Ik ben op zoek naar praktische informatie ivm wonen en werken in de omgeving van Leicester. Ik woon nu nog in België, maar ga binnenkort misschien bij mijn engelse vriend in Engleand wonen (al zou het ook kunnen dat hij hier komt wonen - daar zijn we nog niet uit)
Wie heeft er ervaring met verhuizen naar Engeland … Wat moet je in je hoofd houden …
Ik probeer op tijd informtie in te winnen want ik realiseer me dat je zo’n verhuis niet overhaast kan maken. Zijn er misschien mensen die daar wonen en die me op weg kunnen helpen?
Ik weet niet of je mijn post nog leest aangezien het een beetje laat is, maar goed, beter laat dan nooit niet waar?
Ook ik ben al een tijdje opzoek en informatie aan het vergaren over “de grote stap” wil ook om dezelfde redenen naar Engeland verhuizen (alleen woon ik op dit moment in nederland) :rolleyes:
Naar wat ik heb gehoord is het het beste om vanuit Engeland pas te gaan solliciteren (als je opzoek bent naar een baan daar??) sollicitaties vanuit een ander land gaan vaak gauw op de stapel <_<
Verder weet ik niet of je eventueel bij je vriend wilt intrekken, maar voor huisvesting zijn je beste kansen denk ik een kamer huren (al kan dat verschillen per omgeving natuurlijk)
Ik geloof (don’t quote me on this) dat je ongeveer een jaar weg kunt blijven uit Nederland als “vakantie” dan hoef je je geloof ik nog niet uit te schrijven bij de gemeente, maar als je meteen voor vast gaat wel (maar als ik zei, ben ik hier ook nog niet zeker van)
Helaas ben ik waarschijlijk niet een al te grote hulp, maar ik ben zelf ook nog op zoek naar veel antwoorden
Hopelijk heb ik je hier nog iets mee geholpen, mocht je nog iets verduidelijkt willen hebben hoor ik het graag
Ik ga me denk ik hierbij aansluiten. Heb ook plannen in mijn hoofd om mijzelf te verhuizen naar UK. Somehow ben ik hierdoor altijd al aangetrokken geweest… Het is zo dat ik alleen niet weet of het nu het juiste moment gaat zijn. Ik wil namelijk leren-werken in de grafische-multimediasector en ben eigenlijk aan het zien waar ik dat het beste zou doen: België, Nederland of UK. UK zou gewoon geweldig interessant zijn aangezien dat ik misschien daarna naar andere landen zou willen gaan en dan een perfecte kennis van Engels wel ideaal zou zijn. Bovendien wil ik gewoon UK proeven.
Ben dus eigenlijk gewoon op zoek naar educatiemogelijkheden in de UK en werkmogelijkheden-stage-werk/leer, zulke dingen…
toevallig ken ik iemand die ook haar stage in Engeland wil(de???) gaan doen, en dit kan misschien per school verschillen, maar ik geloof dat je zelf moet solliciteren bij een bedrijf en ook zelf een gastgezin of iets dergelijks te vinden.
aangezien het best lang kan duren voor je daar een stageplaats hebt, kun je het best zo vroeg mogelijk beginnen met zoeken
verdan dan dat is Engeland natuurlijk echt een land op zichzelf, alles (ook het werk) is er weer héél anders dan hier maargoed, daar doe je natuurlijk de ervaring mee up nietwaar?
veel succes met het vinden van een stageplaats, laat het eens weten als het is gelukt
Groetjes,
Denise Melanie (die nog steeds naar Engeland wil, na behalen van rijbewijs hiér )