegtijd)…maar daar zijn de huren enorm.
Nou ik hoop dat ik je wat bruikbare info heb gegeven.
Als je twee inkomens hebt is Londen prima te doen. Je zal er alleen geen groot huis met een mooie tuin voor krijgen. Eerder een studio of een flatje. Londen heeft veel te bieden dus je verveelt je er nooit.
Ik ben net in Manchester geweest, en dat is ook leuk! Leuke barretjes en restaurants, interessante musea en binnen een paar uur zit je in het prachtige Lake District.
De meeste mensen zijn bovendien goed te verstaan (al wordt het moeilijker naarmate ze meer gedronken hebben :)) en je bent er zo vanuit NL met een van de low-cost carriers.
Eind dit jaar moet ik voor mijn werk een tijdje naar Leeds, maar volgens mij is dat minder leuk…
Tip: kies “gewoon” een paar plaatsen uit en ga daar dan naartoe, kijk goed rond, is alles er, aanbod banen/woningen, hoogte salarissen, sociale voorzieningen, omgeving e.d. en BEDENK GOED waar je aan begint (het kan een flink gedoe zijn om alles voor elkaar te krijgen dus het moet het wel waard zijn)
Brighton kan ik aanraden, of net in de plaatsjes er om heen. Heeft een leuk centrum met de leuke winkels. Ook de boulevard is erg leuk om zomers en 's winters te vertoeven (wel een keienstrand). Ook hebben ze The Lanes, allemaal kleine straatjes met leuke winkeltjes. Je kunt er 's avonds ook leuk uitgaan.
Een plek zoeken om te gaan wonen is niet makkelijk. Maar ik kan me voorstellen dat je ook graag een baan wilt hebben. Ik kan je een aantal vacatures voorleggen in Schotland waar je wordt ondersteund in het vinden van een woning, openen van een bankrekening etc.
Mocht je meer informatie willen, laat dan een bericht achter.
Groet, Marije
hoi mijn vriend en ik willen zo gauw mogelijk verhuizen naar engeland maar hebben vanuit nl. een uitkering hoe en waar moetten we zijn in engeland om een uitkering of snel werk te vinden en tuurlijk een huisje groetjes giuseppina
Enige tip die ik kan geven is solliciteren, solliciteren en nog eens solliciteren. Zowel in NL als in the UK, want in Nederland ben je al niet favoriet als je tijdje een uitkering hebt gehad. En ik zal ook zeggen, kies Londen. Maar je moet wel beseffen dat je dan beide moet werken voor iets leuks en huren is dan eerst denk ik de beste optie! ;)
grote steden zoals London, Oxford, Cambridge etc zijn “duur” qua wonen behalve als je in de buitenwijken zit. Voordeel is wel dat ze vaak vrij internationaal zijn en dus is het aarden er makkelijker want je bent zelden dan de enige ‘buitenlander’
Mooi is erg persoonlijk, Engeland is heel erg mooi maar hou je van kust, heuvels, platteland of stad etc etc.
Werk hangt er vanaf in welke sector uiteraard. Zonder accent ben je vaak het beste in The midlands of misschien in het zuiden, het Noorden heeft vaak sterkere accenten.
Ik zou zeggen ga eens op rondreis als je echt niet weet waar. je kan erg makkelijk op London Luton, Birmingham en East Midlands (nottingham) aanvliegen vanaf Amsterdam.
accenten wen je zo aan en de eerste week heb je er misschien wat moeite mee maar daarna ben je er zo aan gewend.
Heb zelf in Northampton gewoond, goedkoop om er te wonen (maar ook daar afhankelijk van waar je wilt wonen) maar niet heel erg gezellig of zo. Voordeel is wel dat het aan de M1 is en dus heel goed bereikbaar en er zitten heel veel internationale bedrijven met callcentres dus een baan krijgen waarvoor je nederlands moet kunnen praten is niet heel moeilijk.
Zou zelf nu eerder voor Schotland kiezen dan Engeland, gewoon qua vriendelijkheid…
Voor meer informatie over stage, studie of emigratie naar Londen kun je gaan naar http://www.projectlonden.com Een nieuwe website over deze onderwerpen!
ik zelf ga naar Plymouth, ik ben daar nu 1x geweest en vond het een leuke stad, ook handig omdat ik er al vrienden heb wonen. iemand ervaring in dit gebied?